|
|
|
|
|
|
Renault naprawi problemy w nocy |
Francuski producent oświadczył, iż kłopoty były związane z akumulatorami. |
|
•Łukasz Godula, 29 stycznia 2014, wyświetlenia: 3250 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Renault jest przekonane, że nocne poprawki w ich akumulatorach rozwiążą problemy, które dopadły ich dzisiaj podczas drugiego dnia przedsezonowych testów Formuły 1. Francuski producent zaliczył problematyczny dzień w Jerez, a zespoły napędzane ich silnikami przejechały jak na razie jedynie 38 okrążeń.
Dla porównania, bolidy z jednostkami Ferrari przejechały 138 okrążeń, a te z produktem Mercedesa 248 kółek. Odpowiedzialny za działania na torze Renault, Remi Taffin ujawnił, iż problem w bolidach Red Bulla i Toro Rosso dotyczył urządzeń magazynujących energię.
Caterham tymczasem uniknął tych kłopotów, ponieważ integracja ich pakietu jest inna. Zaistniałe problemy wymagają naprawy w nocy, gdy nadlecą do Jerez nowe części zamienne, by wprowadzić modyfikacje, które umożliwią jutro jazdę bolidami z jednostkami Renault.
„Wiemy, że z naszej strony mamy problem, który dokładnie zidentyfikowaliśmy i chcemy go naprawić” – wyjaśnia Taffin. „Nie mogliśmy tego naprawić rano, więc zdecydowaliśmy zrobić co w naszej mocy, by upewnić się, iż jutro Red Bull i Toro Rosso będą mogli wyjechać na tor o godzinie 9:00. Jesteśmy pewni, że jutro rano wszystkie trzy bolidy będą na torze”.
Taffin odmówił podania szczegółów na temat problemu z akumulatorami, jednak zasugerował, iż było to związane z współpracą tego urządzenia z resztą jednostki napędowej.
„Musimy pamiętać, że jednostki napędowe są skonstruowane z wielu elementów i nie chodzi tutaj o wadliwą pracę jednej z nich” – powiedział. „To zdecydowanie problem z integracją wszystkich systemów. Jeśli chodzi o ten problem, był on związany z jednostką magazynującą energię, jednak nie chcę wchodzić w szczegóły architektury naszego systemu”.
„Zlokalizowaliśmy coś, co musi zostać wymienione. Mamy części, mamy tutaj odpowiednich ludzi, mamy środki by to zrobić i jesteśmy przygotowani na wykonanie tego. Nie chcieliśmy tego robić gdy tu przyjechaliśmy, jednak tak się stało i musimy to wykonać”.
Taffin dodał, że problemy z dymem widocznym w garażu Red Bulla nie odnosiły się do kłopotów z akumulatorami.
Tymczasem wszystkich ciekawych szczegółów budowy jednostki napędowej Renault, zapraszamy do przeczytania artykułu, który niedawno ukazał się na łamach naszego serwisu. LINK
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|