|
|
|
|
|
|
Perez: Dołączyłem do McLarena w najgorszym możliwym momencie |
Meksykanin przyznaje, że rok spędzony w stajni z Woking wiele go nauczył. |
|
•Nataniel Piórkowski, 4 sierpnia 2014, wyświetlenia: 1664 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sergio Perez przyznał, że ostatni, wymagający sezon z McLarenem był dla niego wymagającym doświadczeniem.
Meksykanin dołączył do stajni z Woking na fali świetnych występów w barwach Saubera w sezonie 2012, w którym aż trzykrotnie stanął na podium. Szybko okazało się jednak, że przygotowana przez McLarena konstrukcja MP4-28 nie spełnia pokładanych w niej nadziei, a Perez rozstał się z zespołem zwalniając miejsce dla Kevina Magnussena.
Po zamknięciu rozdziału związanego ze startami dla angielskiej stajni, Meksykanin podpisał kontrakt z ekipą Force India i w tym sezonie odniósł swój kolejny duży sukces, dowożąc do mety trzecie miejsce w Grand Prix Bahrajnu. Wiceszef zespołu – Bob Fernley zasugerował nawet wtedy, że w trakcie rocznej współpracy McLaren nie docenił talentu swego kierowcy.
Zapytany o to, czy czuł, że McLaren nie doceniał jego zdolności, Perez odrzekł: „Myślę że to pytanie do nich. Czuję się bardzo dobrze w Force India, bardzo komfortowo. Nie brak mi także motywacji. Gdy masz samochód w którym weekend w weekend możesz pokazywać swój potencjał, to winduje cię to na kolejny poziom rozwoju jako kierowcy. Nie zaznałem tego w McLarenie, ponieważ zaliczyli trudny sezon. Prawdopodobnie dołączyłem do nich w najgorszym możliwym momencie”.
Kierowca z Guadalajary otwarcie przyznał, że gdy McLaren zdał sobie sprawę z czekających go problemów, on sam na fali emocji obrał złe podejście. „Byłem naprawdę sfrustrowany i nie działałem w najlepszy możliwy sposób. Jednym z błędów jakie popełniłem było dodatkowe nakręcanie tej frustracji. Powinienem był wtedy jak najlepiej wykorzystywać tamtą sytuację”.
„Gdy przychodziłem do McLarena liczyłem na walkę o tytuł. Byłem bardzo, bardzo spragniony sukcesu. W pierwszej połowie sezonu bolid prowadził się bardzo ciężko. Był nie tylko złym samochodem – był bardzo niespójnym samochodem. Zdecydowanie najbardziej niespójnym samochodem z jakim musiałem radzić sobie w całej mojej dotychczasowej karierze w Formule 1. Okres w McLarenie był dla mnie trudny, zadał mi wiele bólu, ale wiele się dzięki niemu nauczyłem i jestem pewny, że pomoże mi to w przyszłości”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|