|
|
|
|
|
|
Gran Premio d'Italia 1952 | 7 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:53,200 - Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo), 1951 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:56,500 - Nino Farina (Alfa Romeo), 1951 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 185,915 km/h - Alberto Ascari (Ferrari), 1951 |
| |
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Nar. | Bolid | Opony | Czas kwal. | Km/h |
|
1. | 12 | Alberto Ascari | | Ferrari 500 | | 2:05,700 | 180,430 |
2. | 16 | Luigi Villoresi | | Ferrari 500 | | 2:06,600 | 179,147 |
3. | 10 | Nino Farina | | Ferrari 500 | | 2:07,000 | 178,583 |
4. | 4 | Maurice Trintignant | | Gordini T16 | | 2:07,200 | 178,302 |
5. | 26 | Jose Froilan Gonzalez | | Maserati A6GCM | | 2:07,600 | 177,743 |
6. | 14 | Piero Taruffi | | Ferrari 500 | | 2:07,800 | 177,465 |
7. | 2 | Robert Manzon | | Gordini T16 | | 2:08,200 | 176,911 |
8. | 8 | Andre Simon | | Ferrari 500 | | 2:09,100 | 175,678 |
9. | 32 | Stirling Moss | | Connaught A | | 2:09,800 | 174,730 |
10. | 34 | Elie Bayol | | OSCA 20 | | 2:10,600 | 173,660 |
11. | 6 | Jean Behra | | Gordini T16 | | 2:10,800 | 173,394 |
12. | 42 | Mike Hawthorn | | Cooper T20 | | 2:11,200 | 172,866 |
13. | 22 | Felice Bonetto | | Maserati A6GCM | | 2:11,600 | 172,340 |
14. | 18 | Rudolf Fischer | | Ferrari 500 | | 2:11,800 | 172,079 |
15. | 40 | Ken Wharton | | Cooper T20 | | 2:12,200 | 171,558 |
16. | 24 | Franco Rol | | Maserati A6GCM | | 2:12,700 | 170,912 |
17. | 62 | Louis Rosier | | Ferrari 500 | | 2:12,700 | 170,912 |
18. | 48 | Chico Landi | | Maserati A6GCM | | 2:13,000 | 170,526 |
19. | 30 | Dennis Poore | | Connaught A | | 2:14,000 | 169,254 |
20. | 36 | Eric Brandon | | Cooper T20 | | 2:14,000 | 169,254 |
21. | 38 | Alan Brown | | Cooper T20 | | 2:15,000 | 168,000 |
22. | 28 | Ken McAlpine | | Connaught A | | 2:15,100 | 167,876 |
23. | 50 | Eitel Cantoni | | Maserati A6GCM | | 2:15,900 | 166,887 |
24. | 46 | Gino Bianco | | Maserati A6GCM | | 2:17,100 | 165,427 |
|
Nie zakwalifikowali się | |
| 70 | Charles de Tornaco | | Ferrari 500 | | 2:17,500 | 164,945 |
| 58 | Alberto Crespo | | Maserati 4CLT/50/Plat | | 2:17,800 | 164,586 |
| 60 | Emmanuel de Graffenried | | Maserati 4CLT/50/Plat | | 2:18,400 | 163,873 |
| 54 | Peter Collins | | HWM 52 | | 2:18,600 | 163,636 |
| 68 | Peter Whitehead | | Ferrari 125 | | 2:18,800 | 163,401 |
| 56 | Tony Gaze | | HWM 52 | | 2:20,300 | 161,654 |
| 64 | Bill Aston | | Aston NB41 | | 2:20,700 | 161,194 |
| 52 | Lance Macklin | | HWM 52 | | 2:21,000 | 160,851 |
| 20 | Hans Stuck | | Ferrari 212 | | 2:22,800 | 158,824 |
| 66 | Johnny Claes | | Simca-Gordini T15 | | - | - |
| 44 | Piero Dusio | | Cisitalia D46 | | - | - |
| |
107% czasu zdobywcy pole position: 2:14,499 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|