F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Nowe zasady ułatwią wyprzedzanie

"Samochody będą miały dużo mniejszy docisk niż teraz, więc sytuacja ulegnie zmianie".
Igor Szmidt, 1 maja 2008, wyświetlenia: 2876<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Honda RacingRoss Brawn sądzi, że zakazanie koców grzewczych i nowe przepisy dotyczące aerodynamiki spowodują o wiele więcej manewrów wyprzedzania. Bolidy Formuły Jeden będą wyglądały nieco inaczej w przyszłym roku, kiedy poziom siły dociskowej zostanie drastycznie zredukowany po to, aby kierowcy mogli jeździć bliżej siebie, co zwiększy szanse na wyprzedzanie.

„Samochody będą miały dużo mniejszy docisk niż teraz, więc sytuacja definitywnie ulegnie zmianie.” – powiedział Brawn. „Wrażenie jest takie, że przy większej przyczepności mechanicznej/opon i niższym poziomie przyczepności wynikającym z aerodynamiki, jeden samochód będzie miał dużo łatwiej podążać tuż za innym. W konsekwencji wyprzedzanie też będzie łatwiejsze”.

„Będziemy mieć również przednie skrzydło o zmiennym kącie nachylenia, więc kiedy kierowca znajdzie się tuż za innym, będzie mógł zmienić balans swojego bolidu, co uchroni go przed utratą balansu aerodynamicznego w zakręcie, kiedy będzie jechał za przeciwnikiem. Jest wiele powodów, dla których powinno być lepiej, ale nie wszystkie efekty możemy przewidzieć, dlatego musimy poczekać i zobaczyć, jak to będzie”.

W związku z zakazaniem ogrzewaczy opon, kierowca będzie musiał zmierzyć się z dwoma bądź trzema trudnymi okrążeniami po zmianie opon, zanim guma nagrzeje się do optymalnej temperatury. To przyczyniło się do sugestii, że zespoły będą chciały wykonywać jak najmniej pit-stopów, aby uniknąć tych wolnych okrążeń. Brawn uważa jednak, że tak wcale nie musi być i jest optymistycznie nastawiony do nowych zasad, które doprowadzą do większej różnorodności w strategiach zespołów.

„Nie sądzę, aby coś takiego miało miejsce.” – odpowiedział zapytany o to, czy zespoły będą próbowały ustawić tak strategię, aby zaoszczędzić możliwie najwięcej paliwa. „Myślę, że zespoły będą stosować bardzo interesujące strategie, ponieważ gdy będziesz opuszczał boksy, będziesz miał oczywiście zimne opony i nie będziesz w stanie bronić się przed kimś, kto będzie cię atakował, ale wyobraź sobie sytuacją, że jesteś wstrzymywany przez kogoś, kto jest na długim przejeździe”.

„Zjeżdżasz wcześniej po paliwo i nowe opony, potem rozgrzewasz je do odpowiedniej temperatury, a ten inny kierowca zjeżdża do boksów trzy okrążenia później i musi zmienić opony. Jeśli pozostaniesz w kontakcie i będziesz miał już rozgrzane opony, będziesz mógł go zaatakować. Widzę wiele różnych scenariuszy. Nie wydaje mi się, aby było to takie proste, że 'wygra ten, kto zostanie najdłużej na torze' – to nie działa na tej zasadzie. Jeśli opony będą miały umiarkowany poziom degradacji, będą stawać się coraz wolniejsze z każdym okrążeniem, więc będzie kolejny brak równowagi w tym aspekcie”.

„To będzie fascynujące, kiedy wyjedziesz na zimnych oponach i będziesz miał dwa lub trzy okrążenia na dojście do normalnego poziomu, więc będziesz bezbronny. Ludzie będą mieli możliwość wyprzedzania i to jest to czego chcemy. Możemy coś podobnego zaobserwować w GP2. Jest potencjał na dużo więcej okazji do wyprzedzania.” – dodał Brawn.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2023  Brawn: Verstappen potrzebuje mocniejszego partnera zespołowego
29.09.2022  Brawn: Formuła 1 nie powróci do silników V10 czy V12
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
10.03.2022  Brawn pod wrażeniem ekstremalnej koncepcji Mercedesa
21.01.2022  Brawn: Nowe bolidy nie będą wyglądały identycznie
Tagi:
Honda
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TobaccoBoy, 01.05.2008 10:58[!]
Dlatego właśnie tak mocno popieram ideę zmian na 2009. Ruchome Aero, slicki, boost z KRES + ograniczone aero to jest coś co daje wielkie pole do działania inżynierom jak i zawodnikom.
Bo rozwijanie szczegółów - jak obecnie - które powodują, iż zawodnik o 3s szybszy zostaje zahamowany przez marudera to jest coś nie do zniesienia (jak Sato DC w Catalunyi)
Falarek, 01.05.2008 11:13[!]
Ale top speed się zwiększy bo z tego co widziałem na fotkach z testów z Barcelony to nowe aero przypomina pakiet aerodynamiczny coś jak na Monzę czyli dość płasko ustawione tylne skrzydło.
jędruś, 01.05.2008 11:18[!]
Falarek - racja . Bolidy jednak będą wyglądać dużo inaczej . To tylko przymiarki . Każdy będzie chciał by jego samochód był bardzo szybki na prostych , bo docisk w zakrecie będzie ograniczony przepisowo .
mika02, 01.05.2008 11:29 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
przepraszam, że nie na temat, proszę mnie nie piętnować, ale dzisiaj mija 14 lat od śmierci A.Senny.

do dzisiaj pamiętam uderzenie w ścianę na Tabmurello na Imoli...

Na forum jest odpowiedni temat: http://www.f1wm.p...m/viewforum.php?f=20. Starajmy się jednak o utrzymanie porządku, także w komentarzach.
macrocosm, 01.05.2008 19:35[!]
"W konsekwencji wyprzedzanie też będzie łatwiejsze”
No teoria wygląda obiecująco, ale zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce. Tak czy siak trzeba robić wszystko aby skończyć z jazdą gesiego przez półtorej godziny.
MMM, 02.05.2008 12:02[!]
mam tylko nadzieje , ze jazda na nierozghrzanych oponach nie bedzie przyczyną wypadków... ogólnie jestem na nie z tym brakiem ogrzewaczy, tak jak jest teraz jest ok wiec po co zmieniac. Ilość wyprzedzeń zwiekszy sie przez ograniczenia w aero i dlatego z oponami juz bym nie kombinowal. pzdr
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca