F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F2: Pourchaire zwycięzcą głównego wyścigu na Imoli

Junior Alfy Romeo wygrał ekscytujące zmagania we Włoszech.
Jakub Ziółkowski, 24 kwietnia 2022, wyświetlenia: 1314<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Theo Pourchaire wygrał główny wyścig Formuły 2 na torze Imola. Za Francuzem do mety dojechał Enzo Fittipaldi oraz Ralph Boschung.

Po ekscytującym wyścigu Formuły 3 tor Imola był już praktycznie całkowicie suchy. Vips wystartował bardzo słabo i spadł o kilka pozycji. Początkowo pozycję lidera objął Boschung, jednak za chwilę na prowadzeniu znalazł się startujący z szóstego pola Nissany! Kierowca z Izraela zyskał pięć pozycji na dojeździe do pierwszego zakrętu.

Szybko startujący Boschung wślizgnął się obok Jacka Doohana, który zjeżdżając w prawo wpadł na Dennisa Haugera. Kierowca z Norwegii uderzył w ścianę wzdłuż prostej startowej i wycofał się z wyścigu. Doohan uderzył przy okazji w startującego z pole position Vipsa i powoli dojechał do swojego garażu, gdzie również zakończył swoje zmagania.

Na tor natychmiast wyjechał samochód bezpieczeństwa. Zamieszanie na starcie najlepiej wykorzystał Nissany, który zrównał się na starcie z Boschungiem i wyprzedził Szwajcara na dojeździe do Tamburello. Za Boschungiem znajdował się Iwasa, a za nim: Vips, Pourchaire, Daruvala, Armstrong i Lawson. Dziewiąty był lider klasyfikacji generalnej, Felipe Drugovich.

Na piątym okrążeniu doszło do restartu. Mimo długiego zygzakowania lidera wyścigu, w stawce nie doszło do żadnych przetasowań. Na następnym okrążeniu Vips popełnił jednak duży błąd na wyjeździe z szykany Villeneuve. Kierowca zespołu Hitech zahaczył o żwirową pułapkę, obrócił się i uderzył w ścianę. Konieczna była ponowna interwencja Bernda Maylandera.

Na ósmym okrążeniu do swoich mechaników zjechało wielu kierowców: Nissany, Boschung, Iwasa, Pourchaire, Sargeant, Fittipaldi, Novalak. Obecność samochodu bezpieczeństwa na torze pozwolił im na wykonanie pit stopu podczas neutralizacji. Na prowadzenie wysunął się Daruvala. Za nim plasowali się: Armstrong, Lawson, Drugovich, Hughes i Sato. Nissany, który prowadził wśród kierowców na nowych oponach był dziesiąty. Za nim znalazł się Pourchaire, który przeskoczył m. in. Boschunga.

Samochód bezpieczeństwa zjechał pod koniec dziewiątego okrążenia. Ponownie podczas restartu nie doszło do żadnych przetasowań. Na piętnastym okrążeniu Sato wyprzedził Hughesa i awansował na piątą lokatę. Najszybszym kierowcą na torze był prowadzący Daruvala, który w dalszym ciągu musiał zmienić opony. Kierowca Premy odjechał na prawie trzy sekundy od drugiego Armstronga, który musiał bronić drugiej lokaty przed Lawsonem.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu jadący po życiowy sukces Nissany popełnił błąd. Wyjeżdżając z ostatniego zakrętu, kierowca DAMSa wjechał w żwirową pułapkę, stracił panowanie nad bolidem i uderzył w ścianę. Nissany rozbił swój bolid i dotoczył się do alei serwisowej. Ta została zamknięta, przez co liderzy nie mogli skorzystać ze strategicznego postoju podczas wirtualnej neutralizacji, która potrwała do 25. okrążenia.

W bardzo dobrej pozycji znalazł się Pourchaire. Po wypadku Nissany'ego był pierwszym kierowcą, który nie musiał już zjeżdżać na zmianę opon. Na kolejnym kółku do boksów zjechał Lawson, Hughes i Verschoor. Na następnym kółku do pit lane zjechał prowadzący Daruvala. Hindus powrócił na tor na ultramiękkich oponach, znalazł się on jednak dopiero na czternastym miejscu.

Na następnym okrążeniu do mechaników zjechał Armstrong. Kierowca z Nowej Zelandii zaliczył bardzo wolny pit stop i wyjechał za swoim rodakiem Lawsonem. Tymczasem uwagę sędziów przykuwał Cordeel, który najpierw dostał karę czasową, a następnie karę przejazdu przez aleję serwisową za wielokrotne łamanie limitów toru.

Pourchaire był już na czwartej lokacie i czekał cierpliwie na postoje kierowców przed nim. Za nim walkę o piątą lokatę toczyli Boschung i Sargeant. Obaj kierowcy również mieli już za sobą wizytę w boksach, tak więc faktyczna walka toczyła się o drugie miejsce. Na 31. okrążeniu Sargeant wyprzedził Boschunga, który musiał bronić się przed świetnie dysponowanym Enzo Fittipaldim.

Na tym samym okrążeniu duży błąd popełnił jednak Sargeant, który wyjechał z toru na wyjeździe z szykany Variante Alta i stracił dwie pozycje. Za chwilę Fittipaldi wyprzedził Boschunga i wskoczył na czwartą lokatę, za Pourchairem. Wyścig został jednak ponownie zneutralizowany po wypadku Lawsona. Wielkiego pecha mieli Drugovich i Sato, którzy minęli zjazd do alei serwisowej w momencie ogłoszenia neutralizacji. Trzecią karę w wyścigu zanotował tymczasem Cordeel, tym razem za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Drugovich i Sato zjechali do alei serwisowej na dwa kółka przed końcem, jednak ze względu na neutralizację znaleźli się odpowiednio na dziesiątej i jedenastej pozycji. Samochód bezpieczeństwa utrzymał się na torze do końca wyścigu. Pourchaire dojechał do mety na prowadzeniu przed Fittipaldim i Boschungiem. Czwarty był Novalak przed Iwasą, Vestim, Sargeantem, Beckmannem, Daruvalą i Drugovichem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
23.03.2024  Isack Hadjar z karą czasową za kolizję z Martim i Bortoleto
23.03.2024  Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie
22.03.2024  Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii
09.03.2024  Enzo Fittipaldi zwycięża w głównym wyścigu w Dżuddzie
Tagi:
F2

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca