F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault przeciwne wprowadzeniu do F1 czterocylindrowego silnika

Francuski producent opowiada się także przeciwko napędowi na cztery koła.
Nataniel Piórkowski, 9 sierpnia 2021, wyświetlenia: 1321<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault sprzeciwiło się propozycji porzucenia architektury silnika V6 przy okazji wprowadzenia kolejnej formuły jednostek napędowych – donosi Auto Motor und Sport.

Red Bull, który po sezonie 2021 zacznie przejmować odpowiedzialność za dalsze wykorzystywanie projektu zespołu napędowego Hondy, wzywa sport i jego władze do wprowadzenia zupełnie nowego silnika. Pojawiają się też plotki, iż w jego przygotowanie może zaangażować się koncern Volkswagena.

„Jesteśmy za kompletnie nowym silnikiem, ponieważ prawa własności intelektualnej do jednostki Hondy wygasną w 2025 roku” – mówi Marko. „Wyrażamy nasz sprzeciw dla kosztownego pomniejszania obecnego silnika i domagamy się rezygnacji z MGU-H, ponieważ technologia ta jest bezużyteczna w samochodach drogowych”.

Pośród plotek o tym, że Red Bull, Volkswagen a nawet Ferrari skłaniają się ku koncepcji czterocylindrowego silnika, Marko stwierdził jedynie, że „istotne jest, aby jednostka na sezon 2025 cechowała się wysokimi obrotami i głośnym wyścigowym hałasem”.

Austriak podkreślił także, iż ważną kwestią z punktu widzenia Red Bulla pozostają wydatki: „Nowa formuła silnika powinna kosztować mniej niż sto milionów rocznie, a jeden silnik mniej niż milion. Obecne wydatki są znacznie wyższe. Powinniśmy także wprowadzić nowe źródła oszczędności poprzez standaryzację turbosprężarek, KERS, baterii i tak dalej”.

Marko nie zamierza ukrywać, że Grupa Volkswagen „angażuje się w rozmowy z naciskiem na jedną ze swych marek”, a kolejne rozmowy powinny odbyć się przy okazji weekendu na Monzy.

Co ciekawe ideę wprowadzenia zupełnie nowego silnika popiera Ferrari. Źródło Auto Motor und Sport przyznaje: „Jesteśmy otwarci na nowy start z czterocylindrową jednostką”.

Warto zaznaczyć, że koncepcja forsowana przez Red Bulla i Ferrari dopuszcza wprowadzenie napędu na cztery koła. Temu jednak mają mocno sprzeciwiać się Mercedes i Renault.

Szef Alpine – Marcin Budkowski, tłumaczy: „Nie ma sensu wymyślać nową koncepcję, która sprzedaje trzech producentów, aby pozyskać jednego nowego. Jeśli wprowadzimy paliwo neutralne pod względem emisji CO2, to nie potrzebujemy czterocylindrowego silnika. Po co wymyślać koło na nowo?”.

Polak dodał, że realizacja koncepcji napędu na cztery koła „wiązałaby się z koniecznością implementacji ogromnych modyfikacji w bolidzie i doprowadziłaby do wzrostu masy konstrukcji oraz kosztów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Red Bull
Ferrari
Volkswagen
Mercedes
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca