|
|
|
|
|
|
Lotus przygotowuje się do wyjaśnienia sprawy sądowej z HMRC |
W poniedziałek przed sądem w Londynie dojdzie do rozprawy w sprawie zaległych podatków. |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 grudnia 2015, wyświetlenia: 1525 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lotus liczy, że podczas poniedziałkowej rozprawy uda się mu osiągnąć korzystny werdykt w sprawie uregulowania zaległych zobowiązań podatkowych na rzecz HMRC.
Po przejęciu stajni z Enstone przez Renault rosną szanse na pozytywne zakończenie sprawy toczącej się przed londyńskim sądem. Z powodu przedłużających się negocjacji prowadzonych z francuskim koncernem, były już właściciel zespołu – Genii, wstrzymał opłacanie swoich zobowiązań do czasu wyjaśnienia się rozmów, w które zaangażowany był także szef FOM – Bernie Ecclestone.
Największą sumę Lotus jest winny Królewskiemu Urzędowi Skarbowemu (HMRC) – oscyluje ona w granicach 2,7 miliona funtów (po 900 tysięcy za za czerwiec, lipiec i sierpień). Z uwagi na rozmowy z Renault, sędzia Briss dwukrotnie odraczał rozprawę, zgadzając się pod koniec września na ogłoszenie 10-tygodniowej przerwy, która miała pozwolić na finalizację porozumienia pomiędzy Genii i firmą z Paryża.
Przerwa ta dobiega końca w poniedziałek, a przed sądem ponownie pojawią się prawnicy Lotusa i Renault, którzy przedstawią dowody na zmianę właściciela oraz gwarancję uregulowania zadłużeń.
„Trzeba fizycznie wrócić przed oblicze sądu. W teorii prawdopodobieństwo tego, że całe zadłużenie zostanie uregulowane w poniedziałek jest bardzo niewielkie, więc wszystko będzie sprowadzało się do powrotu przed sąd i zaprezentowania mu osiągniętych postępów oraz dokumentów potwierdzających, że udało nam się dojść do porozumienia” – dyrektor zarządzający Lotusa, Matthew Carter.
„Następnie zostanie wydany werdykt, ale trzeba mieć na uwadze fakt, że najlepszą decyzją dla wierzycieli nie byłoby zamykanie przez nas biznesu w momencie, kiedy udało się ustalić warunki jego sprzedaży dużemu koncernowi motoryzacyjnemu. Mam nadzieję, że cała jutrzejsza rozprawa będzie miała charakter wyłącznie proceduralny” – dodał Anglik w rozmowie z magazynem Autosport.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|