|
|
|
|
|
|
Permane: Strata Allisona była dużym ciosem |
Szef operacyjny Lotusa przynaje, że odejście ważnych postaci osłabiło zespół w minionym sezonie. |
|
•jpslotus72 i Paweł Zając, 8 stycznia 2015, wyświetlenia: 1325 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor operacyjny Lotusa, Alan Permane, stwierdził, że odejście znaczących postaci miało duży wpływ na słabą postawę zespołu w 2014 roku.
Ekipa z Enstone zaliczyła dobry sezon 2013, gdzie prawie do samego końca walczyła o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, jednak po zmianie jednostek napędowych Lotusy nie były już tak szybkie.
Teraz Permane zdradził, że problemy z bolidem to nie tylko kwestia słabych osiągów silnika Renault, ale także utraty części personelu.
„Mieliśmy złą zimę [2013/14] i straciliśmy wielu ludzi. Do tego przechodziliśmy restrukturyzację naszego działu aerodynamiki. Przy całym szacunku dla Nicka Chestera, James Allison był zdecydowanym przywódcą zespołu. Jego strata była wielkim ciosem. Odeszli też Dirk [de Beer], szef aerodynamiki, oraz szef CFD. To byli dobrzy pracownicy” – powiedział Permane.
„Nikt nie jest niezastąpiony, ale musi upłynąć trochę czasu, zanim praca następców zacznie iść gładko. Poprzedni skład działu aerodynamicznego pracował razem przez pięć czy sześć lat i stworzył naprawdę dobre rzeczy” – dodał Brytyjczyk.
Już na początku sezonu 2014 Lotus był świadom tego, że E22 nie jest wystarczająco szybkim bolidem, jednak podstawowych obszarów nie można było poprawić w krótkim czasie: „Są trzy albo cztery rzeczy, które odpowiadają za szybkość samochodu. Należy do nich aerodynamika, która w naszym przypadku nie była dobra”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|