F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Masi: Rozmowa z Red Bullem była zupełnie normalna

Dyrektor wyścigu zdradził kulisy oferty złożonej ekipie w sprawie pozycji na restarcie.
Nataniel Piórkowski, 6 grudnia 2021, wyświetlenia: 2852<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Michael Masi przekonuje, że oferta oddania pozycji złożona Red Bullowi w trakcie przerwy w wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej, była normalną rozmową typową dla F1.

W trakcie transmisji telewizyjnej wyemitowano przekazy radiowe z rozmów Masiego z menadżerem Red Bulla – Jonathanem Wheatleyem i dyrektorem sportowym Mercedesa – Ronem Meadowsem.

Australijczyk przypomniał w nich, że podczas pierwszego restartu Verstappen wyprzedził Lewisa Hamiltona poza torem. Jednocześnie przedstawił Red Bullowi ofertę skorygowania pozycji na restarcie w myśl której z pierwszego pola miałby ruszać Esteban Ocon a z dwóch kolejnych Hamilton i Verstappen.

Chociaż wiele kibiców było zaskoczonych interwencją Masiego, ten podkreśla, że nie było w niej nic nadzwyczajnego.

„Nie nazwałbym tego układem, ponieważ z perspektywy dyrektora wyścigu nie mam żadnych uprawnień, aby poinstruować zespoły, by cokolwiek zrobiły w tego typu sytuacji. Mogę jedynie przedstawić im ofertę, pewną możliwość, ale ostateczny wybór należy do nich”.

„Sędziowie są oczywiście upoważnieni do nakładania kar, ale ja mogę przekazać zespołom swoją perspektywę. Dlatego zaoferowałem im możliwość oddania pozycji”.

Po chwili namysłu kierownictwo Red Bulla przystało na ofertę Masiego. Podczas restartu Verstappenowi udało się wyprzedzić Ocona i Hamiltona śmiałym manewrem po wewnętrznej pierwszego zakrętu.

Masi zapewniał, że komunikacja z Red Bullem były „bardzo normalną dyskusją”. Dodał: „Takie rozmowy zdarzają się regularnie przy wielu okazjach, odbywały się przez cały ten sezon i wcześniej”.

„Był to wynik czerwonej flagi, która pojawiła się w wyniku incydentu w trzecim zakręcie. Gdy mamy do czynienia z czerwoną flagą, priorytetem jest: A – upewnienie się, że wszyscy kierowcy są bezpieczni i B – wysłanie obsługi toru do oczyszczenia nawierzchni z różnych odłamków i tego typu rzeczy”.

„Mogło się wydawać, że nasza dyskusja była wydłużona, ale nie była ona niczym nadzwyczajnym. Kiedy zobaczyłem, co stało się w drugim zakręcie, natychmiast zasugerowałem sędziom, iż dam zespołom możliwość skorygowania pozycji. Bardzo szybko pojawiła się czerwona flaga i absolutnym priorytetem było skuteczne uregulowanie kolejności przed restartem zawodów”.

Wbrew opinii Masiego, szef Red Bulla – Christian Horner opisał sytuację jako „nietypową”.

„Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z czymś podobnym. Michael był nieugięty. Musieliśmy oddać pozycję, bo w przeciwnym wypadku sprawa trafiłaby do sędziów i moglibyśmy otrzymać bardziej surową karę. Tak więc postanowiliśmy oddać pozycję i poinformowaliśmy o tym kontrolę wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Masi M.
FIA
Red Bull
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca