F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grosjean: Możliwości Lotusa zależą od budżetu

Francuz uważa, że pieniądze mogą być przeszkodą w walce o tytuł.
Paweł Zając, 29 marca 2013, wyświetlenia: 2469<< | lista | T- | T+ | >>
Romain Grosjean uważa, że szanse jego ekipy na walkę o tytuł zależą od środków finansowych.

Zwycięstwo Raikkonena w Australii od razu postawiło Lotusa w roli jednego z kandydatów do tytułu, jednak w Malezji ekipa wywalczyła zaledwie szóste i siódme miejsce.

Ekipa z Enstone utrzymała jednak drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów ze stratą 26 punktów do Red Bulla, a Fin jest najbliższym rywalem Vettela, gdyż traci do niego dziewięć oczek.

Grosjean zapytany o to, czy jego ekipa będzie w stanie walczyć o tytuł odpowiedział, że jest pewny o jej możliwości, jednak zasoby są powodem do niepokoju. „To zależy od pieniędzy, które będziemy mieć. To jest kluczem w F1. Mamy dobrą ekipę, która jest zdolna do stworzenia zwycięskiego bolidu, a nasza fabryka stoi na najwyższym poziomie. Wszystko ponownie sprowadza się jednak do dostępnych środków”.

Francuz ma również nadzieję, że zwycięstwo w pierwszym wyścigu pomoże ekipie znaleźć sponsorów. „Miejmy nadzieję, że znajdziemy nowych sponsorów. Wtedy przyspieszymy z rozwojem, wygramy więcej wyścigów i znajdziemy jeszcze więcej sponsorów”.

Magazyn Autosport uważa, że Lotus starał się pozyskać znaczącego sponsora pod koniec zeszłego roku, jednak jak na razie nie udało się sfinalizować umowy.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Grosjean R.
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 29.03.2013 17:03[!]
Oho - pierwszy taki sygnał ("zasoby są powodem do niepokoju") z wnętrza zespołu, który do tej pory odpierał zewnętrzne sugestie na temat możliwości wystąpienia problemów w tym względzie. Czyżby Grosjean, po dwóch raczej rozczarowujących (dla niego) występach okazywał pierwsze oznaki zniecierpliwienia? A może nerwy mu puszczają po wzmiance Boulliera na temat Kubicy? :)
To, że pozycja Lotusa (jak wcześniej LRGP) zależy od zdolności do dotrzymania kroku konkurencji w rozwoju bolidu od wiosny do jesieni - oraz, że to z kolei zależy od zasobów - nie jest żadnym odkryciem. Ale w tym względzie trzeba po prostu poczekać i przekonać się naocznie... Czy nie za wcześnie (po dwóch wyścigach) na takie obawy? Byłoby wprawdzie sporą przesadą powiedzieć, ze Romain "bije na alarm" - ale jednak wyraźnie daje do zrozumienia, że zespół potrzebuje jeszcze silnych sponsorów, bo obecne zaplecze nie jest jeszcze dostateczną gwarancją spokojnego snu księgowych Lotusa...
Co do samego Grosjeana, to jestem ciekaw, czy nie będzie to trochę "przypadek Pietrowa" (na wyższym poziomie) - po burzliwych przejściach pierwszego sezonu (pierwszej przygody Romaina z Renault nie liczę) aż zbytnie uspokojenie, wręcz bezbarwność w drugim... Ale w tej kwestii też trzeba poczekać - czas pokaże...
Player1, 29.03.2013 18:14[!]
Jakby na to nie patrzeć Lotus jest raczej w środku stawki jeśli chodzi o możliwości finansowe, daleko mu do Ferrari czy Mercedesa. Nadrabiają pomysłowością i mądrym zarządzaniem, ale to może nie wystarczać w walce o TOP3. Słowa GRO można więc rozumieć jako szanse dla sponsorów, którzy "niewielkim" nakładem mogą wejść do drużyny walczącej o WCC. Napisałem niewielkim, ponieważ Lotus nie ma jeszcze tej renomy, co zespoły TOP, więc relatywnie miejsca reklamowe są tańsze.
dyfuzor666, 29.03.2013 19:37[!]
Cytat Player1 :
Lotus nie ma jeszcze tej renomy, co zespoły TOP, więc relatywnie miejsca reklamowe są tańsze.

Nie powiedziałbym. Lotus to przecież zespół mistrzowski. I nie chodzi mi o tego legendarnego Lotusa, z którego została tylko nazwa i logo na nosie bolidu, ale o Renault które jest dużą częścią F1 i może się zaliczać do topowych zespołów. Patrząc na obecne wyniki, to każdy chciałby być sponsorem RBR bo zdobywa mistrzostwo za mistrzostwem i jest świetną inwestycją. Jednak jest to zbyt świeży zespół, który mimo zdobycia 6 tytułów nie ma takiej przeszłości i historii jaką ma marka Lotus, Ferrari czy McLaren. Po sezonie od ostatniego odchodzi Vodafone. Może Lotus (Renault) na tym skorzysta i firma telekomunikacyjna pozostanie w F1.
rno2, 30.03.2013 10:58[!]
@dyfuzor666 Vodafone kończy ze sponsoringiem w sportach motorowych i chyba w ogóle ze sportem (albo bardzo mocno ogranicza zaangażowanie)...
SirKamil, 30.03.2013 16:02[!]
Nie kuś Roman, bo cię zamienią na paydrivera...
Player1, 30.03.2013 16:55[!]
Cytat dyfuzor666 :
Nie powiedziałbym. Lotus to przecież zespół mistrzowski

Ale jednak to nie to samo co Ferrari, Mclaren czy RBR ostatnio. Mercedes natomiast "wyżywi się" sam. Także pod względem możliwości finansowych są na 5 miejscu.
SirKamil, 30.03.2013 17:21[!]
To nie jest wyścig na budżety. Dzisiaj Lotus może mieć wyższy budżet niż w 2005 i 2006 roku. Trzeba jednak te pieniądze dobrze wydać. To dotyczy wszystkich.
Challenger, 01.04.2013 21:19[!]
szczerze powiedziawszy to o słabym występie Kimiego zadecydowały następujące sprawy:
1. Q3 - za wcześnie zjechali po komplet opon w rezultacie KIMI jako pierwszy z czołówki osiągnął czas kwalifikacyjny - każdy kto oglądał widział, że najlepszy czas uzyskał ostatni, bo tor jazdy miał już najbardziej suchy. Należało zmienić opony tak aby jak najpóźniej wykręcić TOP LAP.
2. Przesunięcie o 3 miejsca z 7 na 10. - gdyby wystartował te kilka miejsc, wyżej na pewno nie utknąłby za maruderami - owszem trzeba wyprzedzać ale się nie udało. Tempo lotusa pozwoliłoby na wg mnie wyprzedzenie Mercedesów - obu i w konsekwencji na 3 miejsce więc, nazwałbym to wypadkiem przy pracy.

Jeśli Lotus poprawi kwalifikacje tak żeby startować najdalej z 3 linii to będą silni w wyścigach. Miejsca 4, 5, 6 zapewnią im podium. Żeby wygrywać muszą się poprawić na 1 najdalej 2 linię - 1, 2, i 3 miejsce..
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca