F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Brytyjczyk dodał, że nie zdawał sobie sprawy, jak wiele pracy trzeba włożyć w zbudowanie bolidu.
Nataniel Piórkowski, 22 lutego 2019, wyświetlenia: 4662<< | lista | T- | T+ | >>

George Russell przekonuje, że przykład Force India z testów przed sezonem 2015, daje mu nadzieję na udane mistrzostwa w wykonaniu Williamsa.

Tegoroczny bolid FW42 zadebiutował na torze w środę po południu. Do końca pierwszej tury testów kierowcom Williamsa: Russellowi i Robertowi Kubicy udało się pokonać 88 okrążeń.

Russel przypomina, że w 2015 Force India nie dysponowało najnowszym bolidem na początku testów. U progu drugiej tury zajęć zespół opuścił garaż ze zmodyfikowaną konstrukcją z 2014 roku. Model VJM08 został dostarczony dopiero na trzeci etap zimowych przygotowań.

Pomimo tego ekipa zaliczyła podwójny finisz w czołowej dziesiątce GP Australii, a ostatecznie wywalczyła piątą pozycję w mistrzostwach konstruktorów – wtedy swój najlepszy wynik w historii.

„W przeszłości dochodziło do podobnych sytuacji. Force India opuściło niemal całe testy w 2015 roku, a pomimo tego zakończyli kampanię na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Za testy nie są przyznawane punkty. Kto wie, jak ułoży się sezon” – powiedział urzędujący mistrz Formuły 2.

„Jeśli nie jesteś zaangażowany w zespół Formuły 1, nie rozumiesz nawet jak wiele pracy trzeba włożyć w to, aby bolid mógł wyjechać na tor. Obszedłem całą fabrykę, w styczniu poznałem wszystkich pracowników. W przeszłości pracowałem już z dwoma stajniami [jako tester Mercedesa i Force India]. Nawet pomimo mojego doświadczenia byłem pod ogromnym wrażeniem tego, jak wiele wysiłków trzeba włożyć w wyprodukowanie nawet najprostszych części” – dodał Brytyjczyk.

Russell pokonał pierwsze okrążenia w FW42 dopiero w środę po południu. Do bolidu powrócił w czwartek po przerwie obiadowej. „Nie ukrywam, oglądanie na torze wszystkich innych zespołów było frustrujące. Jestem kierowcą, więc naturalnie chcę spędzać czas za kierownicą. Czas upłynął jednak bardzo szybko, bo zrozumiałem, jak wielką pracę wykonują wszyscy nasi ludzie budując nowy bolid”.

„Nie byłem sfrustrowany. Doskonale wiem, że Williams nie zrobił tego specjalnie. Jestem dumny z chłopaków i pracy jaką wykonali. W środę byli na nogach od 2:30 w nocy i robili wszystko co tylko mogli, aby przygotować bolid do wyjazdu na tor. Bycie częścią tego zespołu to prawdziwy przywilej”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
05.04.2024  Kierowcy Mercedesa zadowoleni z tempa bolidu na Suzuce
04.04.2024  Russell chce automatycznego systemu przerywania wyścigu
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Russell G.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 22.02.2019 13:56[!]
tłumaczenie Claire i Jerzego na temat ile wysiłku potrzeba do zbudowania samochodu F1 uważam za skrajnie nieprofesjonalne, bo przecież każda stajnia musi to zrobić i to chyba jasne że to nie jest łatwe.
piro, 22.02.2019 13:57[!]
Tylko w 2015 przewaga silnika Mercedesa była tak duża że Wszystko poza Ferrari i RB było poza ich ligą. Wystarczy popatrzyć jak wypadł WMR na te pozostałych zespołów. W tej chwili to Ferrari dysponuje najlepszym silnikiem (przynajmniej wszystko na to wskazuje). A Renault i Honda nie tracą aż tak dużo poza tym Sauber jest bardzo wspierany przez Ferrari. Ale tak można się pocieszać tym że FI się udało 4 lata temu.
dszra, 22.02.2019 14:07[!]
@piro teraz natomiast są znaczące zmiany w aerodynamice. Oczywiście, testy mają pomóc w rozwoju, wyłapaniu błędów, i udoskonaleniu tego co już jest. Jednak przy takich zmianach aerodynamicznych jest szansa, że jakiś ich pomysł będzie na tyle dobry, że uda im się wywalczyć przewagę nad konkurencją nawet przy mniejszej ilości testów
gnt3c, 22.02.2019 14:47[!]
ma ktoś analizę elementów nadwozia i podwozia Williamsa z ostatniego dnia testów, jak auto było już kompletne?
kumien, 22.02.2019 14:55[!]
@gnt3c https://www.youtu...SWyB1fQ5yeI&t=0s Tutaj masz całkiem fajną analizę. Wychodzi jednak na to, że to nie jest ostateczna konfiguracja i ciągle czegoś brakuje.
sneer, 22.02.2019 14:57[!]
Jeszcze się sezon nie zaczął, a już robią dobrą minę do złej gry. Wypuszczają młodego, bo wiedzą, że Kubek powie jak jest. Mam nadzieję, że Orlen się zabezpieczył klauzulą osiągów.
gnt3c, 22.02.2019 15:27[!]
dzięki ale wygląda na to że to jeszcze przed tymi elementami które miały być na wczoraj, bo filmik z przedwczoraj
marios76, 23.02.2019 13:23[!]
@sneer Podobno umowa jest na sezon, tzn jak Williams odmowi Kubicy, lub on Williams owi, to Orlen zakreca kurek. Z kasą, nie z paliwem. ;)
kriskab, 23.02.2019 21:06[!]
Jestem całym sercem za Kubicą, ale Russella poniosło...mocno się musiał na szukać żeby odświeżyć takiego suchara, jak wpadka Force India z przed 4 sezonów...nadzieja umiera ostatnia...
sneer, 23.02.2019 21:32[!]
@mario76

Dobrze. Racing Point czeka :)
marios76, 24.02.2019 11:45[!]
@sneer Wolalbym go w Haasie lub McLarenie czy alfa Romeo... na razie nie marze o Ferrari ;) Strasznie mnie Williams wkurzyl z ta popelina, obaj kierowcy, moga po prostu nie miec szansy sie pokazac. Mysle, ze to rok na prezentacje mozliwosci.
Zobacz jak latwo w kiepskiej formie stracic wszystko- przyklad jak McLaren pograzyl Vandornea, a tak fajnie zaczal?
dulk, 24.02.2019 18:44[!]
Cytat marios76 :
Zobacz jak latwo w kiepskiej formie stracic wszystko- przyklad jak McLaren pograzyl Vandornea, a tak fajnie zaczal?

to nie McLaren a Alonso
Vandorne nie jest po prostu wielkim talentem za jaki go brano
więc Alo go zgasił jak wcześniej Masse i Raikonena
marios76, 24.02.2019 19:42[!]
@dulk Jakos zarowno Massa jak i Raikkonen kontynuowali kariery w F1! Gdyby McLaren byl szybszy i bardziej niezawodny, to Fernando by wyzej punktowal i o punkty bylo by latwiej Belgowi, a tak skonczyl prawie z niczym, a Hiszpan w mistrzowski sposob w paru wyscigac cos osiagnal. I wyszla przepasc. Na pewno Stofel nie byl wirtuozem kwalifikacji, ale mial fajne wyscigi. Oczywiste jest, ze byl za slaby na Alonso, ale czy na cala F1? MozeMcLaren widzial wielka roznice, ale gdyby mal mozliwosc zdobywania punktow czesciej, to takiej nie widzieliby szefowie innych zespolow i byc moze gdzies by zyskal angaz?
dulk, 24.02.2019 19:51[!]
to fakt
słaby bolid pomaga lepszemu - oby to był Robert a nie Russel
F1V0, 24.02.2019 21:39[!]
@marios76
Najlepiej to chyba jakby Ricciardo zlał Hulkenberga co będzie trudne. Wtedy by może zauważyli RK.
piro, 24.02.2019 23:49[!]
@F1V0
Czy takie trudne to nie wiem. Daniel będzie dla Nico chyba pierwszym poważnym testem bo jak się popatrzy na jego historię to nie roznosił jakoś swoich kolegów zespołowych.
2010 Barrichello 47 - 22 Nico (miał w prawdzie 1 pole ale to był fuks w Brazylii)
2012 Di Resta 46 - 63 Nico
2013 Gutierrez 6 - 51 Nico (każdy wie jaki poziom reprezentował Meksykanin)
2014 Pérez 59 - 96 Nico
2015 Pérez 78 - 58 Nico
2016 Pérez 101 - 72 Nico
2017 Palmer 8 - 34 Nico (Palmer też jest kierowcą poza konkurencją)
2017 Sainz 6 - 9 Nico
2018 Sainz 53 - 69 Nico

Więc tak naprawdę to wygrał z Sainzem, Palmerem, Gutierrez, Di Restą z czego 2 to przeciętni kierowcy a 2 to pomyłki które znalazły się w F1. Przegrał natomiast z Pérezem (2:1) i Barrichello czyli również dwoma średniakami. Dlatego sądzę że Daniel będzie pierwszym poważnym testem dla Niemca.
dulk, 25.02.2019 09:42[!]
Perez pewnie wygrywał bo jest 10kg lżejszy od Hulka
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca