F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Russell: Potrzebujemy jednego dyrektora wyścigów

Dyrektor GPDA sugeruje, co mogło być przyczyną napiętej atmosfery podczas odprawy.
Nataniel Piórkowski, 9 lipca 2022, wyświetlenia: 2376<< | lista | T- | T+ | >>

Zdaniem George'a Russella Formuła 1 powinna mieć jednego dyrektora wyścigów.

Po zwolnieniu Michaela Masiego, władze FIA podjęły decyzję o mianowaniu dwóch dyrektorów zawodów w osobach Nielsa Witticha oraz Eduardo Freitasa, którzy pełnią funkcję w oparciu o rotację.

System ten doprowadził jednak do problemów z konsekwentną interpretacją przepisów. Według nieoficjalnych doniesień kwestia ta została poruszona podczas piątkowej odprawy kierowców. Spotkanie miało przebiegać w napiętej atmosferze.

W sobotę wieczorem FIA wezwała Sebastiana Vettela do złożenia wyjaśnień w sprawie zachowania podczas spotkania kierowców. Niemiec miał opuścić posiedzenie przed jego zakończeniem, wyraźnie uniesiony, bez zgody oficjeli FIA. Został za to ukarany grzywną w zawieszeniu wynoszącą 25 tysięcy euro.

Russell – kierowca Mercedesa i dyrektor Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix – stwierdził, że Formuła 1 „potrzebuje elementu konsekwentności”, przyznając, że w tym sezonie zawodnicy mieli do czynienia „z wieloma werdyktami i posunięciami ocierającymi się o granicę”.

Dopytywany o to, czy problemem jest rotacja dyrektorów wyścigów, Russell potwierdził: „Tak, zgadzam się co do tego, że powinniśmy trzymać się jednego dyrektora”.

„Potrzebujemy większej spójności w zakresie sędziowania. Udajemy się na kolejny wyścig, gdzie często w składzie nie ma nawet jednego sędziego z poprzedniego panelu. Odpowiedzialność jest rozmyta, decyzje nie są wyjaśniane”.

„Zadajemy pytania i trudno nam jest na nie uzyskać jednoznaczną odpowiedź, bo niemal zawsze część winy zrzucana jest na kogoś, kogo akurat z nami nie ma. To trudna sytuacja. Każdy ma swoje własne interpretacje”.

Russell ma świadomość tego, że praca dyrektorów i sędziów nie jest prosta. Zwrócił jednak uwagę na potrzebę zachowywania konsekwentności. „W ciągu tego roku wielu kierowców dzieliło się komentarzami na ten temat. Sądzę, że mając jednego dyrektora wyścigu, wszystko może być bardziej spójne”.

W większości rozegranych dotychczas eliminacji funkcję dyrektora wyścigu pełnił Wittich, który dał się poznać jako osoba stosująca bardziej rygorystyczne podejście do przepisów oraz zachowani kierowców.

Niektóre z jego działań spotykały się jednak z frustracją zawodników F1. Było tak chociażby w przypadku zakazu noszenia biżuterii czy stosowania odpowiedniego rodzaju bielizny w kokpicie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
FIA
Russell G.
Wittich N.
Freitas E.
Vettel S.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca