F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault zainteresowane nawiązaniem partnerstwa z Williamsem?

Pozyskanie klienta ma znajdować się wysoko na liście priorytetów Luki de Meo.
Nataniel Piórkowski, 3 lutego 2021, wyświetlenia: 1326<< | lista | T- | T+ | >>

Renault nawiązało z Williamsem wstępne rozmowy na temat dostaw jednostek napędowych od sezonu 2022.

Informacje w tej sprawie przekazuje holenderska edycja portalu motorsport.com.

Po zakończeniu współpracy z McLarenem, francuski producent dostarcza obecnie swoje jednostki wyłącznie fabrycznemu teamowi Alpine.

Jeszcze w ubiegłym roku szefostwo firmy rozpoczęło negocjacje w sprawie ewentualnego nawiązania współpracy z teamem startującym obecnie w mistrzostwach świata pod nazwą Alfa Romeo.

Nie jest tajemnicą, że zespół z Hinwil brał pod uwagę scenariusz zakończenia przez Alfę sponsoringu tytularnego a w skrajnym scenariuszu także partnerstwa ze Scuderią.

W rozmowie z Blickiem, do której doszło w grudniu ubiegłego roku, szef stajni – Fred Vasseur, powiedział: „Jesteśmy związani z Ferrari do końca 2021 roku. Będzie musiało dojść do przeglądu ksiąg, ponieważ kolejna umowa powinna obowiązywać od 2022 do 2026 roku, ze względu na wprowadzenie nowej generacji bolidów”.

Zapytany o to, czy kolejna umowa silnikowa zostanie podpisana z Ferrari, Francuz odparł: „Nigdy nic nie wiadomo. Jak w małżeństwie. Nikt nie gwarantuje, że na zawsze zostaniesz z jedną kobietą – tak jak ja!”.

Na początku tego roku w mediach pojawiły się informacje na temat bardzo prawdopodobnego przedłużenia przez ekipę umowy z Ferrari aż do 2025 roku.

W efekcie Renault zmuszone zostało do rozpoczęcia poszukiwań nowego klienta. Holenderski motorsport.com donosi, że Williams jest obecnie dla francuskiej firmy jedyną poważną opcją. Dodaje również, że pomiędzy stronami doszło do pierwszych kontaktów. W negocjacjach przewijają się jednak trzy przeszkody.

Pierwsza jest związana z tym, że zespoły zaczęły już projektować swoje bolidy na sezon 2022. Konieczność dostosowania konstrukcji do zespołu napędowego Renault może okazać się problemem, o ile decyzja w sprawie nawiązania partnerstwa nie zapadnie w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Druga kwestia to rozszerzona w ostatnim czasie umowa z Mercedesem na temat współpracy technicznej. W jej ramach niemiecki team będzie dostarczał Williamsowi niektóre komponenty bolidu, w tym skrzynie biegów czy układy hydrauliczne.

Trzecia przeszkoda to fakt, że Renault nie dostarczało w ostatnim czasie tego typu elementów bolidu zespołom klienckim. Tymczasem model przyjęty obecnie przez Williamsa zakłada pozyskiwanie ich od partnera silnikowego.

Rozmowom nie sprzyja także presja czasu, którą wywiera Renault. „Chociaż kwestia ta znajduje się stosunkowo wysoko na liście priorytetów dyrektora generalnego Renault – Luki de Meo, nie jest jasne, czy współpracę uda nawiązać się jeszcze przed sezonem 2022”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Williams
De Meo L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca