F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Oświadczenie Renault w sprawie zarzutu o szpiegostwo

Przedstawiamy pełną treść oficjalnego oświadczenia francuskiej stajni.
Marek Roczniak, 9 listopada 2007, wyświetlenia: 3454<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół ING Renault F1 wydał dzisiaj oficjalne oświadczenie dotyczące wezwania go przed oblicze Światowej Rady Sportów Motorowych na obrady w Monako 6 grudnia 2007 roku, celem odpowiedzenia na zarzut wykorzystania tajnej dokumentacji technicznej McLarena. Poniżej przedstawiamy jego pełną treść.

„W dniu 6 września 2007 roku dotarły do nas informacje, że inżynier (Pan Phil Mackereth), który przeszedł do zespołu z McLarena we wrześniu 2006 roku, przyniósł ze sobą pewne informacje uważane za własność McLarena. Te informacje znajdowały się na zwykłych dyskietkach elastycznych i zawierały kopie pewnych rysunków inżynieryjnych McLarena i arkuszy technicznych.

Informacje te na prośbę Pana Mackeretha zostały załadowane do jego osobistego folderu w systemie plików Renault F1 Team. Zostało to dokonane bez wiedzy i autoryzacji kogokolwiek w zespole. Jak tylko o sytuacji tej dowiedziało się techniczne kierownictwo zespołu, podjęto następujące kroki:
  • Informacje zostały całkowicie usunięte z systemu komputerowego zespołu i rozpoczęło się formalne dochodzenie.
  • Bezzwłocznie poinformowaliśmy o zaistniałej sytuacji McLarena i zaraz po tym FIA.
  • Od tamtej pory stale i regularnie informujemy McLarena i FIA o wszystkich sprawach z tym związanych.
  • Pan Mackereth został od razu zawieszony w swoich obowiązkach.
  • Oryginalne dyskietki zostały skonfiskowane i wysłane do naszych prawników, którzy zwrócili je McLarenowi.

Nasze formalne dochodzenie wykazało, że w swoim początkowym okresie zatrudnienia w Renault, Pan Mackereth ujawnił kilku naszym inżynierom część tych informacji w formie rysunków technicznych w zmniejszonej skali. Rysunki te obejmował cztery podstawowe systemy używane przez McLarena. Były to: wewnętrzny układ zbiornika paliwa, podstawowy układ przełożeń (skrzyni biegów), dostrajany amortyzator z ruchomą masą w środku i amortyzator wchodzący w skład zawieszenia.

Zeznania złożone przez inżynierów w to zamieszanych wykazały kategorycznie, że poza pokazaniem na chwilę tych rysunków, żadne z tych informacji nie miały wpływu na decyzje projektowe związane z samochodem Renault. W szczególnym przypadku amortyzatora z ruchomą masą, który był już wówczas zakazany przez FIA, jego rysunki nie przedstawiały żadnej wartości. Amortyzator z zawieszenia wskazywał na to, że konstrukcja McLarena także może być uznana za nielegalną i wyjaśnienie FIA potwierdziło to na podstawie naszej prostej interpretacji tej koncepcji.

Zespół ING Renault F1 w pełni współpracował z McLarenem i FIA nad wyjaśnieniem tej sprawy do tego stopnia, że zaprosił niezależnych ekspertów McLarena, oferując im możliwość dostępu do systemu komputerowego zespołu i przeprowadzenia inspekcji samochodu oraz projektów. Pokazaliśmy w ten sposób, że ten niefortunny incydent nie wpłynął w żaden sposób na konstrukcję samochodów.

Zespół ING Renault F1 postępował w pełni przejrzysty sposób w odniesieniu do McLarena i FIA, czynnie uczestnicząc w wyjaśnieniu tej sprawy i mamy pełne zaufanie do werdyktu, jaki wyda Światowa Rada.”


Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
McLaren
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rafaello85, 10.11.2007 01:46[!]
gnt3c---> McLarenowi odebrali punkty TYLKO I WYŁĄCZNIE z sezonu 2007. Zespół ten nie dostał żadnych punktów ujemnych w sezonie 2008. Dlaczego więc FIA miała by dawać takie punkty zespołowi Renault? Sam pisałeś wyżej, że wyrok musi byćsprawiedliwy. A punkty ujemne byłyby przejawem niesprawiedliwości. Co do kary pieniężnej - przyznano aż 100 mln. dolarów bo wiedziano, że zespół McLaren-Mercedes będzie stać na zapłacenie jej. Jeśli się nie mylę to ten team miał największy budżet z wszystkich stajni... Dla porównania Renault był chyba dopiero czwarty pod tym względem. Tutaj kara finansowa także powinna uwzględniać możliwości zespołu.
Wymiatacz, 10.11.2007 07:43[!]
Rama - myśleć, a wynieść dane na dyskietkach to zupełnie co innego ;) A poza tym skąd masz pewność, że wymienione elementy zaprojektował tylko i wyłącznie Pan Phil Mackereth ;)
Czechoslowak, 10.11.2007 11:01[!]
właśnie jesteśmy świadkami początku "polowania na czarownice" w F1. precedens "afery szpiegowskiej" McLarena może przynieść dla F1 opłakane skutki. nie dość że zahamuje to w znacznym stopniu rozwój: po pierwsze każdy będzie obawiał się choćby naśladować rozwiązań innych zespołów, a po drugie zespoły zaczną niechętnie przyjmować do pracy osoby ze stażem u konkurencji; to jeszcze może stać sie początkiem rozwiązywania konfliktów między zespołami poprzez rzucanie podejrzeń: wystarczy znaleźć kilka jakichś niewygodnych faktów, dorobić do nich "stosowną ideologię" i już, nie trzeba nic udowadniać. A można w ten sposób ugrać naprawdę wiele- nawet tytuł konstruktorów...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca