|
|
|
|
|
|
Foster's British Grand Prix 2002 | 7 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,447 - Michael Schumacher (Ferrari), 2001 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:23,405 - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 216,231 km/h - Mika Hakkinen (McLaren), 2001 |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:31,457 | - | - |
2. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:31,881 | 0,424 | 0,424 |
3. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:33,434 | 1,553 | 1,977 |
4. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:33,842 | 0,408 | 2,385 |
5. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:33,901 | 0,059 | 2,444 |
6. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:34,373 | 0,472 | 2,916 |
7. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:34,473 | 0,100 | 3,016 |
8. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:34,676 | 0,203 | 3,219 |
9. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:34,744 | 0,068 | 3,287 |
10. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:34,752 | 0,008 | 3,295 |
11. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:34,766 | 0,014 | 3,309 |
12. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:35,170 | 0,404 | 3,713 |
13. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:35,324 | 0,154 | 3,867 |
14. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:35,534 | 0,210 | 4,077 |
15. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:35,682 | 0,148 | 4,225 |
16. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:36,244 | 0,562 | 4,787 |
17. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:37,835 | 1,591 | 6,378 |
18. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:37,997 | 0,162 | 6,540 |
19. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:38,477 | 0,480 | 7,020 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:37,858 |
|
Piątkowe treningi poprzedzające 10 rundę tegorocznych zmagań kierowców Formuły Jeden – Grand Prix Wielkiej Brytanii zdominowali kierowcy Ferrari. Rubens Barrichello był najszybszy w obydwu godzinnych sesjach treningowych, natomiast Michael Schumacher w pierwszej połowie nie zdołał ukończyć nawet jednego okrążenia pomiarowego ze względu na poślizg, po którym w jego bolidzie zgasł silnik. Z tego powodu Niemiec resztę pierwszej godziny spędził pod płotem z parasolem w ręku, obserwując zmagania pozostałych kierowców z wyjątkowo śliską nawierzchnią toru Silverstone. Drugą godzinę czterokrotny mistrz świata zdołał już w pełni wykorzystać, jednak do zespołowego partnera miał blisko pół sekundy straty.
Na trzeciej pozycji uplasował się Giancarlo Fisichella, mając blisko dwie sekundy straty do Barrichello. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Takuma Sato w trudnych warunkach pogodowych również zaprezentował się od dobrej strony i uzyskał piąty czas dnia, natomiast jedyny kierowca na oponach Michelin, który zdołał załapać się do pierwszej szóstki – Juan Pablo Montoya, został sklasyfikowany na czwartej pozycji. Kolumbijczyk w pierwszej godzinie zaliczył kolejną awarię silnika BMW, jednak w drugiej godzinie nie natrafił już na większe problemy techniczne i był znacznie szybszy od partnera z zespołu Williams – Ralfa Schumachera, który wraz z Davidem Coulthardem znalazł się poza pierwszą dziesiątką. Oprócz kierowców z zespołu Jordan w pierwszej szóstce znalazł się jeszcze jeden reprezentant zespołu British American Racing, korzystającego również z silników Hondy – Jacques Villeneuve.
Dominacja opon Bridgestone podczas dzisiejszych treningów była dosyć wyraźna, gdyż w pierwszej dziesiątce oprócz Montoi znaleźli się jeszcze tylko dwaj kierowcy korzystający z konkurencyjnych opon Michelin – Kimi Raikkonen (McLaren) oraz Jenson Button (Renault). Oprócz kierowców z zespołu Arrows, którzy ze względu na problemy finansowe swojej stajni nie pojawili się na torze podczas dzisiejszych treningów, ani jednego okrążenia pomiarowego nie zaliczył również kierowca Toyoty – Mika Salo. Fin narzekał na bóle żołądka wywołane jakimś zatruciem pokarmowym i za namową lekarza zrezygnował z dalszej jazdy po przejechaniu niepełnego okrążenia. Poza tym przebieg dzisiejszych treningów obfitował w liczne poślizgi i wizyty na poboczach, co przy wyjątkowo mokrym torze Silverstone było raczej normalnym zjawiskiem.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|