F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200223 czerwca
Nürburgring
Długość toru: 5,144 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,743 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:31,886--
2. 1Michael SchumacherFerrari F20021:32,0410,1550,155
3. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:32,2980,2570,412
4. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:32,9690,6711,083
5. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:33,1220,1531,236
6. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:33,1790,0571,293
7. 14Jarno TrulliRenault R2021:33,5260,3471,640
8. 15Jenson ButtonRenault R2021:33,7080,1821,822
9. 24Mika SaloToyota TF1021:33,7150,0071,829
10. 12Olivier PanisBAR 004B1:33,9210,2062,035
11. 7Nick HeidfeldSauber C211:33,9630,0422,077
12. 10Takuma SatoJordan EJ121:34,1360,1732,250
13. 20Heinz-Harald FrentzenArrows A231:34,3150,1792,429
14. 17Pedro de la RosaJaguar R31:34,3220,0072,436
15. 11Jacques VilleneuveBAR 004B1:34,5220,2002,636
16. 8Felipe MassaSauber C211:34,6800,1582,794
17. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:34,7550,0752,869
18. 25Allan McNishToyota TF1021:34,9410,1863,055
19. 21Enrique BernoldiArrows A231:35,2600,3193,374
20. 23Mark WebberMinardi PS021:35,3720,1123,486
21. 16Eddie IrvineJaguar R31:35,5790,2073,693
22. 22Alex YoongMinardi PS021:37,5031,9245,617
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:38,318

Podczas pierwszych treningów poprzedzających Grand Prix Europy na zmodyfikowanej wersji toru Nurburgring najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard. W stosunku do poprzedniego sezonu tor ten został wydłużony o około 600 metrów, a stało się tak za sprawą zastąpienia sekwencji dwóch pierwszych zakrętów (Castrol-S) przez kompleks czterech wolnych zakrętów. Szczególnie istotne jest zaostrzenie pierwszego zakrętu (na wzór wirażu Adelaide znajdującego się na francuskim torze Magny-Cours), dzięki czemu wyprzedzanie pod koniec prostej startowej powinno być nieco łatwiejsze. Za sprawą wydłużenia toru czasy uzyskiwane przez kierowców również uległy zwiększeniu, o czym świadczy 15-sekundowa różnica dzieląca czas uzyskany przez Coultharda od czasu uzyskanego przez jego byłego partnera – Mikę Hakkinena podczas zeszłorocznych piątkowych treningów na niemieckim torze.

Na drugiej i czwartej pozycji podczas dzisiejszych treningów uplasowali się kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, a rozdzielił ich drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen, który tym samym potwierdził dobrą dyspozycję zespołu z Woking na zmodyfikowanym Nurburgringu. Kolejne cztery miejsca przypadły kierowcom z zespołów Williams i Renault, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknęli Mika Salo (Toyota) oraz Olivier Panis (BAR).

Pierwsza z dwóch dzisiejszych godzinnych sesji treningowych została na krótko zakłócona opadem deszczu, który choć nie zdołał zbytnio zmoczyć nawierzchni toru, to jednak przyczynił się do wypadnięciu z toru kierowcy z zespołu Arrows – Enrique Bernoldiego. Brazylijczyk niestety nie zdołał uniknąć niewielkiego kontaktu z bandą i ze względu na konieczność naprawienia bolidu dopiero w połowie drugiej sesji ponownie wyjechał na tor. Druga połowa tymczasem obfitowała w znacznie więcej wizyt na poboczach, zwłaszcza na nowej sekcji toru. Harmonogram jutrzejszej aktywności kierowców Formuły Jeden na torze Nurburgring został dostosowany do rozgrywających się obecnie mistrzostw świata w piłce nożnej i tak treningi odbędą się o godzinie 08:15 i 09:30, natomiast sesja kwalifikacyjna rozpocznie się o godzinie 12:15.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca