F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Moss: Fangio był najlepszy

Stirling Moss uznał, że Michael Schumacher nie jest najlepszym kierowcą w historii Formuły 1.
Mariusz Karolak, 28 pa?dziernika 2006, zmieniony 28.10.2006 10:34, wyświetlenia: 1400<< | lista | T- | T+ | >>
Stirling Moss po niedzielnym wyścigu w Brazylii stwierdził, że pomimo tylu sukcesów Michaela Schumachera jest zdania, iż to Juan Manuel Fangio zasługuje na miano najlepszego kierowcy Formuły 1 od początku rozgrywania Mistrzostw Świata.

Moss stwierdził, że rozmawiał niedawno z Schumacherem o tych wszystkich udogodnieniach, jakie teraz mają kierowcy w swoich autach, jak np. kontrola trakcji. Anglik doszedł do wniosku, że to w pewien sposób wypacza rywalizację, bo nie liczą się tak już umiejętności i talent kierowców. Schumacher nie zgodził się wówczas z takim twierdzeniem. Niemiec zajął stanowisko, że dzięki temu on sam może lepiej skoncentrować się na samej jeździe po torze i nie musi zamartwiać się o inne rzeczy.

Moss wspomniał też rok 1956 i swą walkę o mistrzostwo, którą ostatecznie przegrał. Wyraził też przekonanie, że w jego czasach kierowcy bardziej podejmowali ryzyko, ale mieli też świadomość niebezpieczeństwa i nie eliminowali swych rywali na torze, tak jak przynajmniej kilka razy uczynił to Schumacher.

Źródło: Telegraph.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2020  Stirling Moss nie żyje
14.01.2017  Sir Stirling Moss wraca do zdrowia po poważnej infekcji dróg oddechowych
03.04.2014  Sir Stirling Moss wspiera Massę
16.04.2013  Moss: Kobietom brakuje odpowiedniego podejścia do F1
08.07.2011  Moss namawia Hamiltona, aby odnowił współpracę z ojcem
Tagi:
Moss S.
Schumacher Mich.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 28.10.2006 11:03[!]
Gdyby Szumacher był Anglikiem Moss piał by z zachwytu. Wszysycy wiedzą ze angole nienawidzą Szumachera. Wogóle porównywanie kierowców jeżdżacych obecnie a tych z innej epoki jest śmieszne. Być moze taki Fangio jakby jeździł w najnowszym Ferrari wcale nie bylby taki dobry to smao sie tyczy Szumiego w np. srebrnej strzale z lat 50tych. Formułę 1 z lat 50-60 i tą obecnie łaczy chyba tylko nazwa.
GroM, 28.10.2006 15:01[!]
Racja tamte bolidy to bardziej samochody i to byla totalnie inna epoka. F1 mozna porownywac maksymalnie z pare lat w tyl. Co roku jest inny regulamin itp. Fakt Moss ma racje co do sprawy usuwania przeciwnikow z toru, jezeli takie sytuacje Schumacherowi przydazylyby sie w latach 50 to odrazu bylby wyrzucony z F1, a obecnie ?
stig, 28.10.2006 16:00[!]
Ja pierniczę co za porównania...Po co to komu??F-15 też mogę porównać z P51 Mustang.Przecież te konstrukcje dzieli tylko kilkadziesiąt lat..:)))))))))
http://pl.wikiped...merican_P-51_Mustang
GroM, 28.10.2006 17:05[!]
To spytaj sie Mossa czemu porownuje Schumachera do Fangia.
Leon, 28.10.2006 18:16[!]
Starsi ludzie są czasami zabawni , skąd on wie jakby było ? , prawdziwy cudak .
Pussik, 28.10.2006 19:07[!]
A czy Moss rywalizował z którymkolwiek z nich? :F
AdamC, 29.10.2006 00:36[!]
Trafne porównanie stiq. Nie mozna tez twierdzić, ze teraźniejsi kierowcy sa mniej odważni od tych dawniej. Nikt przeciez nie będzie rezygnował z nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, zeby udowodnić Panu Moss, ze sa tak odwazni jak on, a kto wie, moze by sie znaleźli ;)
Aquos, 29.10.2006 23:55[!]
Wiecie dlaczego Moss ma wiele racji? Z tej prostej przyczyny, że za jego czasów błąd na torze zazwyczaj oznaczał bardzo poważny w skutkach wypadek - kalectwo lub śmierć. Ówcześni mistrzowie, tacy właśnie jak Moss czy Fangio, popełniali mniej błędów w ciągu całego sezonu, niż Schumacherowi i całej współczesnej reszcie trafią się w jednym wyścigu. Jeśli znacie choć trochę historię wyścigów, to wiecie, że to była jazda na limicie, a ten limit stanowił rzeczywistą granice między życiem i śmiercią. Oni jeździli z szalonymi prędkościami samochodami, do których dziś nikt nie chciałby nawet wsiąść. Korzystali z opon, których nie można porównać nawet ze współczesną oponą rowerową. I musieli to wszystko okiełznać. Ich limit przebiegał w zupełnie innym miejscu niż dzisiaj. Tak, moim zdaniem byli większymi mistrzami z tej prostej przyczyny, że musieli jeździć niemal perfekcyjnie, nie tylko by wygrać, ale by przeżyć. I nie o odwagę tu chodzi, a o prawdziwe umiejętności, których w razie potrzeby nie koryguje elektronika i nie ubezpiecza niemal niezniszczalny kokpit.
zoolwik, 30.10.2006 08:41[!]
Bardzo dobrze napisane Aquos, zgadzam sie w 100pct. Szumacher nie jest dla mnie zadnym mistrzem, co najwyzej kolesiem ktoremu sie poszczescilo. A do poprzednich mistrzow niech nawet nie probuje sie rownac.
Bart2005, 30.10.2006 10:00[!]
Aquos i zoolwik---> obaj jesteście w błedzie. Fakt, kiedyś bład kosztował zawodnika zdrowie bądź nawet życie. Ale w dzisiejszych czasach może wydarzyś się to samo z tą różnicą, że zabezpieczenia sa dużo lepsze a i elektronika nie pozwala za bardzo popełniac tych błędów.
Porównanie F1 z obecnej dekady do F1 z lat 50-60-tych, to tak jak porównanie wyścigu rowerowego z wyścigiem motocyklowym, inne prędkości i zabezpieczenia ale w obu przypadkach mozna stracić zdrowie bądź życie.
Aquos, 30.10.2006 12:07[!]
Bart2005 -> nie chodzi o poziom zagrożenia, ale o umiejętności jakimi trzeba się wykazać, by go uniknąć. Dziś, pomimo większych preędkości, jest to prostsze - margines błędu jest znacznie większy. Dodaj do tego, że w latach 50. ubiegłego wieku wyścigi trwały po 2-3, a niekiedy nawet niemal 4 godziny, a "jakość" torów nieco różniła się od dzisiejszych standardów, a ujrzysz skalę trudności. I na koniec jeszcze jeden argumet: jak sądzisz, co jest tudniejsze, jazda z maksymalną prędkością Ferrari z lat 50. czy to samo w jego dzisiejszym odpowiedniku? Ja nie mam wątpliwości. Dlatego (nie ujmując niczego współczesnym mistrzom) uważam, że Fangio, który zdobywał tytuł mistrzowski 5-krotnie, musiał wykazywać się relatywnie większymi umiejętnościami nawet w porównaniu z Schumacherem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca