F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allison: Zmiany na rok 2014 przyćmiewają te z sezonu 2009

Brytyjczyk twierdzi, że jego zespół musi podjąć decyzję, który projekt należy rozwijać.
Karol Piątek, 25 pa?dziernika 2012, wyświetlenia: 3549<< | lista | T- | T+ | >>
Sezon 2009 przez wielu został określony mianem największej rewolucji w przepisach technicznych jaka kiedykolwiek miała miejsce w Formule 1. Jednak zdaniem dyrektora technicznego Lotusa, Jamesa Allisona zmiany przewidziane na rok 2014 są jeszcze większe.

Wprawdzie przepisy na kolejny sezon pozostają praktycznie niezmienione, co umożliwia zespołom kontynuowanie rozwoju obecnych bolidów, to już w przyszłym roku zespoły staną przed ogromnym wyzwaniem, jakim będzie wprowadzenie nowego systemu napędowego oraz zmian w aerodynamice.

„W normalnym roku odpowiedź brzmiałaby, że niemal wszystkie siły przesunęliśmy na przyszłoroczny samochód. Jednak to nie jest normalny rok. Każdy zespół jest zmuszony do pracowania nad trzema samochodami jednocześnie” – powiedział Allison. „Taka sytuacja ma swoje dwa główne powody. Po pierwsze, przepisy na sezon 2013 są stosunkowo niezmienione, dzięki czemu możemy dalej rozwijać tegoroczny bolid. A po drugie, regulacje na rok 2014 wymagają szczególnej uwagi z naszej strony. Każdy kto śledził F1 w 2009 wie, że tamta reforma przepisów przyniosła zaburzenie hierarchii w stawce. Choć trzeba powiedzieć, że nadchodząca rewolucja sprawia, iż zmiany sprzed trzech lat wyglądają trywialnie”.

Allison zwraca jednak uwagę, że dla jego zespołu, podobnie jak i innych ekip, zbliża się moment, w którym będą musieli się skupić na jednym projekcie. „Musimy dokonać wyboru jednego spośród trzech dzieci ubiegających się o jedzenie w postaci rozwoju. Pracować nad E20 i wyciągnąć z niego możliwie jak najwięcej, czy może postawić wszystko na jedną kartę i osiągnąć sukces z obecnymi przepisami w 2013? Alternatywą jest skupienie się na długotrwałym projekcie jakim są reguły na 2014. Ostateczna decyzja musi być bardzo ostrożna, ale to wciąż fascynujące wyzwanie. Pod koniec roku 2014 będziemy wiedzieli czy podjęliśmy prawidłową decyzję”.

Źródło: thef1times.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 25.10.2012 11:57[!]
Zgrabnie to ujął… :)
Gie, 25.10.2012 12:29[!]
A nad czy tu myśleć? Chcą wygrać w tym sezonie niech pracują nad E20. BMW tez tak kombinowało. Miało przyzwoity samochód, bardzo dobrego kierowce to rzucili wszystkie siły i środki na samochód na następny sezon bo nim chcieli walczyć o mistrzostwo. Jak się to skończyło wszyscy wiedzą.
nij0, 25.10.2012 12:32[!]
Cytat :
Każdy kto śledził F1 w 2009 wie, że tamta reforma przepisów przyniosła zaburzenie hierarchii w stawce.
Liczę na HRT!
ROOK, 25.10.2012 12:33[!]
Teraz to już jest po herbacie… Ciekawe, jak by Lotus wyglądał w tym roku, gdyby im „za pięć dwunasta” nie zbanowali tego ruchomego zawieszenia?
IceMan11, 25.10.2012 13:34[!]
@ROOK
Ruchome zawieszenie i tak nie pracowało jak chcieli.
jpslotus72, 25.10.2012 13:40[!]
Gdyby tak Brawn znowu skorzystał z okazji - tym razem z Lewisem na pokładzie - to byśmy się (poza @Katinką) zdziwili... A Schumi by żałował.
Jakaś rewolucyjka w obecnym układzie by nie zaszkodziła - mnie się marzy kolejny tytuł (nie - nie dla obecnego Lotusa) dla Williamsa... Marzenia, marzenia.
Ralph1537, 25.10.2012 13:47[!]
niby jakie będą zmiany w aerodynamice?
IceMan11, 25.10.2012 13:52[!]
@Ralph1537
Nawet bez zmian będzie ciężko. Włożenie całkiem innego silnika do obecnych bolidów jest awykonalne, a co za tym idzie - trzeba zrobić bolid od początku. A wiesz co się dzieje, gdy cała stawka robi bolidy od nowa?
aronek, 25.10.2012 14:24[!]
co wy chlopaki... hrt wsadzi nowy silnik i reszte do starego bolidu, skad przeciez wezma nowy wózek? a, ze silnik v6 mniejszy od v8, to automatycznie zwolni sie troche miejsca na kers(dobrze pamietam ze kers obowiazkowy bedzie? jak cos to mnie poprawcie). i tak oto powstanie chocapic :D
Carolius, 25.10.2012 14:39[!]
Do 2014 może wrócą klienckie zespoły :) Lotus ma dylemat jak każdy w tej chwili. Czekam na 2014 z nadzieją i strachem. Z jednej strony fajnie, że są zmiany zaś z drugiej słabsze silniki i jakieś dziwne systemy nie są fajne. Wygląd samochodów może ulec zmianie i pewnie ulegnie wraz z głosem jednostki napędowej. Pamiętam zmiany na 2009. W Williamsie mówili, że samochody będą podobne to tych z lat 90 i trochę jest w tym prawdy. Niektórzy się przeliczyli jeżeli chodzi o zmiany np BMW. Była okazja na dobry rok 2008 to całe siły poszły na konstruowanie złomu. Najlepiej na tym wyszedł RedBull i Brawn. RBR do tej pory bazuje na modelu z roku 2009. Teraz podobnie jak i wtedy też trochę stawka się przetasuje co jest pewne. Jest szansa, że małe ekipy odrobią straty.
jpslotus72, 25.10.2012 14:47[!]
@Carolius
Cytat Carolius :
Jest szansa, że małe ekipy odrobią straty.
Albo stracą jeszcze więcej. Wielkim zawsze łatwiej się dostosować, dzięki większym środkom i możliwościom (nawet jeśli nie trafią z czymś na początku, są w stanie to prędzej czy później skorygować w trakcie sezonu). HRT i Marussia już płaczą, że mogą zostać bez silników...
ROOK, 25.10.2012 14:50[!]
Cytat Carolius :
Wygląd samochodów może ulec zmianie i pewnie ulegnie wraz z głosem jednostki napędowej
Dojdzie do tego, że będą z mp3 koło wydechu odtwarzać… ;)
Wit91, 25.10.2012 15:00[!]
Będzie ok więcej wiary
corey_taylor, 25.10.2012 15:24[!]
o tak, niech wygląd się zmieni w stronę tego z przed roku 2009. ja do teraz nie mogę przeboleć tych 'pługów'
Dante, 25.10.2012 15:25[!]
@jpslotus72 - Jak Cosworth pójdzie do piachu to rzeczywiście jedyną alternatywą pozostanie Renault. Pure podobno "upadło" ale do 2014 roku jeszcze wszystko się okaże. A co do samego bolidu - Dallara zawsze może coś tam im sklecić. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca