|
|
|
|
|
|
Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23 |
Renault pracowało zimą nad poprawą osiągów aerodynamicznych i dopasowaniem silnika. |
|
•Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2016, wyświetlenia: 1956 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor techniczny Renault Sport F1 Team – Nick Chester przyznaje, że projekt bolidu RS16 stanowi ewolucję konstrukcji używanej przez Lotusa w trakcie sezonu 2015.
Przygotowując samochód do debiutu na torze w trakcie pierwszej tury testów w Barcelonie, stajnia z Enstone musiała poświęcić sporo pracy dostosowując jego konfigurację do jednostki napędowej Renault. RS16 jest jednak zbudowany wokół tych samych koncepcji aerodynamicznych co Lotus E23.
„RS16 jest zbudowany na bazie poprzednich bolidów z Enstone, ale naturalnie musieliśmy wprowadzić istotną zmianę w konstrukcji, tak by dostosować ją do jednostki napędowej Renault, RE16. Największych modyfikacji dokonano w tylnych partiach podwozia, szczególnie na płaszczyźnie usytuowania systemu chłodzącego. Reszta bolidu to w większym stopniu ewolucja” – powiedział Chester.
„Dysponowaliśmy względnie solidną bazą z ubiegłego roku, przez co postanowiliśmy rozwinąć zastosowane przy niej koncepcje bez wprowadzania żadnych fundamentalnych zmian. Na przykład pod względem aerodynamiki utrzymaliśmy charakterystykę, która dała kierowcom stabilną platformę, przy czym zwiększyliśmy docisk dający lepszą przyczepność. Wpływ na decyzję o ewolucji koncepcji z 2015 roku miał także fakt, że w tym sezonie nie dochodzi do zbyt wielu zmian w przepisach” – dodał.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|