F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault przedstawia bolid R26

Francuska stajnia na miejsce prezentacji wybrała ponownie halę wystawową Grimaldi Forum.
Marek Roczniak, 31 stycznia 2006, wyświetlenia: 2075<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Mild Seven Renault F1 testy swojego nowego bolidu rozpoczął równo trzy tygodnie temu, jednak dopiero dzisiaj odbyła się oficjalna prezentacja R26. Na jej miejsce podobnie jak przed rokiem francuska stajnia wybrała słynną halę wystawową Grimaldi Forum w Monako. Zespół wyznaczył sobie na najbliższy sezon jasny cel: obronić wywalczone w 2005 roku tytuły mistrzowskie, ale podchodząc do tego w agresywny sposób. W końcu nie bez powodu mówi się, że "najlepszą obroną jest atak".

„Jeśli chodzi o zakładane osiągi, to mogą być one tylko jedne: walczyć o mistrzostwo w finałowych wyścigach”, wyjaśnia prezydent Renault F1 Team, Patrick Faure. „Wkraczamy w ten rok z niezmienionym składem kierowców i z tą samą kadrą kierowniczą oraz techniczną. Wszyscy w Viry i w Enstone pracowali nad przygotowanie technicznego pakietu, który umożliwi nam pozostanie na samym szczycie. W Renault nie ma miejsca na samozadowolenie. W skupieniu pracujemy na powtórzeniem naszego sukcesu”.

Zespół Renault na sezon 2006 musiał oczywiście dostosować się do zmian w technicznych przepisach zarządzających Formułą 1. Zespoły muszą od teraz korzystać z silników 2,4L V8 (zamiast 3L V10 stosowanych w 2005 roku), co ma na celu zmniejszenie szybkości bolidów – wstępna redukcja mocy wynosi w przybliżeniu 20%. Innym istotnym powodem wprowadzenia nowych przepisów jest zmniejszenie możliwości rozwoju w średniej i dalszej perspektywie, co spowoduje ograniczenie wydatków. Zmiana wymusiła zaprojektowanie i rozwój zupełnie nowego silnika, RS26, przez ekipę w Viry-Chatillon. Cały projekt został zapoczątkowany jeszcze we wrześniu 2004 roku przez Leona Taillieu, pod przewodnictwem dyrektora technicznego ds. silnika, Roba White'a.

„RS26 to zupełnie nowy silnik, który został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu do maksimum nowych regulacji”, wyjaśnia Rob White. „Przepisy narzucają teraz wiele parametrów konstrukcji silnika, takich jak minimalny limit wagowy, z góry ustalona architektura, czy nawet środek ciężkości. Zdecydowaliśmy się na pragmatyczne podejście z zamiarem wyprodukowania zwycięskiego silnika. Dialog pomiędzy naszymi kolegami z ekipy odpowiedzialnej za bolid był otwarty i zarazem rozległy, aby cały pakiet był możliwie jak najlepszy. Podeszliśmy do projektu V8 z zamiłowaniem i wielkimi ambicjami”.

Konstrukcja bolidu R26 została opracowana z myślą o nowej jednostce napędowej V8. Opracowany przez ekipę z Enstone pod przewodnictwem głównego projektanta, Tima Denshama i nadzorem dyrektora technicznego ds. bolidu, Boba Bella, nowy samochód, reprezentuje agresywne podejście do ewolucji filozofii zwycięskiego projektu z 2005 roku. Choć przepisy dotyczący aerodynamiki nie uległy większym zmianom, zespół zaprojektował zupełnie nowy pakiet w celu zoptymalizowania osiągów nadwozia.

„Pracowaliśmy nad poprawą każdego obszaru samochodu”, ujawnia Bob Bell. „Połączyliśmy wyzwania postawione przez nowy silnik V8 z kontynuowaniem naszej dotychczasowej ścieżki rozwojowej. Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana to mniejsze boczne wloty powietrza, ale cały pakiet aerodynamiczny jest nowy. Ponadto po raz pierwszy użyliśmy 7-biegowej skrzyni biegów, aby jak najlepiej wykorzystać moc i charakterystykę momentu obrotowego nowego silnika. Oczywiście pracowaliśmy także nad zachowaniem pozytywnych właściwości jezdnych, które spowodowały, że zeszłoroczny bolid był tak łatwy w prowadzeniu”.

R26 pierwsze testy zaliczył 10 stycznia na hiszpańskim torze Jerez i od tamtej pory przejechał ponad 2700 kilometrów w rękach obydwu kierowców zespołu. Wstępne wskazówki na temat zarówno osiągów, jaki i niezawodności nowego auta, są bardzo obiecujące.

Skład głównych kierowców pozostał bez zmian – barwy Renault w sezonie 2006 nadal będą reprezentowali Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella. Zmiana nastąpiła jednak jeśli chodzi o trzeciego i zarazem rezerwowego kierowcę francuskiej stajni, którym w tym roku będzie wicemistrz serii GP2 z 2005 roku, Heikki Kovalainen. Zespół opuścił tymczasem dotychczasowy główny tester, Franck Montagny, gdyż tak zadecydowały w październiku zeszłego roku władze Renault.

Mistrz świata Fernando Alonso rozpocznie nowy sezon jako główny faworyt w tegorocznych mistrzostwach Formuły 1. Po staniu się najmłodszym mistrzem w historii tego sportu w 2005 roku, Hiszpan przystąpi do obrony tytułu z tą samą agresją i precyzją, jaka w zeszłym sezonie umożliwiła mu odpieranie ataków Kimi Raikkonena. Od pewnego czasu wiadomo już jednak, że dla Alonso będzie to czwarty i zarazem ostatni sezon startów w Renault.

„2006 to dla mnie zupełnie nowe wyzwania”, komentuje Alonso. „Wszystko rozpoczyna się od nowa w tym roku. W chwili obecnej mówienie, że możesz zdobyć mistrzostwo, zupełnie nic nie znaczy – ale ja oczywiście będę o to walczył. Renault ma potencjał i zespół jest przekonany, że możemy kontynuować dobrą passę z końca zeszłego sezonu. Moim celem jest obrona numeru 1 na nosie bolidu R26”.

Tymczasem Giancarlo Fisichella ma nadzieję, że po nie do końca udanym sezonie 2005, który ukończył na piątej pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców, co jak dotąd jest i tak jego najlepszym osiągnięciem w karierze, będzie mógł odegrać bardziej istotną rolę w walce zespołu o tytuł najlepszego konstruktora bolidów i że powalczy także o tytuł mistrza świata.

„Mój cel jest prosty: chcę walczyć o mistrzostwo świata”, deklaruje Włoch. „To jest zespół broniący tytułów mistrzowskich i pracujący ciężko nad ponownym zwycięstwem, tak więc liczę na wspaniały sezon. Będzie pomiędzy mną i Fernando dobra rywalizacja. Z mojego punktu widzenia chcę regularnie zdobywać punkty, wygrywać wyścigi i być w pozycji umożliwiającej walkę o mistrzostwo”.

Na koniec szef zespołu Renault, Flavio Briatore, powiedział: „Obowiązuje u nas prosta zasada: priorytetem jest to co powoduje, że samochód może jechać szybciej. Jesteśmy dumni z efektywności zespołu. W zeszłym roku Renault zdobyło mistrzostwo z trzykrotnie mniejszym budżetem w stosunku do naszych rywali. Na początku mistrzostw jest zawsze presja i nie ma sensu jej teraz ukrywać. 2005 był dla nas wyjątkowym sezonem i mamy nadzieję powtórzyć to w tym roku”.

Zobacz także:
»  Dane techniczne bolidu R26
»  Zdjęcia z prezentacji

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slaweksz, 31.01.2006 18:16[!]
Jak sie okazuje trafnym okreleniem byloby tutaj powiedziec ze Renault jak nigdy dotad czuje w sobie ogramny potencjal mozliwosci. To bardzo dobrze swiadczy o zespole. Team Renault przepracowal bardzo ciezko okres zimowy i maja teraz chlopaki powod do zadowolenia. Bradzo sie ciesz ze Fernando i Fisichella deklaruja juz dzis ze bez walki tanio skory nie sprzedadza. To wlasnie swiadczy o tym iz sa naprawde mocni. ZROBCIE WSZYSTKO CO W WASZEJ MOCNY byle tylko nie wygrywal Schumacher no i oczywiscie MASSA. Tego ostatniego jakos dobitnie nie trawie:)
rafaello85, 31.01.2006 18:28[!]
Bolid prezentuje się bardzo dobrze, od kilku lat mają bardzo ładną kolorystykę. Myślę też, że zespół Renault będzie jednym z najlepszych w nadchodzącym sezonie. Osobiście życzę im jak najlepiej, bo lubię ten team.
gregoff, 31.01.2006 18:38[!]
Będzie dobrze. Chociarz ta jedynka na nosie raczej symboliczna jest:/
Adriannn, 31.01.2006 19:34[!]
Skopcie cztery litery Schumacherowi i Ferrari!
KIU, 31.01.2006 19:50[!]
Obyscie nie byli lepszi od McLarena to bedzie oki
kuba_new, 31.01.2006 21:04[!]
mam sympatie do kazdego kto skopie tylek MS i Ferrari
a jak przy okazji sie posciagaja to jeszcze lepiej
Witek, 31.01.2006 21:56[!]
Cudowny bolid, ekstra malowanie, nieźli kierowcy- wróżę im Mistrzostwo Świata!
McMarcin, 31.01.2006 22:07[!]
Renault, Ferrari i Honda już gotowe do sezonu. Czyżby te trzy teamy miał rozegrać walkę o mistrzostwo między sobą? Czekam na pierwszy wyścig. Po cichu jednak liczę na to, że McLaren zakoczy nas wszystkich, jak w 1998 r. ;)
McLuke, 01.02.2006 20:25[!]
No bolid całkiem, całkiem. Ale i tak McLareny im jeszcze pokażą.Do boju!!
JaJacek, 02.02.2006 21:57[!]
Zapowiada się jeden z ciekawszych sezonów. Niech sobie Ferdek będzie najmłodszym mistrzem, ale tylko do czasu jak naszemu Robertowi pozwolą dosiąść konkurencyjny sprzęt!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca