F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Afera paliwowa w Brazylii wyjaśniona

FIA musiała w końcu przyznać w Brazylii, że jej pomiary nie były poprawne.
Konrad Házi, 28 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 6068<< | lista | T- | T+ | >>
Przez ponad sześć godzin po zakończeniu GP Brazylii stewardzi starali się wyjaśnić, czy temperatura próbek paliwa zatankowanego do bolidów zespołów BMW Sauber i Williams była istotnie niższa do dolnej dopuszczalnej przez regulamin granicy. Konkretnie chodziło o przekroczenie progu wynoszącego 27 stopni Celsjusza w czasie wyścigu na Interlagos w zakresie od 2 (w przypadku Nakajimy) do 4 (w przypadku Kubicy) stopni.

Jak poinformował przed kilkoma dniami serwis Automoto365.com, FIA musiała w końcu przyznać w Brazylii, że jej pomiary nie były poprawne. W dodatku temperatura otoczenia zmierzona przez FOM różniła się od pomiarów Bridgestone i Meteo France o cztery stopnie, a o tyle właśnie został przekroczony limit w przypadku Kubicy.

Firma Meteo France, które dostarcza wszystkim zespołom dane meteorologiczne podała temperaturę 33 stopni, podczas gdy FOM zmierzyło 37 stopni. Według regulaminu paliwo nie może być zimniejsze o więcej niż 10 stopni od otoczenia, jednak według tych pomiarów można mówić o dwóch skrajnie różnych limitach: 23 lub 27 stopni.

Jakby tego było mało, FIA monitoruje temperaturę paliwa czujnikami umieszczonymi na dnie maszyny do tankowania, a nie w miejscu, w którym paliwo jest wlewane do baku, tak jak wymagałby tego regulamin. W drodze do bolidu paliwo ogrzewa się, ponieważ wąż leżąc na słońcu nagrzewa się do około 40 stopni, a tuż przed zjazdem do boksów paliwo w baku może osiągnąć nawet 60 stopni.

Ostatecznie, po dokładnym zbadaniu wszystkich informacji stewardzi podjęli dobrą decyzję, a mianowicie taką, że dyskwalifikacja czterech samochodów przy tylu wątpliwościach mogłaby po prostu okazać się nie fair. McLaren postanowił wnieść apelację od decyzji zespołu sędziowskiego, jednak jest mało prawdopodobne, aby mogła ona coś zmienić.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
BMW
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zoon, 28.10.2007 21:40[!]
Trzeba być dupkiem by się w takiej sytuacji odwoływać :>
Rebel, 28.10.2007 21:51[!]
I oni jeszcze chcą sie odwoływać, żenada :)
gnt3c, 28.10.2007 22:00[!]
no to trza przyznać, że niezły bałagan tam mają...i to jeśli chodzi o tak ważną dla osiągów auta rzecz...
ASAD, 28.10.2007 22:04[!]
No bez przesady. Gdyby McLaren wiedział, że FIA popełniła błędy podczas pomiarów temperatury, to by nie składał odwołania. Chyba :] Co nie zmienia zdania, że cieszę sie z wygranej Kimiego :)
Darth ZajceV, 28.10.2007 22:07[!]
No to Kimi zostaje mistrzem.... bo w takim przypadku apelacja zostanie rozstrzygnięta na korzyść BMW i Williamsa. :)
Sławek56, 28.10.2007 22:22[!]
Nawet pozorna walka o tytuł dla Hami nie uzasadnia takiego postępowania ze strony Maca. To po prostu brak klasy.
Wszystkich serdecznie pozdrawiam
sobczak, 28.10.2007 22:34[!]
lol ta informacja ma już ładnych pare dni, nawet ją podawałem na forum ostatnio, panowie redaktorzy dlaczego takie wazne informacje są tak późno podawane?
rafaello85, 28.10.2007 23:09[!]
To Dennis zrobi po raz kolejny głupka z siebie i z zespołu podczas rozprawy odwoławczej:D
kocie_ruchy, 28.10.2007 23:16[!]
bez sensu. jak to możliwe ze FIA wprowadza przepisy których sama nie potrafi egzekwować
leon, 28.10.2007 23:20[!]
Łysi powinni jednak szybciej odchodzić na emeryturę , paaa Denis !
vero, 28.10.2007 23:24[!]
takiemu to sie nawet emerytura nie należy !!!
Bebalf, 29.10.2007 00:18[!]
FOM, FiA, Bernie, McLaren i fani tych instytucji: czas spojrzec na tę informację - "Firma Meteo France, które dostarcza wszystkim zespołom dane meteorologiczne" - z podkreśleniem na "wszystkim"

Żal, że musimy oczekiwać na przełknięcie gorzkiej pigułki przez Brytyjczyków. Ich wielkość nie jest już tak wielka jak niegdysiejsze imperium, choć chcą dalej w to wierzyć, ale ...

ale czasami warto czekać, by zobaczyć porażkę pyszałków :)
TobaccoBoy, 29.10.2007 01:19[!]
"FOM, FiA, Bernie, McLaren i fani tych instytucji..."
A na jakiej podstawie tworzysz takie zestawienie? FIA popełniła błąd, ale przynajmniej miała godność się do tego przyznać.

EDIT: Maraz, nie zastanawiałeś się kiedyś nad napisałem jakiegoś felietonu traktującego o kompetemcjach FIA -FOM/FOA-zespołów? Moje wysiłki nic nie dają, więc może boss serwisu spróbuje wyedukować co niektórych, by w przyszłości zmniejszyć ilość niepotrzebnych sporów etc.... ;)
sobczak, 29.10.2007 07:17[!]
TobaccoBoy możę ty byś napisał coś dłuuuuuuugiego i Maraz dałby to na stronę, z pewnością dobrze by się czytało :) a i może niektórym byś wlał nieco oleju do głowy
lori.en, 29.10.2007 08:23[!]
i sam wywołałeś taki "spór", Tobbaco... Chociaż sobczak słusznie zwrócił Ci uwagę...

Każdy popełnia błędy... FIA też... Można powiedzieć, że przyznali się do błędu... Sprawa załatwiona i McLaren może przestać robić cyrk...
LowR, 29.10.2007 09:46[!]
Tobacco, powiedz, jakie to ma znaczenie? Spróbuj zrozumieć intencje nadawcy a nie czepiaj się szczegółów. Sedno wypowiedzi do której się przyczepiasz, brzmi: NIE MA krzty zaufania do instytucji zarządzających f1 a ostateczną kompromitacją jest niemożność zmierzenia temperatury powietrza. Fanom jest naprawdę wszystko jedno jaki jest podział ról i zadań, skomplikowany jak w instytucjach UE.

Acha i jeszcze jedna uwaga do Tobacco. Kierowanie dyskusji na boczny tor w celu uzyskania wrażenia że się ma rację jest manipulacją. Takie techniki manipulacji zbiorczo nazywamy "erystykami".
82TOMMY82, 29.10.2007 12:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
ale sie zeszmacil mclaren w tym sezonie. a najgorsze ze dalej sie szmaci nawet po....zal patrzec...

<i>to nie patrz! i najlepiej nie wypowiadaj się, skoro nie masz nic ciekawego do powiedzenia.</i>
jędruś, 29.10.2007 16:06[!]
I to są profesjonaliści???!!! Jeśli nawet temperatury powietrza i paliwa zmierzyć nie potrafią...
Albo chcę na siłę uszczęśliwić Hamiltona.
mutu, 29.10.2007 16:22[!]
Zgadzam się z przedmówcą, Dennis poleci w dal na księżyc. Nie ma w McLarenie juz co robić dlatego odwołuje się do głupiej sprawy, którą i tak by przegrał. Nie nadaje się już do roli szefa zespołu, z resztą już dawno pokazał że sie do tego nie nadaje... za stary jest i juz ma coś nie tak w głowie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca