|
|
|
|
|
|
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 2002 | 28 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Podsumowanie treningów 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2002 | | 1:16,086 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2002 | | 1:16,248 | 0,162 | 0,162 |
3. | 4 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17 | | 1:16,344 | 0,096 | 0,258 |
4. | 3 | David Coulthard | McLaren MP4-17 | | 1:16,440 | 0,096 | 0,354 |
5. | 5 | Ralf Schumacher | Williams FW24 | | 1:16,934 | 0,494 | 0,848 |
6. | 16 | Eddie Irvine | Jaguar R3B | | 1:17,136 | 0,202 | 1,050 |
7. | 6 | Juan Pablo Montoya | Williams FW24 | | 1:17,187 | 0,051 | 1,101 |
8. | 8 | Felipe Massa | Sauber C21 | | 1:17,361 | 0,174 | 1,275 |
9. | 25 | Allan McNish | Toyota TF102 | | 1:17,422 | 0,061 | 1,336 |
10. | 18 | Heinz-Harald Frentzen | Arrows A23 | | 1:17,471 | 0,049 | 1,385 |
11. | 19 | Enrique Bernoldi | Arrows A23 | | 1:17,481 | 0,010 | 1,395 |
12. | 12 | Olivier Panis | BAR 004B | | 1:17,482 | 0,001 | 1,396 |
13. | 7 | Nick Heidfeld | Sauber C21 | | 1:17,573 | 0,091 | 1,487 |
14. | 10 | Takuma Sato | Jordan EJ12 | | 1:17,684 | 0,111 | 1,598 |
15. | 17 | Pedro de la Rosa | Jaguar R3B | | 1:17,732 | 0,048 | 1,646 |
16. | 9 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ12 | | 1:17,805 | 0,073 | 1,719 |
17. | 11 | Jacques Villeneuve | BAR 004B | | 1:17,954 | 0,149 | 1,868 |
18. | 24 | Mika Salo | Toyota TF102 | | 1:18,023 | 0,069 | 1,937 |
19. | 15 | Jenson Button | Renault R202 | | 1:18,211 | 0,188 | 2,125 |
20. | 14 | Jarno Trulli | Renault R202 | | 1:18,658 | 0,447 | 2,572 |
21. | 23 | Mark Webber | Minardi PS02 | | 1:19,594 | 0,936 | 3,508 |
22. | 22 | Alex Yoong | Minardi PS02 | | 1:20,164 | 0,570 | 4,078 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,412 |
|
Piątkowe treningi poprzedzające Grand Prix Niemiec na czele klasyfikacji ukończyli kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Podczas dzisiejszych treningów wszyscy kierowcy musieli od nowa zapoznać się z torem Hockenheim, który w tym roku został gruntownie zmodyfikowany. Co prawda tzw. część stadionowa, w skład której wchodzi prosta startowa wraz z kompleksem boksów nie została zmieniona, jednak zniknęły charakterystyczne dla tego toru bardzo długie proste i ze względu na zupełnie odmienne ustawienia bolidu, wymagające teraz znacznie większej siły dociskowej, jazda nawet po starym odcinku toru była nowym doświadczeniem. Oprócz prostych zniknęły również wszystkie szykany, które w ostatnich latach przysparzały wiele kłopotów, natomiast pojawił się bardzo ostry zakręt pod koniec nowej, lekko zakrzywionej w lewą stronę prostej, który powinien ułatwić kierowcom wyprzedzanie. W sumie tor ten został skrócony z 6.825 km do 4.754 km i w związku z tym w wyścigu kierowcy będą mieli do pokonania o 22 okrążenia więcej niż zwykle (w sumie 67).
Na tak zmodyfikowanym torze za kierowcami Ferrari uplasowali się reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Obaj kierowcy mieli poniżej pół sekundy straty do Michaela Schumachera, natomiast młodszy brat świeżo upieczonego pięciokrotnego mistrza świata – Ralf, który uzyskał piąty czas dnia, miał już blisko sekundę straty. Pierwszą szóstkę zamknął tymczasem Eddie Irvine, potwierdzając tym samym poprawę formy bolidów zespołu Jaguar, którą dało się zaobserwować we Francji. W pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, a także Felipe Massa (Sauber), Allan McNish (Toyota) oraz Heinz-Harald Frentzen (Arrows). Pomimo pełnego uczestnictwa obydwu kierowców z zespołu Arrows w dzisiejszych treningach, udział tej stajni w Grand Prix Niemiec jest nadal niepewny.
Podczas dzisiejszych treningów niebo było całkiem zachmurzone, jednak zarówno podczas pierwszej, jak i drugiej godziny nie padał deszcz. Oprócz licznych poślizgów i wizyt na poboczach kilku kierowców gnębiły również problemy techniczne. Z tego powodu do pozostawienia swoich bolidów na torze zmuszeni zostali kierowcy z zespołu BAR – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve, a także Pedro de la Rosa (Jaguar) i Giancarlo Fisichella (Jordan). Zastanawiająca była również niezbyt dobra postawa kierowców Renault, którzy uplasowali się dopiero pod koniec drugiej dziesiątki.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|