F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Premio do Brasil 200231 marca
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,780 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,755 - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
Największa średnia prędkość wyścigu:
199,633 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2000
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:15,075--
2. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:15,3450,2700,270
3. 25Allan McNishToyota TF1021:15,4500,1050,375
4. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:15,4770,0270,402
5. 1Michael SchumacherFerrari F20021:15,6270,1500,552
6. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:15,8830,2560,808
7. 2Rubens BarrichelloFerrari F20011:15,9330,0500,858
8. 15Jenson ButtonRenault R2021:16,0540,1210,979
9. 11Jacques VilleneuveBAR 0041:16,1830,1291,108
10. 17Pedro de la RosaJaguar R31:16,2890,1061,214
11. 20Heinz-Harald FrentzenArrows A231:16,3750,0861,300
12. 21Enrique BernoldiArrows A231:16,3790,0041,304
13. 12Olivier PanisBAR 0041:16,3910,0121,316
14. 16Eddie IrvineJaguar R31:16,4240,0331,349
15. 24Mika SaloToyota TF1021:16,5290,1051,454
16. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:16,5390,0101,464
17. 8Felipe MassaSauber C211:16,5430,0041,468
18. 7Nick HeidfeldSauber C211:16,5730,0301,498
19. 10Takuma SatoJordan EJ121:17,4320,8592,357
20. 23Mark WebberMinardi PS021:17,7140,2822,639
21. 14Jarno TrulliRenault R2021:17,9790,2652,904
22. 22Alex YoongMinardi PS021:18,4260,4473,351
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:20,330

Zwycięzca zeszłorocznej edycji Grand Prix Brazylii – Szkot David Coulthard był najszybszy podczas dzisiejszych sesji treningowych na torze Interlagos. Drugi czas uzyskał Juan Pablo Montoya, natomiast trzeci był jeden z czterech tegorocznych debiutantów – Allan McNish. Kierowca Toyoty był wolniejszy od swojego rodaka o mniej niż cztery dziesiąte sekundy i jest to dosyć zaskakujący rezultat jak na zespół, dla którego jest to dopiero pierwsza wizyta w Brazylii. Oczywiście nie należy zapominać, iż czasy uzyskiwane zarówno podczas piątkowych, jak i sobotnich treningów mają zwykle niewiele wspólnego z czasami uzyskiwanymi podczas sesji kwalifikacyjnej, czy samego wyścigu, jednak mimo to rezultat uzyskany przez McNisha jest imponujący.

Czwarty i piąty czas uzyskali bracia Schumacherowie – Ralf i Michael. Kierowca Ferrari w przeciwieństwie do swojego młodszego brata przebieg dzisiejszych sesji treningowych miał urozmaicony kilkoma poślizgami, co najprawdopodobniej spowodowane było próbami odnalezienia limitu nowego bolidu. Podobne przygody miał również drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello, z tą tylko różnicą, że Brazylijczyk, który uzyskał siódmy czas dnia i był wolniejszy od zespołowego partnera o 0.3 sekundy, miał do dyspozycji zmodyfikowaną wersję bolidu F2001.

Pierwszą szóstkę zamknął drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Fin był sprawcą zatrzymania na krótki czas pierwszej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych, ponieważ prowadzony przez niego bolid po poślizgu na pierwszym zakręcie zatrzymał się w dosyć niebezpiecznym miejscu toru i dodatkowo porządkowi nie mogli go usunąć w bezpieczne miejsce bez pomocy podnośnika.

Jenson Button nadal prezentuje dobrą formę zespołu Renault, gdyż będąc wolniejszym od Coultharda o niecałą sekundę uzyskał ósmy czas. W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Jacques Villeneuve (BAR) oraz Pedro de la Rosa (Jaguar).

Największym pechowcem dzisiejszego dnia był niewątpliwie drugi tegoroczny debiutant – Takuma Sato. Nie dość, że Japończyk zaliczył kilka poślizgów i był dopiero dziewiętnasty, to jeszcze nieopatrznie wyjechał z boksów przy zapalonym czerwonym świetle i za to wykroczenie podczas jutrzejszej sesji kwalifikacyjnej sędziowie anulują mu najlepsze okrążenie pomiarowe.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca