F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Thompson odniósł podwójne zwycięstwo w Walencji

Ostatni weekend zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo – Jamesa Thompsona.
Pyciek & Maraz, 21 maja 2007, zmieniony 24.03.2009 22:38, wyświetlenia: 3999<< | lista | T- | T+ | >>
Ostatni weekend w serii WTCC zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo – Jamesa Thompsona. Brytyjczyk nie tylko zdobył pole position, ale także wygrał obydwa wyścigi na torze Ricardo Tormo w Walencji, zdobywając komplet 20 punktów, co w tym sezonie nie udało się jeszcze żadnemu innemu kierowcy.

W pierwszym wyścigu już na pierwszym zakręcie doszło do sporego karambolu, w którym uczestniczyło aż sześciu kierowców: Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Roberto Colagio (wszyscy trzej Seat), Robert Huff (Chevrolet), Felix Porteiro oraz Alex Zanardi (obaj BMW). Cała szóstka odpadła od razu z wyścigu, a w wyniku tego incydentu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa (w WTCC okrążenia pokonane pod Safety Carem nie są liczone do dystansu wyścigu). W trakcie karambolu poślizg zaliczył także lider klasyfikacji generalnej Augusto Farfus Jr, po którym spadł na odległe 17 miejsce.

Później na torze nie działo się już zbyt wiele ciekawego. Thompson odniósł pewne zwycięstwo, jednak była to głównie zasługa niewielkiego balastu w jego Alfie. Drugie miejsce zajął dobrze radzący sobie ostatnio Nicola Larini (Chevrolet), a na najniższym stopniu podium stanął Yvan Muller (Seat). Aktualny mistrz świata Andy Priaulx (BMW) zrehabilitował się po słabym występie w Zandoovrt i pierwszy wyścig w Walencji ukończył na piątej pozycji pomiędzy kierowcami Seata – Jordim Gene oraz Michelem Jourdainem.

Do drugiego wyścigu z pole position wystartował kierowca BMW – Joerg Muller, jednak lepszym startem popisał się Luca Rangoni i to on objął prowadzenie po pierwszym zakręcie, choć nie na długo, gdyż Muller zdołał po chwili odzyskać pierwsze miejsce. Na trzecim okrążeniu rozpoczęła się bitwa o trzecie miejsce pomiędzy Yvanem Mullerem i Priaulxem, którą wygrał kierowca BMW. Mistrza wyścigów na lodzie pokonał wkrótce także zwycięzca pierwszego wyścigu – Thompson, który w tym momencie zajmował już czwarte miejsce.

Na czwartym okrążeniu Priaulx awansował na drugą pozycję po wyprzedzeniu Rangoniego i wkrótce zaczął wywierać presję na prowadzącym Joergu Mullerze. Wkrótce obydwu kierowców dogonił jednak Thompson i najpierw wyprzedził Priaulxa, a na następnym okrążeniu był już pierwszy po pokonaniu Mullera. Do końca wyścigu kolejność czołówki nie uległa zmianie i Thompson jako pierwszy kierowca w tym sezonie wygrał oba wyścigi podczas jednego weekendu.

Po sześciu wyścigach w klasyfikacji WTCC jest bardzo ciekawa sytuacja, gdyż każdy producent samochodów ma przynajmniej jedno zwycięstwo na swoim koncie. Nowym liderem klasyfikacji kierowców został Joerg Muller, wiceliderem jest Andy Priaulx, natomiast na trzecie spadł dotychczasowy lider Augusto Farfus Jr, który zaliczył bardzo nieudany weekend. W klasyfikacji konstruktorów przewodzi BMW. Kolejne dwa wyścigi odbędą się we Francji już za dwa tygodnie.

WTCC > 2007 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 1561529:37,11310
2. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti15+0:02,8398
3. 12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI15+0:04,2376
4. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI15+0:04,8105
5. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si15+0:05,4924
6. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI15+0:08,8833
7. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si15+0:09,9002
8. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si15+0:11,7731
9. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti15+0:16,216
10. 31Sergio Hernandez (N)Proteam MotorsportBMW 320si15+0:19,210
11. 34Massimiliano Pedalà (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI15+0:23,179
12. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si15+0:25,991
13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI15+0:30,272
14. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15615+0:31,539
15. 22Maurizio Ceresoli (N)GR AsiaSeat Leon TFSI15+0:32,818
16. 33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 15615+0:39,471
17. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI15+0:40,386
18. 36Maria de Villota (N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti15+0:42,180
19. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i15+1:14,582
20. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i15+1:19,279
21. 20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI141 okr.
22. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si123 okr.
Niesklasyfikowani
4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti0
11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI0
18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI0
19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI0
Pole position: Jordi Gene (SEAT) - 1:44,633
Najszybsze okrążenie: James Thompson (Alfa Romeo) - 1:44,260 na 5 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

WTCC > 2007 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 1561323:12,92010
2. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:01,8118
3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:02,2666
4. 12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:03,2245
5. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:04,7164
6. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:08,8243
7. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si13+0:10,6422
8. 31Sergio Hernandez (N)Proteam MotorsportBMW 320si13+0:11,2871
9. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI13+0:12,049
10. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+0:17,041
11. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15613+0:17,182
12. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:17,395
13. 6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti13+0:17,639
14. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti13+0:20,058
15. 34Massimiliano Pedalà (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI13+0:24,462
16. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI13+0:28,778
17. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI13+0:33,286
18. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:33,546
19. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:43,750
20. 36Maria de Villota (N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti13+0:59,793
21. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+1:03,702
22. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+1:05,051
23. 22Maurizio Ceresoli (N)GR AsiaSeat Leon TFSI13+1:33,643
24. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI121 okr.
25. 20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI121 okr.
Niesklasyfikowani
19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI8
33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 1564
Nie wystartowali
4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:45,902 na 3 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 21.05.2007 13:48[!]
Klasyczne wyścigi WTCC, czyli niemal cały wyscig akcja na torze, kontakty w postaci "wymiany lakieru", wyprzedzania.... Dziwne, ale Valencia bardzo spasowała się z seria.

Wygrana kilkunastoletniego modelu Alfy zasługuje na uznanie (nawet wiedząc, iż samochód Thomsona nie był dociążony) i czekam jak w następnym roku N Technology będzie fabrycznym zespołem FIATA z modelem Bravo.

PS: Dla tych, którzy nie moli oglądać LIVE dobra wiadomość, wszystkie wyścigi (od 2005) można obejrzeć na stronce www.fiawtcc.com w dziale video. Polecam....
Pussik, 21.05.2007 14:12[!]
Masakryczna była ta Alfa!
stig, 21.05.2007 14:45[!]
Tak jak już pisałem wcześniej - naprawdę imponujący wyścig w wykonaniu Thompsona. Ostatni dublet chyba był w 2005 roku.
Mac1602, 21.05.2007 15:47[!]
Tobacco? kilkunastoletniego??
TobaccoBoy, 21.05.2007 16:07[!]
Alfa 156, to (uwzględniając BTCC) model 11-letni... Od 2001 biorą udział w ETCC, które od 2004 przemianowano na WTCC... Koniec lekcji historii
zoon, 21.05.2007 16:27[!]
Historyk się znalazł. Bardzo naiwnie jest myśleć, że wyczynowa Alfa 156 ma 11 lat. Model seryjny wszedł do produkcji w 1998 roku (a więc ma 9 lat) a bolid wyczynowy z tą karoserią był rozwijany aż do ubiegłego roku i reprezentuje poziom właśnie ubiegłoroczny.
Rura wydechowa, 21.05.2007 16:31[!]
2 wyścig był boski... Żeby w F1 było choć 20% tej walki na torze!
Co do całej WTCC - to raczej mało poważny sport ze względu na te cyrki z balastem. Ktoś raz wygra i potem dołuje, bo rzucą mu worek kartofli do auta i koniec jazdy:-)
GTC, 21.05.2007 16:32[!]
TobaccoBoy> Alfa 156 weszła do sprzedaży w 1997 roku na jesień, a w sporcie od 1998, więc te 11-lat to trochę na wyrost. Moim zdaniem 155ka odnosiła jeszcze większe sukcesy na torach. W DTM i BTCC wygrała niemal wszystko z marszu.
W niedzielnym wyścigu rzeczywiście 156-ka z Thompsonem za kółkiem niesamowicie objeżdżała BMW i Seaty
BARBP, 21.05.2007 17:36[!]
GTC Alfa w DTM z marszu aż tak wszystkiego nie wygrywała bo jak pamiętam to z modelem 155 wygrała mistrzostwo w zaledwie jednym sezonie a że im później nie szło to się wycowali na stałe.
TobaccoBoy, 21.05.2007 18:06[!]
zoon, już w poprzednim roku N Technology wyciskał resztki z 156 (z końcem 2005 zespół stracił support z fabryki). Jak sam Farfus w jednym z wywiadów przyznał, iż od 2005 rozwój samochodu był słaby i pracę trwały opornie. Co do tych 11 lat - chodziło o model seryjny, który jest bazą do wyścigówki. Mój błąd to uwzględnianie "prywatnych" turystyków.

Ja bym zwrócił uwagę na Chevy. Znowu punktowały i zaliczyły jedno podium. O ile wzrost formy włoskiej marki można też przypisać brakowi balastu, to tuż forma niebieskich zaskakuje. W testach przedsezonowanych byli szybcy, ale to były testy. Juz się boje, gdy GM wprowadzi do zawodów nowy model...
zoon, 21.05.2007 18:48[!]
więc auto Thompsona nie jest kilkunastoletnie a dwuletnie i jak widać przy zbiegu korzystnych okoloczności z czołowym kierowcą jeszcze potrafi
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca