|
|
|
|
|
|
Renault: Jesteśmy podenerwowani przed Austin |
Niezawodność silników będzie odgrywałą dużą rolę podczas GP USA. |
|
•jpslotus72, 30 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 1869 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor operacyjny Renault Sport F1, Remi Tafiin, przyznaje, że francuski dostawca silników z niepokojem oczekuje weekendu wyścigowego w USA, gdyż Circuit of the Americas stanowi jedno z największych wyzwań dla jednostek napędowych.
„Zaczyna się to już w pierwszej części toru. Na prostej startowej silnik spalinowy pracuje na maksimum, w dodatku kończy się ona trudnym podjazdem do pierwszego zakrętu. Na szczycie tego pagórka turbina musi mieć najwyższe obroty, aby silnik dostarczał taką samą moc” – wyjaśnia Remi Taffin.
„Dalej mamy sekcję «esek», która kończy się zakrętem nr 8. Podobnie jak na Suzuce czy w Silverstone, silnik pracuje tutaj bardzo blisko swojego limitu. Następnie jest długa prosta, gdzie przez ponad kilometr samochody jadą z pełnym gazem – przy jej końcu będzie się jeździło z prędkością ok. 320 km/h. Ostatnia część ma charakterystykę Stop & Go. W tym sektorze MGU-K ma szansę zebrać energię. Kiedykolwiek kierowca hamuje, stanowi to dla MGU-K duże obciążenie” – kontynuuje Francuz.
Jeśli chodzi o obciążenie jednostki napędowej, Renault ocenia tor w Austin w 5-punktowej skali na 4. Natomiast zużycie paliwa Francuzi oceniają na 3 pkt. z 5-ciu. „W tej fazie sezonu niezawodność odgrywa już ogromną rolę, a mamy przed sobą właśnie tak trudny tor. Jesteśmy w tego powodu podenerwowani. Przebieg w poszczególnych zespołach jest już wysoki. To będzie trudny weekend” – zakończył Taffin.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|