|
|
|
|
|
|
Oświadczenie Renault w sprawie zarzutu o szpiegostwo |
Przedstawiamy pełną treść oficjalnego oświadczenia francuskiej stajni. |
|
•Marek Roczniak, 9 listopada 2007, wyświetlenia: 3454 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół ING Renault F1 wydał dzisiaj oficjalne oświadczenie dotyczące wezwania go przed oblicze Światowej Rady Sportów Motorowych na obrady w Monako 6 grudnia 2007 roku, celem odpowiedzenia na zarzut wykorzystania tajnej dokumentacji technicznej McLarena. Poniżej przedstawiamy jego pełną treść.
„W dniu 6 września 2007 roku dotarły do nas informacje, że inżynier (Pan Phil Mackereth), który przeszedł do zespołu z McLarena we wrześniu 2006 roku, przyniósł ze sobą pewne informacje uważane za własność McLarena. Te informacje znajdowały się na zwykłych dyskietkach elastycznych i zawierały kopie pewnych rysunków inżynieryjnych McLarena i arkuszy technicznych.
Informacje te na prośbę Pana Mackeretha zostały załadowane do jego osobistego folderu w systemie plików Renault F1 Team. Zostało to dokonane bez wiedzy i autoryzacji kogokolwiek w zespole. Jak tylko o sytuacji tej dowiedziało się techniczne kierownictwo zespołu, podjęto następujące kroki:
- Informacje zostały całkowicie usunięte z systemu komputerowego zespołu i rozpoczęło się formalne dochodzenie.
- Bezzwłocznie poinformowaliśmy o zaistniałej sytuacji McLarena i zaraz po tym FIA.
- Od tamtej pory stale i regularnie informujemy McLarena i FIA o wszystkich sprawach z tym związanych.
- Pan Mackereth został od razu zawieszony w swoich obowiązkach.
- Oryginalne dyskietki zostały skonfiskowane i wysłane do naszych prawników, którzy zwrócili je McLarenowi.
Nasze formalne dochodzenie wykazało, że w swoim początkowym okresie zatrudnienia w Renault, Pan Mackereth ujawnił kilku naszym inżynierom część tych informacji w formie rysunków technicznych w zmniejszonej skali. Rysunki te obejmował cztery podstawowe systemy używane przez McLarena. Były to: wewnętrzny układ zbiornika paliwa, podstawowy układ przełożeń (skrzyni biegów), dostrajany amortyzator z ruchomą masą w środku i amortyzator wchodzący w skład zawieszenia.
Zeznania złożone przez inżynierów w to zamieszanych wykazały kategorycznie, że poza pokazaniem na chwilę tych rysunków, żadne z tych informacji nie miały wpływu na decyzje projektowe związane z samochodem Renault. W szczególnym przypadku amortyzatora z ruchomą masą, który był już wówczas zakazany przez FIA, jego rysunki nie przedstawiały żadnej wartości. Amortyzator z zawieszenia wskazywał na to, że konstrukcja McLarena także może być uznana za nielegalną i wyjaśnienie FIA potwierdziło to na podstawie naszej prostej interpretacji tej koncepcji.
Zespół ING Renault F1 w pełni współpracował z McLarenem i FIA nad wyjaśnieniem tej sprawy do tego stopnia, że zaprosił niezależnych ekspertów McLarena, oferując im możliwość dostępu do systemu komputerowego zespołu i przeprowadzenia inspekcji samochodu oraz projektów. Pokazaliśmy w ten sposób, że ten niefortunny incydent nie wpłynął w żaden sposób na konstrukcję samochodów.
Zespół ING Renault F1 postępował w pełni przejrzysty sposób w odniesieniu do McLarena i FIA, czynnie uczestnicząc w wyjaśnieniu tej sprawy i mamy pełne zaufanie do werdyktu, jaki wyda Światowa Rada.”
Źródło: RenaultF1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|