F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23

Renault pracowało zimą nad poprawą osiągów aerodynamicznych i dopasowaniem silnika.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2016, wyświetlenia: 1956<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor techniczny Renault Sport F1 Team – Nick Chester przyznaje, że projekt bolidu RS16 stanowi ewolucję konstrukcji używanej przez Lotusa w trakcie sezonu 2015.

Przygotowując samochód do debiutu na torze w trakcie pierwszej tury testów w Barcelonie, stajnia z Enstone musiała poświęcić sporo pracy dostosowując jego konfigurację do jednostki napędowej Renault. RS16 jest jednak zbudowany wokół tych samych koncepcji aerodynamicznych co Lotus E23.

„RS16 jest zbudowany na bazie poprzednich bolidów z Enstone, ale naturalnie musieliśmy wprowadzić istotną zmianę w konstrukcji, tak by dostosować ją do jednostki napędowej Renault, RE16. Największych modyfikacji dokonano w tylnych partiach podwozia, szczególnie na płaszczyźnie usytuowania systemu chłodzącego. Reszta bolidu to w większym stopniu ewolucja” – powiedział Chester.

„Dysponowaliśmy względnie solidną bazą z ubiegłego roku, przez co postanowiliśmy rozwinąć zastosowane przy niej koncepcje bez wprowadzania żadnych fundamentalnych zmian. Na przykład pod względem aerodynamiki utrzymaliśmy charakterystykę, która dała kierowcom stabilną platformę, przy czym zwiększyliśmy docisk dający lepszą przyczepność. Wpływ na decyzję o ewolucji koncepcji z 2015 roku miał także fakt, że w tym sezonie nie dochodzi do zbyt wielu zmian w przepisach” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Lotus
Chester N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 22.02.2016 12:51[!]
E23 był dobrym bolidem, tylko, że nie był wcale rozwijany i to powiedział Grosjean w Belgii, gdzie zdobył podium, udzielił wywiad w którym stwierdził, że to identyczny bolid jakim jechał w Australii ..... nie wiadomo też ile sukcesu dał silnik Mercedesa, ale zapewne dużo.
Co do nosa to obok Mercedesa i Force India, Renault ma najładniejszy i przedewszystkim zgrabny nos, bez żadnych końcówek.
mikonegatio, 22.02.2016 17:51[!]
Co najbardziej rzuca się w oczy to jakaś kompletnie zwariowana i dziwna budowa przednich wahaczy. Wygląda na to, że ci z Enstone postawili w tym roku wszystko na jedną kartę. Przyszły sezon to i tak spora zmiana w przepisach więc w tym mogli zaszaleć. Wydaje mi się, że jest to trochę chwytanie się brzytwy bo mimo wszystko nisko oceniam szansę powodzenia takiego eksperymentu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca