|
|
|
|
|
|
British Grand Prix 1959 | 18 lipca |
|
|
|
Aintree | |
|
Długość toru: 4,828 km Liczba okrążeń: 75 Pełny dystans: 362,100 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 2:00,200 - Stirling Moss (Vanwall), 1957 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:59,200 - Stirling Moss (Vanwall), 1957 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 139,695 km/h - Stirling Moss (Vanwall), 1957 |
| |
Najszybsze okrążenia w wyścigu
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Km/h | Okr. |
|
1. | 6 | Stirling Moss | BRM P25 | | 1:57,000 | - | - | 148,554 | 69 |
= | 16 | Bruce McLaren | Cooper T51 | | 1:57,000 | 0,000 | 0,000 | 148,554 | 75 |
3. | 12 | Jack Brabham | Cooper T51 | | 1:57,800 | 0,800 | 0,800 | 147,545 | 28 |
4. | 14 | Masten Gregory | Cooper T51 | | 1:58,800 | 1,800 | 1,000 | 146,303 | 70 |
5. | 18 | Maurice Trintignant | Cooper T51 | | 1:59,200 | 2,200 | 0,400 | 145,812 | 28 |
6. | 8 | Harry Schell | BRM P25 | | 1:59,400 | 2,400 | 0,200 | 145,568 | 26 |
7. | 4 | Carroll Shelby | Aston Martin DBR4/250 | | 2:00,000 | 3,000 | 0,600 | 144,840 | 45 |
8. | 42 | Ron Flockhart | BRM P25 | | 2:00,200 | 3,200 | 0,200 | 144,599 | 49 |
9. | 2 | Roy Salvadori | Aston Martin DBR4/250 | | 2:00,400 | 3,400 | 0,200 | 144,359 | 37 |
= | 22 | Ian Burgess | Cooper T51 | | 2:00,400 | 3,400 | 0,000 | 144,359 | 10 |
11. | 10 | Jo Bonnier | BRM P25 | | 2:01,200 | 4,200 | 0,800 | 143,406 | 35 |
12. | 28 | Graham Hill | Lotus 16 | | 2:01,600 | 4,600 | 0,400 | 142,934 | 8 |
13. | 40 | Fritz d'Orey | Maserati 250F | | 2:01,800 | 4,800 | 0,200 | 142,700 | 17 |
14. | 36 | Brian Naylor | JBW 59 | | 2:02,000 | 5,000 | 0,200 | 142,466 | 2 |
15. | 30 | Alan Stacey | Lotus 16 | | 2:04,200 | 7,200 | 2,200 | 139,942 | 6 |
16. | 20 | Tony Brooks | Vanwall 59 | | 2:05,600 | 8,600 | 1,400 | 138,382 | 6 |
17. | 38 | Jack Fairman | Cooper T45 | | 2:05,800 | 8,800 | 0,200 | 138,162 | 28 |
= | 48 | Chris Bristow | Cooper T51 | | 2:05,800 | 8,800 | 0,000 | 138,162 | 39 |
19. | 24 | Hans Herrmann | Cooper T51 | | 2:07,200 | 10,200 | 1,400 | 136,642 | 16 |
20. | 58 | Henry Taylor | Cooper T51 | | 2:07,400 | 10,400 | 0,200 | 136,427 | 29 |
21. | 46 | Ivor Bueb | Cooper T51 | | 2:08,000 | 11,000 | 0,600 | 135,788 | 16 |
22. | 52 | Peter Ashdown | Cooper T45 | | 2:08,200 | 11,200 | 0,200 | 135,576 | 61 |
23. | 64 | David Piper | Lotus 16 | | 2:10,200 | 13,200 | 2,000 | 133,493 | 12 |
24. | 50 | Mike Taylor | Cooper T45 | | 2:11,000 | 14,000 | 0,800 | 132,678 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:05,190 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|