F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault opóźni wprowadzenie poprawek do silnika R.E.17

Zmodyfikowana jednostka napędowa powinna zadebiutować na torze dopiero pod koniec lipca.
Nataniel Piórkowski, 4 maja 2017, wyświetlenia: 2597<< | lista | T- | T+ | >>


Renault zostało zmuszone do opóźnienia w czasie debiutu zmodyfikowanej jednostki napędowej z powodu obaw o niezawodność.

Pierwotnie francuski koncern planował wprowadzić pakiet poprawek do swych silników w okolicach Grand Prix Hiszpanii. Z powodu obaw o żywotność jednostek, jakie pojawiły się podczas testów na hamowni, Renault podjęło decyzję o kontynuowaniu prac w fabryce. Obecnie firma celuje w debiut poprawek pod koniec lipca, jednak tylko wtedy, gdy będzie absolutnie pewna co do ich niezawodności.

„Chcemy wprowadzić poprawki przed letnią przerwą. Chcemy utrzymywać je w synchronizacji z integracją jednostki napędowej. Jeśli będzie to możliwe, pragnęlibyśmy więc dokonać tego kroku przy jednostce napędowej numer trzy” – powiedział dyrektor zarządzający Renault Sport, Cyril Abiteboul.

Zgodnie z tegorocznym harmonogramem wyścigów większość zespołów rozpoczyna korzystanie z drugich w sezonie jednostek napędowych w okolicach GP Hiszpanii lub GP Monako. Trzecie zespoły napędowe powinny zadebiutować na torze w lipcu, podczas GP Wielkiej Brytanii lub GP Węgier.

„Wciąż prowadzimy prace nad pakietem” – kontynuował Abiteboul. „Trafiamy na pewnego rodzaju ograniczenia, ale uważamy, że koncepcja jaką wprowadziliśmy w tym sezonie jest właściwa. Przygotowujemy innowacyjne rozwiązania, z którymi wiąże się poprawa osiągów. Jedyną rzeczą, nad którą musimy zapanować, jest niezawodność silnika. Podkreślałem to przy wielu okazjach”.

Pomimo problemów Abiteboul przekonuje, że Renault dysponuje potencjałem, z którym pod koniec sezonu jest w stanie zamknąć stratę do dwóch silniejszych producentów: Ferrari i Mercedesa. „Nie tonuję swoich ambicji zakładających ogromną redukcję strat do Mercedesa i Ferrari. Nie mówię, że już teraz jesteśmy na równi z nimi, ale mamy plan, dzięki któremu chcemy to osiągnąć”.

Rozczarowany obrotem spraw wydaje się Red Bull, który liczył na odbudowę tempa po rozczarowującym starcie kampanii. Zapytany o opóźnienia po stronie Renault, Max Verstappen zasugerował, że poprawki wciąż mogą zostać wprowadzone pod koniec czerwca, podczas Grand Prix Azerbejdżanu. „Jest jak jest. Nic na to nie poradzimy, niczego nie zmienimy. Musimy zapewnić, że mamy dobry bolid. Później wszystko sprowadza się już tylko do czekania na wyścig w Baku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Red Bull
Verstappen M.
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gumek73, 04.05.2017 12:17[!]
Jak Renault wprowadzi poprawki, to Mercedes i Ferrari będą juz mialy pewnie 1200 KM. Francuzi jak zwykle wakacje. Wcale się nie będę dziwił jak Redbull będzie znów narzekał, bo mają do tego pelne prawo.
slipstream, 04.05.2017 12:34[!]
"Helmut Marko anger mode" za 3, 2, 1...
dan193t, 04.05.2017 12:52[!]
Renault zaczyna mieć wywalone na RBR. Prowadzą własny rozwój. Może liczą, że w międzyczasie ich bolid dogoni w rozwoju zdemotywowanego RedBulla. Renault jest zadowolone ze swoich postępów. Są bliżej RedBulla niż myśleli i dlatego przestało im na nich zależeć, bo stali sie rywalem.
gumek73, 04.05.2017 13:11[!]
@dan193t - Renault z tego co zapowiadają, w niedalekiej przyszlości, mają zamiar walczyć o mistrzostwo, a to na chwilę obecną oznacza to, że trzeba pokonać nie Redbulla tylko Merca i Ferrari, którzy pod wzgledem silnika i nie tylko są o lata świetlne przed nimi.
enstone, 04.05.2017 13:16[!]
Duży pstryczek w nos dla RBR :))
rno2, 04.05.2017 13:19[!]
@dan193t
Trochę nietrafiona teoria - celowo opóźniając wprowadzenie poprawek w silniku sabotowaliby swój zespół.
Red Bull, tak jak McLaren, nie będzie się oglądał na dostawcę silników, tylko dalej będzie prowadził program rozwojowy swojego bolidu, wg planu ustalonego zapewne jeszcze przed startem sezonu.
slipstream, 04.05.2017 13:28[!]
No nie popadajmy w spiskową paranoję dziejów. Żeby pokonać RedBulla to Renault najpierw musi jeszcze pokonać na chwilę obecną Haasa, ToroRosso, Williamsa i Force India. Żeby to zapowiedzieli opóźnienie poprawek dla swoich klientów, ale na chwilę obecną w jaki sposób brak poprawek dla fabrycznej ekipy ma pomóc przegonić RedBulla...
michal132, 04.05.2017 15:41[!]
co Wy się czepiacie tego silnika Renault skoro widać że silnik nie jest daleko za Merc i Ferrari. Wystarczy popatrzeć na to jak blisko RBR znajduje się Renault. Poza tym skoro wiedzą że coś może być nie tak to lepiej to dopracować niż na siłę wprowadzić i nie ukończyć wyścigu
bartoszcze, 04.05.2017 15:54[!]
W 2015 ulegli żądaniom Red Bulla żeby poprawki wprowadzać jak najszybciej i wszyscy pamiętają jak się skończyło.
enstone, 04.05.2017 17:06[!]
@bartoszcze
Zgadza się - ale teraz mają swój zespół, który jak widać staje się priorytetem (gdyż tak powinno być) i RBR schodzi na drugi plan.
Wiadomo, że w tym roku dużo nie osiągną, ale szykują porządne fundamenty na chociażby przyszły sezon.
krecik705, 04.05.2017 17:12[!]
@bartoszcze @enstone Pełna zgoda. Skoro mają dane i wychodzi w nich, że jest coś niepokojącego to chcą to wyeliminować. Własny zespół najważniejszy. Jak się nie podoba byczkom napęd z Francji to niech od razu to powiedzą. Będą mieć "jako-tako" po Japońsku :-P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca