F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół Renault przedstawił bolid R27 w pełnej krasie

Prezentacja odbyła się w Amsterdamie, skąd pochodzi nowy sponsor tytularny Renault - ING.
Marek Roczniak, 24 stycznia 2007, zmieniony 25.01.2007 11:36, wyświetlenia: 2950<< | lista | T- | T+ | >>
Po udanych, pierwszych testach R27 w przejściowym malowaniu na torze Jerez w zeszłym tygodniu, dziś przyszła kolej na prezentację nowego bolidu zespołu Renault już w oficjalnych barwach na sezon 2007. Prezentacja odbyła się w Amsterdamie, skąd pochodzi nowy sponsor tytularny francuskiej stajni – ING.

W nowym malowaniu przeważają kolory biały i żółty, czyli barwy charakterystyczne dla koncernu Renault. Pozostałe kolory – pomarańczowy i granatowy – to z kolei korporacyjne barwy holenderskiej grupy finansowej ING, przy czym granatowy, który na przejściowej wersji malowania zajmował połowę karoserii, teraz widoczny jest już tylko na obu skrzydłach oraz deflektorach za przednimi kołami.

Prezydent Renault F1 Team Alain Dassas w swoim trzecim roku z zespołem, który w sezonie 2007 w wyścigach reprezentowali będą Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, jest gotowy na podjęcie ekscytujących wyzwań. „Zdobycie podwójnego mistrzostwa w 2005 i 2006 zapewniło Renault status znaczącej siły w Formule 1. Nasz sukces w Formule 1 jest wyznacznikiem doskonałości, do jakiej staramy się dążyć w każdym obszarze naszych działań”.

„Teraz musimy zadbać o utrzymanie reputacji. Zespół przedstawił światu swoją nową twarz wraz z przybyciem ING jako naszego nowego sponsora tytularnego i z dumą witamy tę znaczącą, globalną instytucję finansową w Formule 1. Jednakże na torze czeka nas takie samo wyzwanie jak zwykle: oczekujemy od naszych ekip technicznych i kierowców tego, że uczynią Renault kandydatami do zdobycia mistrzostwa w sezonie 2007.” – powiedział Dassas.

Nowy samochód R27 reprezentuje ewolucję filozofii projektowej, która zapewniła francuskiej stajni sukces w mistrzostwach w ostatnich dwóch sezonach. Każda część samochodu została tak zaprojektowana, aby spełnić wymagane kryteria dotyczące osiągów, które mają pozwolić zespołowi utrzymać się na czele stawki. Pakiet aerodynamiczny reprezentuje kolejny krok na przód w stosunku do poprzedniego modelu pod względem ogólnej wydajności, a w wielu obszarach zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania, mające spowodować poprawę osiągów przy stabilnych przepisach technicznych. Samochód jest także wyposażony w nową przekładnię z "natychmiastową zmianą biegów" i został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnej elastyczności przy dobieraniu ustawień w celu jak najlepszego dostosowania jego charakterystyki dynamicznej do opon Bridgestone na sezon 2007.

„Jestem bardzo dumny z pracy zespołu nad R27.” – powiedział dyrektor techniczny Bob Bell. „Nacieszyliśmy się sukcesami w ostatnich dwóch sezonach, ale w Renault nie ma w ogóle miejsca na samozadowolenie. Znalezienie poprawy osiągów przy stabilnych przepisach technicznych zawsze podlega prawu malejących korzyści, ale nasza grupa techniczna ciężko pracowała nad znalezieniem innowacyjnych rozwiązań, aby nowy samochód reprezentował prawdziwy krok na przód w stosunku do poprzedniego modelu pod każdym względem”.

„Pakiet aerodynamiczny jest jeszcze bardziej zaawansowany niż w poprzednich latach, a korzyści wynikające z naszej nowej skrzyni biegów są znaczące. Zachowaliśmy dotychczasową mechaniczną konfigurację zawieszenia (V keel – przyp. red.), aby jak najlepiej móc zrozumieć wymagania nowych opon Bridgestone Potenza. Zaliczyliśmy udany początek procesu adaptacji pod koniec 2006 roku i będziemy go kontynuowali aż do pierwszego wyścigu nowego sezonu. Wszyscy spodziewają się niezwykle zażartej rywalizacji w 2007 roku i jesteśmy przekonani, że nasze dotychczasowe osiągnięcia w mistrzostwach świata będą stanowiły znaczący atut w tej batalii. Zespół jest głodny kolejnych zwycięstw i R27 odzwierciedla tę determinację”.

Nowy samochód jest napędzany silnikiem RS27 V8 o pojemności 2,4 litra, który został zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymogów wynikających z przepisów o "homologacji silników", mających obowiązywać począwszy od sezonu 2007. Mające ograniczyć wydatki na rozwój silników przepisy stanowią, że nie może zostać dokonana poprawa osiągów silnika w stosunku do ostatecznej specyfikacji, która zostanie przedstawiona FIA najpóźniej 1 marca 2007 roku. Nowy model oparty jest na silniku RS26 V8, który został użyty w Grand Prix Chin i Japonii w zeszłym sezonie i uległ modyfikacji w zakresie dopuszczalnym przez przepisy w celu dostrojenia go do limitu 19.000 obrotów na minutę, jaki będzie obowiązywał wszystkie zespoły.

„Nasza praca w ramach przygotowań do sezonu 2007 znacząco różniła się od tej, jaką wykonywaliśmy w poprzednich latach.” – przyznał szef techniczny odpowiedzialny za silnik we francuskiej stajni Rob White. „Zamiast zaprojektować nowy silnik, jak czyniliśmy to każdego sezonu począwszy od 2001 roku, przepisy ograniczyły naszą pracę do optymalizacji tego jak działa silnik przy ograniczeniu obrotów do 19.000 na minutę”.

„Nasze prace rozwojowe zostały przeprowadzone w zgodności z nowymi przepisami i chociaż silnik otrzymał nazwę RS27, to jednak zawiera zaledwie 10% nowych części – w porównaniu do 95% w poprzednich latach. Jednakże pozostaje on jednym z najbardziej zaawansowanych silników wyczynowych na świecie, działającym w ekstremalnym środowisku i z bardzo małym marginesem na błąd. Jak zawsze, naszym celem jest dążenie do jedynego akceptowalnego poziomu niezawodności dla wiodącego silnika Formuły 1: całkowicie bezawaryjnego”.

Z silnika RS27 w sezonie 2007 będzie także korzystał zespół Red Bull Racing. Będzie to dokładnie taka sama specyfikacja jak w przypadku francuskiej stajni, a ponadto inżynierowie Renault F1 Team zapewnią Red Bull Racing wsparcie techniczne na torach wyścigowych i testowych. Wszystkie sprawy operacyjne dotyczące silników w obydwu zespołach nadzorował będzie Denis Chevrier. Nawiązanie współpracy ze stajnią z Milton Keynes oznacza dla Renault powrót do roli dostawcy silników dla innych zespołów F1, czyli datującej się już od 1983 roku tradycji.

R27 pierwszą pełnoprawną jazdę próbną przeszedł 16 stycznia na torze Jerez. Przez kolejne trzy dni (17-19 stycznia) zespół przeprowadzał intensywne testy z użyciem dwóch nowych bolidów, dzięki czemu obydwaj kierowcy wyścigowi Renault będą mogli przejechać jak największej kilometrów przed otwierającym sezon wyścigiem w Melbourne. Powinno to zapewnić pewną przewagę mistrzowskiej ekipie nad innymi stajniami F1, gdyż jej nowe auto ma już przejechane ponad 2000 kilometrów, podczas których udało się już wyeliminować kilka niewielkich problemów związanych z niezawodnością. Pozostaje jednak pytanie, czy Renault będzie w stanie włączyć się do walki o mistrzostwo bez Fernando Alonso. Odpowiedź na nie poznamy najwcześniej 18 marca w Australii.

Zobacz także:

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Prezentacje
Bell B.
White R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Lukas, 24.01.2007 20:38[!]
powiem krótko: po prostu mi się nie podoba...
Krystek, 24.01.2007 20:54[!]
Renault w tym roku będzie widoczne z daleka z tymi barwami.
Ciekawy pomysł na umieszczenie lusterek.
Mnie osobiście bolid się podoba.
oligator, 24.01.2007 21:30[!]
ten projekt mi sie podobal : http://www.devian.../deviation/41610399/
Maraz, 24.01.2007 22:37[!]
No ja już kiedyś mówiłem, że chętnie widziałbym stare barwy Renault: czarny, biały i żółty, więc ta "impresja grafika" też mi się podoba, no ale co poradzić :)
Matthew, 25.01.2007 00:01[!]
mi sie podoba, duzo lepsze niz to zolto niebieskie :)
Ulver, 25.01.2007 00:15[!]
Wygląda jak jajęcznica na asfalcie ;)

To jakiś koszmar, sen szalonego surrealisty. Te kolory się strasznie gryzą. Gdyby ten żółty w calości zastąpić pomarańczowym, wyglądałby dużo lepiej. No ale cóż, ma jeździć i wygrywać. Wyglądać nie musi. W ogóle połowa bolidów w stawce źle wygląda, za dużo niebieskich i bialo-czerwonych, a brakuje np. zielonego...
m.j.m, 25.01.2007 00:24[!]
A mi najbardziej podoba się reklama na Renault MAGNETI MARELLI.Dla tych, co nie wiedzą, o co mi chodzi wyjaśniam-to tak jak na bolidzie było by napisane FIAT,FERRARI.Ha Ha dobre !!!
grissley, 25.01.2007 00:39[!]
eee...
m.j.m....
tak wlasnie jest na nosie Ferrari...?
dz, 25.01.2007 08:13[!]
nie to że się czepiam generalnie chodzi o grafikę ,PO CO TEN ZÓŁTY?????????????
a tak poza tym sztuka ostra nie wygląda mi na bolid który miał by się wlec za ferrari, mclarenem i hondą .Mam tez nadzieje ze to juz ostatni sezon fisco nie tylko w renault ale w f1 .
tylko po co ten żółty.............
melex, 25.01.2007 09:30[!]
Gdy patrzę na nowe malowanie, przypomina mi się skecz Ani Mru Mru pt. Tofik: "Brzyyydaal!!!"
ice_man_86, 25.01.2007 10:58[!]
jak narazie najbrzydszy w stawce
Jarulas, 25.01.2007 11:25[!]
Mam nadzieję, że będzie tak jeździł jak "pięknie" wygląda, zresztą pomogą mu trochę kierowcy "pierwszej klasy". ;P
Fireball, 25.01.2007 19:02[!]
Według mnie nowy bolid Renault jest piękny, dużo ładniejszy od poprzednich wersji. Prócz tego nie ma na nim reklam papierosów a to duży plus. Trochę brakowało w F1 bolidów o tak różnorodnej mieszance kolorów.
pawelf1, 26.01.2007 07:18[!]
@Fireball moze i tak ale takie dziwne malowania to mialy zespoly z konca stawki a nie mistrz
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca