|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2003 | 14 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:23,657 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 241,114 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2002 |
| |
I sesja kwalifikacyjna [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata |
|
1. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW25 | | 1:20,656 | - | - |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2003-GA | | 1:20,784 | 0,128 | 0,128 |
3. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2003-GA | | 1:21,268 | 0,484 | 0,612 |
4. | 21 | Cristiano da Matta | Toyota TF103 | | 1:21,829 | 0,561 | 1,173 |
5. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-17D | | 1:21,966 | 0,137 | 1,310 |
6. | 14 | Mark Webber | Jaguar R4 | | 1:21,966 | 0,000 | 1,310 |
7. | 7 | Jarno Trulli | Renault R23B | | 1:22,034 | 0,068 | 1,378 |
8. | 8 | Fernando Alonso | Renault R23B | | 1:22,103 | 0,069 | 1,447 |
9. | 10 | Heinz-Harald Frentzen | Sauber C22 | | 1:22,203 | 0,100 | 1,547 |
10. | 20 | Olivier Panis | Toyota TF103 | | 1:22,372 | 0,169 | 1,716 |
11. | 17 | Jenson Button | BAR 005 | | 1:22,495 | 0,123 | 1,839 |
12. | 9 | Nick Heidfeld | Sauber C22 | | 1:22,547 | 0,052 | 1,891 |
13. | 16 | Jacques Villeneuve | BAR 005 | | 1:22,858 | 0,311 | 2,202 |
14. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-17D | | 1:23,154 | 0,296 | 2,498 |
15. | 15 | Justin Wilson | Jaguar R4 | | 1:23,609 | 0,455 | 2,953 |
16. | 11 | Giancarlo Fisichella | Jordan EJ13 | | 1:24,179 | 0,570 | 3,523 |
17. | 12 | Zsolt Baumgartner | Jordan EJ13 | | 1:24,872 | 0,693 | 4,216 |
18. | 18 | Nicolas Kiesa | Minardi PS03 | | 1:26,299 | 1,427 | 5,643 |
19. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW25 | | - | - | - |
20. | 19 | Jos Verstappen | Minardi PS03 | | - | - | - |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,302 |
|
Nowe, węższe opony Michelin nie powstrzymały kierowcy z zespołu Williams – Juana Pablo Montoi od wywalczenia prowizorycznego pole position podczas dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej do wyścigu o Grand Prix Włoch. Jedynym oprócz Kolumbijczyka kierowcą, który był w stanie zejść poniżej minuty i 21 sekund był Rubens Barrichello, co z kolei może świadczyć o postępie dokonanym przez Ferrari od ostatniego wyścigu. Drugi kierowca z włoskiej stajni – Michael Schumacher uplasował się na trzeciej pozycji, mając ponad pół sekundy straty do Montoi. Czwarty czas pierwotnie uzyskał młodszy z braci Schumacherów – Ralf, jednak ze względu na ścięcie szykany został on anulowany przez sędziów. Tym samym Niemiec do jutrzejszej i zarazem decydującej o kolejności startowej sesji kwalifikacyjnej będzie musiał przystąpić jako drugi kierowca. Jako pierwszy na tor Monza podczas sobotnich kwalifikacji wyjedzie Jos Verstappen (Minardi), który ze względu na problemy techniczne nie zdołał dzisiaj nawet wyjechać z boksów.
Anulowanie czasu uzyskanego przez Ralfa Schumachera spowodowało, iż na czwartej pozycji sklasyfikowany został Cristiano da Matta. Brazylijczyk miał niewiele ponad sekundę straty do Montoi, a oprócz niego w pierwszej dziesiątce znalazł się również drugi kierowca Toyoty – Olivier Panis, przy czym Francuz od swojego partnera wolniejszy był o ponad pół sekundy. Ostatni z głównych pretendentów do tytułu mistrzowskiego w tym sezonie – Kimi Raikkonen znalazł się na czwartej pozycji, natomiast drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard kolejny raz nie popisał się na kwalifikacjach. Szkot ze względu na błąd popełniony podczas pokonywania pierwszej szykany po ukończeniu swojego okrążenia pomiarowego miał już blisko dwie i pół sekundy straty do Montoi, co wystarczyło zaledwie na 14 pozycję.
O ile obecność da Matty w czołówce jest do pewnego stopnia niespodzianką, o tyle do bardzo dobrej postawy kierowcy z zespołu Jaguar – Marka Webbera podczas sesji kwalifikacyjnych zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Australijczyk tym razem uzyskał dokładnie taki sam czas przejazdu jednego okrążenia jak Raikkonen i uplasował się tuż za Finem na szóstej pozycji. Na kolejnych dwóch pozycjach sklasyfikowani zostali kierowcy Renault – Jarno Trulli i Fernando Alonso, co biorąc pod uwagę nienajlepszą moc silników RS23 V10 zwłaszcza na takim szybkim torze jak Monza jest całkiem niezłym osiągnięciem. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się dosyć nieoczekiwanie kierowca z zespołu Sauber – Heinz-Harald Frentzen. Niemiec ze stratą niewiele ponad półtorej sekundy do najszybszego kierowcy z zespołu Williams uplasował się na dziewiątej pozycji.
Z pozostałych kierowców uwagę przykuwa nadal niezbyt dobra postawa drugiego kierowcy z zespołu Jaguar – Justina Wilsona, dla którego Grand Prix Włoch będzie trzecim z kolei wyścigiem od przejścia z zespołu Minardi. Brytyjczyk od swojego partnera wolniejszy był tym razem aż o ponad półtorej sekundy, a sklasyfikowany został przed kierowcami z zespołu Jordan na 15 pozycji.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|