F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zrywka z kasku wywołała awarię w bolidzie Raikkonena

Zapchała ona kanał chłodzenia hamulców i spowodowała zbyt wysoką temperaturę.
Paweł Zając, 25 sierpnia 2013, wyświetlenia: 4433<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus uważa, że zrywka z kasku, która utknęła w kanale chłodzenia hamulców, spowodowała awarię w bolidzie Kimiego Raikkonena.

Fin od początku wyścigu miał problemy z przegrzewaniem się lewego przedniego hamulca. Dziennikarze magazynu Autosport, dowiedzieli się, że podczas pierwszego pit stopu, ekipa znalazła w kanale chłodzenia zrywkę.

Pomimo tego, że udało się ją usunąć hamulce były już zbyt rozgrzane i nie można było ich wystarczająco schłodzić podczas jazdy wyścigowym tempem. Ostatecznie doszło do awarii, która zmusiła do wycofania samochodu z numerem siedem.

Śledztwo ekipy tuż po wyścigu wykazało, że nie ma innej przyczyny problemów z hamulcami, co pozwala wierzyć, że to właśnie zrywka z kasku była winowajcą. Szef ekipy powiedział, że projekt chłodzenia układu hamulcowego był dobry, nawet jeśli pracowały one w wysokim zakresie temperatur. „Mieliśmy dwie opcje z chłodzeniem. W przypadku jednej temperatury były zbyt niskie, a inne sprawiała, że pracowaliśmy w górnym zakresie” – powiedział Eric Boullier w rozmowie z brytyjskimi dziennikarzami. „Gdyby awaria dotyczyła obu stron samochodu, to można by winić projekt, jednak tutaj problem był tylko z jedną tarczą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Raikkonen K.
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 25.08.2013 18:33[!]
Ostatnimi czasy mam wrażenie, że tłumaczenia niektórych ekip jak i producentów są po prostu... porażające. <facepalm>
Lukasz1234, 25.08.2013 18:38[!]
Weekend do zapomnienia, obawiam się podobnych pozycji zespołu na Monzy. Obym się mylił.
SirKamil, 25.08.2013 18:54[!]
Pech, ale tak bywa.
nero, 25.08.2013 19:38[!]
Patrząc na to jak Alonso zrywa folię z wizjera po pierwszym pit-stopie przeszło mi przez myśl - a co by było gdyby ta zrywka coś komuś zapchała... No i było.

To zresztą nie pierwszy taki przypadek, z tego co pamiętam w ostatnich latach zdarzyło się że foliowa reklamówka zablokowała komuś wlot powietrza do chłodnicy. Chyba było to w Chinach.
FAster92, 25.08.2013 19:39[!]
Ale nie rozumiem tu czegoś, po prawej i lewej stronie ta zrywka utknęła? Przecież po jednej jak i po drugiej stronie takie dymy szły.
Sir Wolf, 25.08.2013 20:28[!]
@FAster92 „Gdyby awaria dotyczyła obu stron samochodu, to można by winić projekt, jednak tutaj problem był tylko z jedną tarczą.”

Myślę, że jest jasno napisane. A dym nie musi być ściśle powiązany z usterką, choć wydaje mi się, że pojawiał się tylko po tej feralnej stronie.
kabans, 25.08.2013 20:29[!]
Cytat nero :
...
To Kubicy w 08 w Walencji.
A tak w ogóle co płakać, Raikonnen nie jest w stanie zagrozić Vetelowi nawet jakby jeździł w Red Bullu. Jak Mercowi spadnie tempo to może dozbiera na 3 miejsce jak rok temu
MPOWER, 25.08.2013 21:02[!]
@kabans
A Ty jak zwykle znowu spamujesz. Jak nie masz nic sensownego do napisania, to w ogóle nie pisz.
Oy_ciec, 25.08.2013 21:29[!]
Nie ma co płakać. To swoista zemsta losu za tyle wyścigów farta (bez awarii, wypadków ale też z dużą ilością mądrej jazdy), które ukończył w punktach. W końcu coś musiało mu się przytrafić.(nie piszę tego złośliwie). Jak widać wystarczy nawet kawałek folii.
pawlos, 25.08.2013 21:50[!]
Cytat WooQash :
Ostatnimi czasy mam wrażenie, że tłumaczenia niektórych ekip jak i producentów są po prostu... porażające.

Znalazł się inżynier, który potrafi klecić urządzenia bezawaryjne... i odporne na zrywki z kasków... Nie rozumiem jak można napisać taki komentarz po pobiciu przez Kimiego rekordu w największej z rzędu ilości ukończonych GP
chris99, 25.08.2013 22:25[!]
Witam
Już podczas wyścigu było wyraźnie widać że przednia tarcza (z lewej strony) nagrzewała się do czerwoności, a ta z przeciwnej strony już nie. Było też sporo pyłu podczas hamowania - też od strony tarczy nadmiernie rozgrzanej.
Myślę że zrywka mogła być przyczyną nadmiernego nagrzewania się hamulców (z lewej strony).
Szkoda Kimiego.
SirKamil, 25.08.2013 22:43[!]
To nie jest wiedza magiczna. Nadmierna ilość pyłu z tarczy to efekt utleniania się ceramiki przez niedostatki chłodzenia. Ja wiem, że to może wyglądać jak tania wymówka, ale Lotus te bębny i ten system chłodzenia ma od dawna i nigdy nie było z nim kłopotów. Ani w najmocniej dającej w kość hamulcom Kanadzie, ani w 40 stopniowym Hungaro, ani w gorącym Bahrajnie stop and go i tak dalej. Tak jak napisałem, takie rzeczy się niestety zdarzają. Ostatecznie można się pocieszyć, że temu kierowcy nie zdarzyła się długo. BARDZO długo.
marrcus, 26.08.2013 16:00[!]
złej baletnicy przeszkadza i rąbek spódnicy, uwaga bo jeszcze jakaś ćma wpadnie albo lisć to znów se pójdą na lody
marios76, 26.08.2013 22:22[!]
@kabans "Raikonnen nie jest w stanie zagrozić Vetelowi nawet jakby jeździł w Red Bullu" Co ty wypisujesz?? Jest co najmniej 6 kierowców, którzy tym bolidem zdobyli by majstra, a Vettelowi nie ujmując, niech się cieszy, że w drugim dostępnym siedzi od 5 lat pokorny Webber:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca