F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kobayashi trafi do Lotusa?

Zespół z Enstone poszukuje inwestora.
Karol Piątek, 30 listopada 2012, wyświetlenia: 3938<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi fiński dziennik Turun Sanomat, Kamui Kobayashi dołączył do grona potencjalnych następców Romaina Grosjeana w Lotusie. Według wcześniejszych plotek, to Heikki Kovalainen miał zająć miejsce u boku Kimiego Raikkonena.

Grosjean cieszy się poparciem szefa zespołu, Erica Boullier, oraz francuskiego koncernu Total, jednak dziennikarz Heikki Kulta, twierdzi, że właściciel Lotusa, Gerard Lopez, zastanawia się czy partnerem Fina nie powinien zostać kierowca odnoszący bardziej regularne rezultaty. W minionym sezonie, Francuz zdobył o ponad połowę mniej punktów od Raikkonena.

„Kimi jest kosztowny, ale z drugiej strony bardzo pomógł nam osiągnąć czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, dzięki czemu do zespołu trafi nawet więcej pieniędzy” – powiedział Lopez.

Według Kulty, uruchomiona przez Kobayashiego akcja, w której prosił fanów o pomoc finansową, ma przyczynić się do podpisania umowy z zespołem z Enstone.

Z kolei czterokrotny mistrz świata, Alain Prost, uważa, że szefostwo Lotusa musi odpowiedzieć sobie na jedno pytanie. „To wielki problem Romaina, w Brazylii znowu nie ukończył wyścigu. Lotus musi zdecydować, co jest ważniejsze, szybkość czy regularność?”

Tymczasem, korespondent brazylijskiej gazety O Estado de S.Paulo, Livio Oricchio, utrzymuje, że Lotus pozostawi wolne miejsce do momentu zakończenia negocjacji z grupą inwestorów, której ma przewodniczyć Bernie Ecclestone. Szef FOM, miałby naciskać na zmianę szefa zespołu, którym zostałaby bardzo kontrowersyjna osoba. Jak zaznaczył Brazylijczyk, nie chodzi tu o Flavio Briatore.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Kobayashi K.
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 30.11.2012 15:18[!]
@katinka
Gdyby nie "kalkulujący i nudziarze" kierowcy by się pozabijali.
Potencjał? Tak, Romain ma potencjał, ale czasem z tego nic nie wynika. Osobiście, chyba chętnie zostawiłbym go na przyszły rok, ale wcale nie będę się dziwił zespołowi jeśli go wywalą. Tak naprawdę to już jego druga szansa - zdemolował (dosłownie) szanse na Top3 wśród konstruktorów i na przestrzeni sezonu wcale nie było widać poprawy. Kovalainen przywoziłby przynajmniej mocne punkty i byłby regularny. Takich kierowców poszukują zespoły F1. Dlaczego uważasz, że jest średnio waleczny? Może nie jest agresywny, ale większość taka nie jest. A czy niezbyt szybki? Patrzysz przez pryzmat tego roku? Nie uważam, aby było to zasadne.
A Williams zatrzymuje Pastora z prostego powodu - oni koniecznie chcą kasy. Maldonado daje im zielonych z nawiązką. Inną sprawą jest to, że jest szybki i może się rozwinąć, ale równie dobrze może zawalać sprawę tak samo jak w tym sezonie.
Pozdrawiam ;-)
Kommazur, 30.11.2012 15:27[!]
Dobre połączenie dla Lotusa, szybkość Raikkonena i solidność Koby
znafcaf1, 30.11.2012 15:40[!]
Przereklamowany ten wasz Draż jak nikt.
corey_taylor, 30.11.2012 17:59[!]
Groszek nabroił sporo w tym sezonie, ale moim zdaniem nie powinni go wywalać, szybki chłopak jest, ile razy w kwalu był szybszy od Kimasa no i miał kilka naprawdę solidnych wyścigów jak na świeżaka
katinka, 30.11.2012 18:06[!]
@jpslotus72, no to prawda, ale chyba każdy ma potencjał na bycie gorszym. Nie jest powiedziane, że np. Alonso za kilka lat bedzie tak świetnie jeździł jak w tym sezonie. Nie wiem wiesz, jak to jest w piłce noznej, bo nie znoszę tego sportu i nie oglądam, ale ja bym dała jeszcze szansę Groszkowi zamiast wybrać zastępcę ekhm...wolniejszego i mniej błyskotliwego ;) Pozdr

@Simi, no ale coś tam wynika, przecież miał dobre wyścigi, bywał szybszy niz Kimi i nawet stawał na podium. A ta pierwsza szansa Grosjeana sam przyznasz, że nie była w normalnych warunkach, nie dosyć, że wskoczył w trakcie sezonu za Nelsinio, miał problemy z oponami, to bolid Reno nie był najmocniejszy. A jeśli chodzi o tą szansę Lotusa na P3 w konstruktorach, to sam wiesz, że gdyby McLaren nie dawał ciała i gdyby nie pech Hamiego, to mieliby i tak P4 i pewno nawet nie walczyliby o to podium na koniec.
A tak naprawdę, to przyznaj też, że nie wiadomo, jak spisywałby się teraz Kovalainen po powrocie do dobrego zespołu, nie wiadomo, czy byłby regularny i jeździł w czołówce. Chociaż lubie Fina, to dla mnie Heikki nigdy nie był specjalnie szybki i waleczny z tym delikatnym stylem jazdy, no i w McLarenie mało co pokazał. Po prostu ja lubie kierowców agresywnych na torze i takich, którzy nie odpuszczają, tak jak Lewis z początku swojej kariery :) Może cos ze mną nie tak, ale kalkulowanie jakoś nigdy nie kojarzyło mi sie z wyscigami i walką. Pozdr ;)
Simi, 30.11.2012 18:18[!]
@katinka
Tak bywał, miewał... szkoda tylko, że to były w zasadzie błyski. Świetne występy przeplatał z kraksami. A jeśli chodzi o pierwszą szansę...cóż, owszem, bolid nie był najmocniejszy, ale Minardi z 2001 było do banii, a właśnie tam debiutował pewien mistrz świata ;-)
Ale to prawda, że ogólnie, to był rzut na głęboką wodę, zgodzę się z tym. A z kolei co do McLarena - no właśnie - gdyby nie dawał ciała. Więc też mogę powiedzieć, że gdyby Romain nie dawał ciała, to McL wyleciałby na P4 ;-)
Właśnie ten dupowaty sezon McLarena był dla Lotusa wielką szansą, którą Grosjean krótko mówiąc zaprzepaścił.
A co do Kovala - jasne, nie mam pewności jak by sobie poradził, ale w sumie też nie wiem jak poradzi sobie Romain - czy się choć trochę zreflektuje, czy zostanie taki jaki jest. A Heikki moim zdaniem dałby sobie radę. W McLarenie, owszem, nie poradził sobie najlepiej, ale później zrobił wielki postęp. Kalkulowanie to jest jak najbardziej część wyścigów - naparzanie na pałę, byle tylko wygrać to gry komputerowe ;-)
Pzdr ;-)
oxiplegatz, 30.11.2012 18:35[!]
Bernie niech lepiej pilnuje swoich spraw, a podstarzały playboy Flavio lepiej niech zostanie na emeryturce. Boullier jest dobrym szefem i żadna zmiana nie jest na razie konieczna.

A Kobayashi poza P3 wJaponi w tym sezonie niczym nie błysnął. Tym czasem Romain trzy razy zwiedzał podium w tym roku. Poza tym zwolnienie go teraz gdy praktycznie wszystkie kokpity zostały obsadzone pozostawiło by go w wyjątkowo nieciekawej sytuacji.
derwisz, 30.11.2012 19:08[!]
Mam niemal identyczna opinię o Kovalainenie jak Katinka. Jego czas skończył się, pora na zmianę zajęcia i danie szansy młodzieży.
Nie podoba mi sie styl jazdy Grosjana, gdyby zastapił go Kobajashi to byłoby bezpieczniej w czołówce.
Nie wiem czy Grosjaen straci miejsce w Lotusie, wiem że dobrze sie dzieje, ze jego pozycja jest podważana, a jednym z głównych zarzutów jest jego nieodpowiedzialny styl jazdy. Może dzięki temu , wbije sobie do głowy, ze F1 to jest dyscyplina sportowa a nie cyrk w stylu wyścigów typu "crash car".

Inna sprawa, czy temperowanie Grosjaena ma sens. Byc moze on inaczej nie umie, rozbija się bo ma zbyt małe umiejętności aby jeździć szybko i bezpiecznie dla innych. Jest walczakiem, jeździ na zasadzie "uda sie albo nie" coś jak Robert Kubica w rajdach (tyle że Robert traktuje rajdy treningowo no i nie naraża na niebezpieczeństwo swoich rywali). Jeżeli GRO zacznie jeździć bezpiecznie to nagle może okazać się, że jest on bardzo średnim kierowcą czyli tak jak to było w końcówce sezonu kiedy usiłował pokazać, że potrafi ukończyć wyścig po drodze nie niszcząc wyścigu rywalom.

Podsumowując:
Żaden szanujący się topowy zespół nie może sobie pozwolić na zatrudnienie Kovalainena, nawet duza desperacja nie usprawiedliwia takiego ruchu.

Uważam, że GRO jest na tę chwilę bardzo dobrym kandydatem na bycie kierowcą nr 2 w Lotusie ale pod jednym warunkiem: musi udowodnić że potrafi tak zmienić styl jazdy że nie będzie niszczył wyścigów innym kierowcom (i sobie również) jednocześnie będąc równie szybkim jak był do tej pory.
michu_tarnow, 30.11.2012 20:13[!]
Mi to wygląda, że Groszek jest nie do ruszenia. Przynajmniej jak narazie..
SirKamil, 30.11.2012 21:23[!]
Cytat derwisz :

Nie podoba mi sie styl jazdy Grosjana, gdyby zastapił go Kobajashi to byłoby bezpieczniej w czołówce.
Głównie dlatego, że słaby w kwalifikacjach i słabawy w wyścigach Kobayashi raczej by się do niej nie zbliżał zbyt często.
Simi, 30.11.2012 22:47[!]
No właśnie. Już gdzieś to pisałem - Kobayashi ma tylko przebłyski. To wszystko. Nie sądzę, aby to był zawodnik, którego stać na permanentnie wysoką formę. Po prostu umie walczyć w środku stawki i tyle. To na pewno nie jest zawodnik z tą trudną do pojęcia "mentalnością zwycięzcy". Nie jest to kierowca, którego stać na dobre wyniki w czołówce. On może sobie pobłyszczeć w środku stawki przez kilka sezonów - i to tyle.
modlicha, 30.11.2012 23:15[!]
@Simi @SirKamil
Z przykrością muszę stwierdzić że macie poniekąd rację. Nie kryje mojego rozczarowania Kobayashim - bo oczarował mnie swoim genialnym debiutem jeszcze w Toyocie, walecznością i czystymi manewrami wyprzedzania. Ale teraz od 2011 i 2012 zgasł kompletnie.
Mimo wszystko z tej trójki GRO, KOV, KOB to chyba najchętniej japończyka był zobaczył w LOTUSIE
Simi, 30.11.2012 23:51[!]
@modlicha
W 2011 Sergio był jeszcze nieopierzony i Kamui wypadał na jego tle korzystnie. Ale w tym roku widać postępy u Checo i stagnację u Kobayashiego. To Sergio zdobył więcej punktów (a mimo to stracił więcej nie ze swojej winy) i to Meksykanin wypadał ogólnie lepiej. Fakty. Dlatego nie rozumiem tych, którzy się tak ekscytują Kamuim. Owszem, fajnie walczy, ale powtórzę raz jeszcze- to nie jest materiał na zawodnika topowego. Po prostu zbladł. Owszem, jest lepszy od Nakajimy, może od Sato, a poza tym jest znacznie bardziej otwarty od nich - nie jest tak skrępowany swą "odmiennością" jak wyżej wymienieni. Ale to wciąż za mało.
Kamikadze2000, 01.12.2012 10:07[!]
Bez sensu jest wywalać kierowcę po pierwszym sezonie. Przynajmniej tak uważam. Powinni postawić na niego - Francuz ma potencjał. Wówczas będą mieli czyste sumienie. Osobiście trzymam kciuki za kontrakt Romaina. :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca