|
|
|
|
|
|
Grande Premio do Brasil 2002 | 31 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,780 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 199,633 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:15,866 | - | - |
2. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3 | | 1:16,391 | 0,525 | 0,525 |
3. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:16,543 | 0,152 | 0,677 |
4. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:16,558 | 0,015 | 0,692 |
5. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:16,608 | 0,050 | 0,742 |
6. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2001 | | 1:16,666 | 0,058 | 0,800 |
7. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:16,679 | 0,013 | 0,813 |
8. | 20 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:17,007 | 0,328 | 1,141 |
9. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:17,222 | 0,215 | 1,356 |
10. | 21 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:17,290 | 0,068 | 1,424 |
11. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:17,361 | 0,071 | 1,495 |
12. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:17,371 | 0,010 | 1,505 |
13. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:17,412 | 0,041 | 1,546 |
14. | 12 | Olivier Panis | BAR 004 | | 1:17,482 | 0,070 | 1,616 |
15. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3 | | 1:17,496 | 0,014 | 1,630 |
16. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004 | | 1:17,676 | 0,180 | 1,810 |
17. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:17,676 | 0,000 | 1,810 |
18. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:17,994 | 0,318 | 2,128 |
19. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:18,007 | 0,013 | 2,141 |
20. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:18,569 | 0,562 | 2,703 |
21. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:19,034 | 0,465 | 3,168 |
22. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:19,071 | 0,037 | 3,205 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,176 |
|
Podczas przygotowań do dzisiejszego wyścigu najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Michael Schumacher. Kierowca Ferrari był jednym z bardziej aktywnych kierowców podczas 30-minutowej rozgrzewki i nie ma się temu specjalnie co dziwić, ponieważ ze względu na zademonstrowaną podczas sesji kwalifikacyjnej przewagę bolidów Williams Niemiec z pewnością chciał się jak najlepiej przygotować do wyścigu.
Dosyć niespodziewanie drugi czas uzyskał kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa, jednak nie była to jedyna sensacja podczas dzisiejszej rozgrzewki, ponieważ jej przebieg na trzy minuty przed końcem zakłócił dosyć niespodziewany i zarazem groźny wypadek. Zapoczątkował go Enrique Bernoldi, który stracił kontrolę nad swoim bolidem podczas pokonywania sekwencji zakrętów "Senna S" i wpadł na bandę. Bolid prowadzony przez Brazylijczyka po odbiciu od bandy zatrzymał się na środku toru i z okolic silnika zaczęły wydobywać się płomienie. Kilku innych kierowców zdołało bezpiecznie ominąć wrak bolidu Arrows, a następnie na miejscu wypadku zjawił się samochód z ekipą medyczną. Tymczasem nadjeżdżający Nick Heidfeld zbyt późno zorientował się, że tor jest zablokowany i chociaż zdołał wyminąć bolid Brazylijczyka, to jednak nie udało mu się już niestety uniknąć zderzenia z drzwiami Mercedesa ekipy medycznej, które chwilę wcześniej otworzył kierowca. Na szczęście nikt nie ucierpiał podczas tego całego incydentu i pozostaje mieć nadzieję, że przebieg wyścigu nie będzie obfitował w podobne zdarzenia.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|