F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ewolucja naszej koncepcji F1

Tim Densham, główny projektant R26, omawia nowy samochód Renault.
Grzegorz Więcek, 31 stycznia 2006, zmieniony 01.02.2006 12:20, wyświetlenia: 1672<< | lista | T- | T+ | >>
Tim Densham, główny projektant R26, omawia nowy samochód Renault.

Tim, zadaniem R26 będzie obrona tytułu mistrzowskiego – czy to zmieniło wasze podejście do fazy projektowej?
Tim Densham: To nie wpłynęło na nasze decyzje dotyczące bolidu. Prawdziwą korzyścią było to, że mogliśmy pracować na solidnej podstawie. Zamiast zmieniać wszystko, wiedzieliśmy, że R25 był dobrym samochodem, więc skupiliśmy się na tych obszarach, w których mogliśmy uzyskać poprawę: zmodyfikowaliśmy każdy komponent, aby uczynić go lepszym od poprzednika, w kwestii wagi i sztywności. Fakt, że samochód broni tytułu mistrza świata, nie zmienia wzorów matematycznych, których użyliśmy do tych kalkulacji.

Kiedy rozpoczęła się praca nad R26?
TD: Wstępna dyskusja na temat samochodu rozpoczęła się wspólnie z naszymi kolegami w Viry w październiku 2004 roku, a praca nad projektem tak naprawdę ruszyła w kwietniu 2005 roku. W fazie projektowania trzeba pamięć o tym, że jest to wspólny wysiłek. Pracujemy z departamentem aerodynamicznym nad zidentyfikowaniem obszarów, które dadzą nam jak największą poprawę osiągów i staramy się upakować mechaniczne elementy jak najciaśniej się da, aby aerodynamika miała maksymalną swobodę. Wyzwaniem jest utrzymanie równowagi pomiędzy tą wolnością a zachowaniem dobrych właściwościami mechanicznymi R25.

Musieliście poradzić sobie z znaczącą zmianą architektury silnika w tym projekcie. Czy to miało duży wpływ na projekt nadwozia?
TD: Nie szczególnie. Fakt, że będziemy korzystali z silnika V8 nie wymagał zmiany w filozofii projektu samochodu. Dla przykładu krótszy silnik nie oznacza automatycznie, że zmieni się rozstaw kół – to jest coś, co musieliśmy zbadać i po konsultacjach z ekipą aero zdecydowaliśmy, że jest to najlepsze rozwiązanie dla całego pakietu. R26 to ewolucja koncepcji, jaką doskonaliliśmy w ostatnich latach, a nie zupełnie niezależny projekt.

V8 jest oczywiście mniejszy od swojego poprzednika – czy to dało wam o wiele więcej wolności w sposobie upakowania bolidu?
TD: Jest kilka aspektów tego tak naprawdę. Po pierwsze, silnik jest krótszy, lżejszy i wytwarza mniej mocy niż V10: to pozwoliło nam poczynić duży krok naprzód nad lepszym upakowaniem całego komponentów takich jak chłodnice, które mogą być mniejsze, pozwalając na bardziej ekstremalne kształty karoserii. Po drugie, rozstaw cylindrów zmienił się z 72 stopni na 90, co skłoniło nas do rewizji sposobu instalacji kilku systemów pomocniczych. W końcu, jest też zagadnienie wibracji, a w szczególności bocznych wibracji silnika V8. Zwróciliśmy szczególną uwagę na detale w fazie projektowej, aby zamontować wyposażenie dodatkowe w sposób pozwalający mu na poprawne funkcjonowanie w tym środowisku.

Czy późna zmiana systemu kwalifikacji miała wpływ na projekt R26?
TD: Nie. To stało się zbyt późno, aby mogło tak naprawdę wpłynąć na projekt samochodu, ale to nie jest specjalne zmartwienie. Wierzę, że jeśli masz dobry samochód, to sprawdzi się on w każdych warunkach, z dużą i małą ilością paliwa.

R26 i RS26 V8 nie pojawił się na torze aż do stycznia – czy jest to zmartwienie, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów?
TD: W żadnym wypadku. Przewidzieliśmy, że będzie dużo małych problemów do rozwiązania w początkowych tygodniach. Wiemy, że niezawodność przed pierwszym wyścigiem jest sprawą nadrzędną, więc pracujemy ciężko nad znalezieniem odpowiednich rozwiązań jak najszybciej się da. Jednakże możliwość rozpoczęcia testów na początku stycznia dała nam możliwość upewnienia się, że będziemy dobrze przygotowani do otwierającego sezon wyścigu. Patrząc na to, jak radziliśmy sobie w okresie zimowym, nie ma większego znaczenia, czy jeździsz przejściowym samochodem czy nie. Każde rozwiązanie jest kompromisem, a nasze była najlepszym w zaistniałych okolicznościach.

Z jakich części nowego samochodu jesteś najbardziej zadowolony?
TD: Z punktu widzenia projektanta, największą satysfakcję sprawia widok samochodu składanego w jedną całość, a nie indywidualnych części. To jest dalsza ewolucja sposobu, który według nas jest najbardziej efektywną metodą projektowania samochodu F1. To wygląda jak prawdziwa praca zespołowa, a każda część bolidu płynnie łączy się z następną. Nie możesz wyizolować jednego kluczowego obszaru i powiedzieć, "to dlatego samochód będzie szybki". To jest mnóstwo małych detali połączonych w jedną całość i to daje największą satysfakcję projektantowi.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adriannn, 31.01.2006 19:40[!]
Wszystkiego idzie się dowiedzieć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca