F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA ostrzega przed ścinaniem szykan na torze Yas Marina

Podczas treningów kierowcy bardzo często korzystali ze stref wyjazdowych.
Nataniel Piórkowski, 12 listopada 2011, wyświetlenia: 1960<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Formuły 1 zostali ostrzeżeni przed podejmowaniem prób zyskania jakichkolwiek korzyści poprzez ścięcia szykan na torze Yas Marina.

W specjalnej notatce wysłanej do zespołów przez dyrektora Grand Prix, Charlie Whiting wyjaśnia, że przypadek każdego kierowcy, który skorzysta ze strefy wyjazdowej w zakrętach nr 6, 9 i 12 i zyska przez to jakąkolwiek korzyść, zostanie natychmiast poddany analizie przez zespół sędziowski.

Whiting napisał: „Jeśli dwa samochody znajdują się w pobliżu wejścia w zakręt nr 8 i poprzez ścięcie wierzchołka zakrętu nr 9 kierowca na czele powróci na tor z większą przewagą nad samochodem z tyłu, to przypadek ten zostanie zgłoszony sędziom, jako zyskanie przewagi przez opuszczenie toru. Będzie tak niezależnie od tego, czy zyskanie przewagi będzie miało jakikolwiek wpływ na działanie systemu DRS w bolidzie kierowcy jadącego za podejrzanym samochodem”.

„Jeśli dwa samochody znajdą się w pobliżu wejścia w zakręt nr 8 i przez ścięcie wierzchołka nr 9 drugi kierowca powróci na tor, a w strefie pomiaru DRS zmieści się w jednej sekundzie do samochodu przed nim, nie będzie mógł włączyć systemu DRS w strefie jego aktywacji. Przypadek każdego kierowcy, u którego takie użycie DRS zostanie zauważone, zostanie odebrany przez sędziów jako zyskanie przewagi przez opuszczenie toru”.

Whiting poinformował również wszystkich kierowców, że przypadek każdego kierowcy, który będzie ścinał obszary wyjazdowe „bez wyraźnego i uzasadnionego powodu”, zostanie również przedstawiony gronu sędziowskiemu.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
Tagi:
FIA
Yas Marina

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
General, 12.11.2011 15:50[!]
Bardzo dobrze, że się tym zajęto. Unikniemy w ten sposób sytuacji np. z Monzy 2010, gdzie Hulkenberg notorycznie ścinał szykanę, tłumacząc to problemami z hamulcami, które wg danych wystąpiły w bolidzie, ale w późniejszym czasie.

Podczas treningów Schumacher dość często po opóźnionym hamowaniu ścinał zakręt. Dzięki tej adnotacji nie będzie takiej jazdy i jak ktoś po najdłuższej prostej przestrzeli punkt hamowania to będzie musiał wrócić na tor wcześniej i może stracić przewagę lub pozycję. Po prostu nie dojdzie w tym konkretnym zakręcie do sytuacji, że błąd w dohamowaniu nic nie będzie kosztował.
kosmacz, 12.11.2011 20:43[!]
Wg mnie powinny rozsypać gwoździe w strefach wyjazdowych ,a najlepiej miny przeciwczołgowe i każdy driver mieścił by się wtedy na torze :)

A powaznie to kazde przejechanie przez strefe powinno byc od razu karane ,a nie poddawne opini sedziom! nienawidze tych lotnisk ble

Kierowca ma w podswiadomosci ,ze jak przesadzi to nic mu nie grozi ,jak na torze z TOP GEAR :D
kibic sribic, 12.11.2011 21:12[!]
@kosmacz--> są co najmniej 2 miejsca na torze Top Gear gdzie można się rozbić - wyjście z Hammerhead'a i zakręt zaraz po nim (The Stig vs. Koeniggseg - dla przypomnienia)
kosmacz, 12.11.2011 23:27[!]
Podalem ten tor jako przykład na Yas Marina tez sie znajda ze dwa miejsca gdzie sie mozna rozbic ;)

Dla kontrastu polecam trwajacy Rajd Wales i 1 odcinek Llandudno :

http://www.youtub...=1&v=fgYjS5MVU98

http://www.youtub...&feature=related

Tu dopiero kierowca nie moze pozwolic sobie na nic ,a napewno nie na to co Vettel i Alonso wczoraj w treningu w 8semce na lotnisku w Abu Dhabi ;)

Dlatego rozumie Kubice ,ze lubi tory jak Monaco ,a kocha rajdy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca