F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lotus negocjuje umowę na dostawy silników Mercedesa od sezonu 2015?

Michael Schmidt z AMuS ujawnił, że stajnia z Enstone jest w kontakcie z niemieckim producentem.
Mateusz Szymkiewicz, 1 lipca 2014, wyświetlenia: 2450<< | lista | T- | T+ | >>
Według ostatnich doniesień, Lotus rozważa zmianę dostawcy silników już na przyszły sezon.

Stajnia z Enstone przechodzi przez ciężki sezon, jako, że dotychczas zdobyła zaledwie osiem punktów, a jej bolid jest mało konkurencyjny, także z powodu silnika Renault, który ma niedostatki mocy i jest awaryjny. Mimo to zawodnik Lotusa, Romain Grosjean, ujawnił, że za słabe wyniki w tym sezonie nie tylko odpowiada silnik, lecz również aerodynamika E22.

„To nie tylko silnik, nawet jeżeli w porównaniu do Mercedesa brakuje mu mocy” – oznajmił Francuz w rozmowie z Auto Motor und Sport. „Problem bardziej leży w aerodynamice. W drugiej części zakrętu nagle tracimy przyczepność. Cokolwiek zyskam w szybkim wirażu, w wolnym tracę dwa lub nawet trzy razy tyle”.

Dyrektor operacyjny zespołu, Alan Permane oraz jego szef, Gerard Lopez, potwierdzili słowa Grosjeana i przyznali, że E22 pracuje właściwie głównie na szybkich torach. „Nasz samochód nie lubi obiektów o charakterystyce stop/start. Potrzebujemy płynnych zakrętów” – stwierdził Permane.

Zdaniem korespondenta Auto Motor und Sport, Michaela Schmidta, Lotus chce pozbyć się jednego z problemów i rzekomo prowadzi negocjacje z Mercedesem, odnośnie umowy na odstawy silników od sezonu 2015. Warto zaznaczyć, iż producent ze Stuttgartu utraci od przyszłego roku jednego z klientów, jako, iż McLaren rozpocznie współpracę z Hondą.

„Mają ten sam silnik [co Red Bull i Toro Rosso], ale być może nie na długo. Lotus powiedział, że jest w kontakcie z Mercedesem” – ujawnił Schmidt.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 01.07.2014 10:38[!]
Byłby to dobry ruch. Wbrew pozorom silnik Mercedesa nie jest najdroższy. W ubiegłym roku mówiło się o tym, że najbardziej ceni się Renówka. Nie wiadomo jednak jak sprawy cenowe mają się obecnie, możliwe, że Lotus miał umowę z Renią na rok także teraz jak ich opuszczą nie będzie problemów.
Aeromis, 01.07.2014 10:49[!]
@Carolius
To raczej jest krok ku zagładzie. Oczywiście nie dla Lotusa, ich ewentualna decyzja byłaby ewidentnie zrozumiała. Pytanie co potem, co by zostało? Red Bull i Toro Rosso z Renault, Ferrari ze swoim silnikiem i w sumie nic więcej. Sauber "leży i kwiczy", Marussia też, a Caterhama już prawie nie ma.
Wojna na silniki może się skończyć w tempie przyspieszonym, w praktyce zostaną wyrzuceni na margines Red Bull (któremu Mercedes pewnie nawet by nie chciał sprzedawać silników) i Ferrari (które jest w czarnej pupie).
F1 poradziło by sobie bez konkurencyjnego Ferrari i Red Bulla, ale myślę że straciło by bardzo dużo na popularności.
Z drugiej strony jednak... Renault wypieło się na Lopeza więc może czas wyrównać rachunki! (bardzo drogie rachunki zresztą od Renault za silniki).
Carolius, 01.07.2014 10:57[!]
@Aeromis

Z przedstawionego przez Ciebie punktu widzenia sytuacja nie jest dobra. Wbrew pozorom najgorsze położenia ma RedBull ale jest jeszcze szansa, że Renault poprawi silnik. Nie wiadomo co z Hondą, bo być może nie będą ograniczać się do samego McLarena :)
Phaedra, 01.07.2014 12:17[!]
Red Bull ponoć przymierza sie sie do zakupu Viry-Chattilon. Taka informacja krążyła w padocku podczas GP Austrii.
Dante, 01.07.2014 12:17[!]
@Carolius - Podejrzewam, że Honda celuje w długofalowy rozwój z McLarenem i szczerze wątpię, żeby była dostępna dla innych zespołów już po pierwszym sezonie startów.
rno2, 01.07.2014 12:22[!]
Trochę dziwna wypowiedź o aerodynamice, ponieważ pamiętam dumne wypowiedzi sprzed testów ludzi z Lotusa, którzy twierdzili, że już mają ten sam poziom docisku co w bolidzie E21, pomimo zmniejszenia skrzydeł...
enstone, 01.07.2014 12:39[!]
Lotus bez Renault brzmi trochę dziwnie..... Ale nie ma się co dziwić, że negocjują z Mercedesem, silnik Renault to kompletne dno i jeszcze najdroższe, no i jeszcze najważniejsza chyba kwestia jest taka, że Renault zrobiło w ch*** Lotusa/Genii, przecież to ich były zespół, potem silnie ze sobą współpracowali, a teraz wypieli się na nich kosztem RBR i nawet STR, jakieś nowe części, oprogramowanie do nowego silnika w pierwszej kolejności do RBR i STR, a potem jak starczy czasu i pieniędzy to może i Lotus z Caterham dostaną za kilka kolejnych GP...... więc ja się nie dziwie zespołowi z Enstone, że nie chcą już współpracować z Renault.
dyfuzor666, 01.07.2014 12:50[!]
Mercedes moze też życzyć sobie miejsce dla jednego ze swoich ,,rozwojowych" kierowców lub po prostu dla obecnego testera Mercedes GP w zamian za niższą cenę za silniki.
rno2, 01.07.2014 12:56[!]
@dyfuzor666 Mercedes raczej nie ma ciśnienia, żeby wpychać do F1 swoich ludzi (właściwie to nie ma swoich ludzi, których by miało wepchnąć do F1). Swego czasu promowali Paula di Restę, ale to ze względu na zrobienie promocji serii DTM.
macieiii, 01.07.2014 13:13[!]
Nie ma co gdybać że tylko Mercedes będzie się liczył. Rozsądnym jest rozwiązanie, by nabyć ich silnik. Odwrotną politykę stosuje McLaren bo odchodzą od "najlepszego" w stawce dostawcy. Silniki są zamrożone, toteż można snuć przypuszczenia że dominacja się pogłębi. Ferrari nie po to stworzyło własny silnik, by kapitulować po jednym sezonie. Za rok może być zupełnie inaczej. Honda może być nie wiedzieć czemu (albo wiedzieć) konkurencyjna, Ferrari poza płaczem też coś robi więc na nowy sezon silnikiem zajmą się w pierwszej kolejności. Renault przecież też za rok może wyglądać zupełnie inaczej. Merc nawet jak się rozwinie na nowy sezon, to kto wie czy obecny stan się utrzyma. Jedynym pewnikiem jest to, że świetny silnik Merca za rok też słaby nie będzie. Teraz jest moment zamrożenia więc nic się nie zmienia. Co innego start przyszłego sezonu.
jpslotus72, 01.07.2014 14:31[!]
@rno2
Takie wypowiedzi pojawiały się jeszcze na początku sezonu - po pierwszych startach. Grosjean twierdził, że aerodynamika jest właśnie siłą Lotusa i gdyby nie silnik, rywalizowałby o najwyższe pozycje. Również Lopez mówił, że E22 to pod względem aerodynamiki "awangardowa" konstrukcja i dziwił się, że konkurencja nie kopiuje ich rozwiązań (np. podwójnego, asymetrycznego nosa). Okazuje się, ze przy bliższym poznaniu tegoroczny Lotus również zachowuje się "asymetrycznie" - w zależności od zakrętów...
SirKamil, 01.07.2014 17:59[!]
Do Renault pasuje cytat z Wyspiańskiego: "miałeś chamie złoty róg(...)".
RB zdobył dla nich 8 tytułów (niewiele brakowało a byłoby ich 10), Lotusa, zabetonował wraz z RB podium na całą drugą połowę sezonu i przez dwa lata woził Renault w czołówce a jeszcze wcześniej dał im fabryczne 4 tytuły. Złota era Renault się jednak skończyła a samo Renault nie zrobiło nic, aby ją podtrzymać. Zamordowali za to konkurencyjność swoich partnerów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca