F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2002
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2002
Klasyfikacje generalne 2002
Statystyki z sezonu 2002

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Mobil 1 Preis von Deutschland 200228 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie treningów 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 1Michael SchumacherFerrari F20021:16,086--
2. 2Rubens BarrichelloFerrari F20021:16,2480,1620,162
3. 4Kimi RaikkonenMcLaren MP4-171:16,3440,0960,258
4. 3David CoulthardMcLaren MP4-171:16,4400,0960,354
5. 5Ralf SchumacherWilliams FW241:16,9340,4940,848
6. 16Eddie IrvineJaguar R3B1:17,1360,2021,050
7. 6Juan Pablo MontoyaWilliams FW241:17,1870,0511,101
8. 8Felipe MassaSauber C211:17,3610,1741,275
9. 25Allan McNishToyota TF1021:17,4220,0611,336
10. 18Heinz-Harald FrentzenArrows A231:17,4710,0491,385
11. 19Enrique BernoldiArrows A231:17,4810,0101,395
12. 12Olivier PanisBAR 004B1:17,4820,0011,396
13. 7Nick HeidfeldSauber C211:17,5730,0911,487
14. 10Takuma SatoJordan EJ121:17,6840,1111,598
15. 17Pedro de la RosaJaguar R3B1:17,7320,0481,646
16. 9Giancarlo FisichellaJordan EJ121:17,8050,0731,719
17. 11Jacques VilleneuveBAR 004B1:17,9540,1491,868
18. 24Mika SaloToyota TF1021:18,0230,0691,937
19. 15Jenson ButtonRenault R2021:18,2110,1882,125
20. 14Jarno TrulliRenault R2021:18,6580,4472,572
21. 23Mark WebberMinardi PS021:19,5940,9363,508
22. 22Alex YoongMinardi PS021:20,1640,5704,078
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:21,412

Piątkowe treningi poprzedzające Grand Prix Niemiec na czele klasyfikacji ukończyli kierowcy Ferrari – Michael Schumacher oraz Rubens Barrichello. Podczas dzisiejszych treningów wszyscy kierowcy musieli od nowa zapoznać się z torem Hockenheim, który w tym roku został gruntownie zmodyfikowany. Co prawda tzw. część stadionowa, w skład której wchodzi prosta startowa wraz z kompleksem boksów nie została zmieniona, jednak zniknęły charakterystyczne dla tego toru bardzo długie proste i ze względu na zupełnie odmienne ustawienia bolidu, wymagające teraz znacznie większej siły dociskowej, jazda nawet po starym odcinku toru była nowym doświadczeniem. Oprócz prostych zniknęły również wszystkie szykany, które w ostatnich latach przysparzały wiele kłopotów, natomiast pojawił się bardzo ostry zakręt pod koniec nowej, lekko zakrzywionej w lewą stronę prostej, który powinien ułatwić kierowcom wyprzedzanie. W sumie tor ten został skrócony z 6.825 km do 4.754 km i w związku z tym w wyścigu kierowcy będą mieli do pokonania o 22 okrążenia więcej niż zwykle (w sumie 67).

Na tak zmodyfikowanym torze za kierowcami Ferrari uplasowali się reprezentanci zespołu McLaren – Kimi Raikkonen oraz David Coulthard. Obaj kierowcy mieli poniżej pół sekundy straty do Michaela Schumachera, natomiast młodszy brat świeżo upieczonego pięciokrotnego mistrza świata – Ralf, który uzyskał piąty czas dnia, miał już blisko sekundę straty. Pierwszą szóstkę zamknął tymczasem Eddie Irvine, potwierdzając tym samym poprawę formy bolidów zespołu Jaguar, którą dało się zaobserwować we Francji. W pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya, a także Felipe Massa (Sauber), Allan McNish (Toyota) oraz Heinz-Harald Frentzen (Arrows). Pomimo pełnego uczestnictwa obydwu kierowców z zespołu Arrows w dzisiejszych treningach, udział tej stajni w Grand Prix Niemiec jest nadal niepewny.

Podczas dzisiejszych treningów niebo było całkiem zachmurzone, jednak zarówno podczas pierwszej, jak i drugiej godziny nie padał deszcz. Oprócz licznych poślizgów i wizyt na poboczach kilku kierowców gnębiły również problemy techniczne. Z tego powodu do pozostawienia swoich bolidów na torze zmuszeni zostali kierowcy z zespołu BAR – Olivier Panis oraz Jacques Villeneuve, a także Pedro de la Rosa (Jaguar) i Giancarlo Fisichella (Jordan). Zastanawiająca była również niezbyt dobra postawa kierowców Renault, którzy uplasowali się dopiero pod koniec drugiej dziesiątki.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca