F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Mobil 1 Grand Prix de France 20044 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,019 - Ralf Schumacher (Williams), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,512 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,866 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:15,487--4
2.1Michael SchumacherFerrari F20041:15,7130,2260,2264
3.4Marc GeneWilliams FW261:19,3483,8613,63514
4.39Timo GlockJordan EJ141:19,4283,9410,08017
5.19Giorgio PantanoJordan EJ141:19,4663,9790,03812
6.18Nick HeidfeldJordan EJ141:20,5315,0441,06512
7.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:21,2035,7160,67213
8.40Bas LeindersMinardi PS04B1:22,2676,7801,06411
9.35Anthony DavidsonBAR 0061:26,55211,0654,28517
10.16Cristiano da MattaToyota TF1041:26,75711,2700,2055
11.17Olivier PanisToyota TF1041:27,44911,9620,6924
12.9Jenson ButtonBAR 0061:28,31712,8300,8685
13.38Ricardo ZontaToyota TF1041:29,08513,5980,76818
14.15Christian KlienJaguar R51:29,62614,1390,5418
15.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:29,87714,3900,25112
16.10Takuma SatoBAR 0061:30,09214,6050,21510
17.37Bjorn WirdheimJaguar R51:30,20414,7170,11217
18.7Jarno TrulliRenault R241:30,39214,9050,1884
19.12Felipe MassaSauber C23---3
20.8Fernando AlonsoRenault R24---3
21.11Giancarlo FisichellaSauber C23---1
22.5David CoulthardMcLaren MP4-19B---1
23.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW26---3
24.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B---1
25.14Mark WebberJaguar R5---1
107% najlepszego czasu: 1:20,771

Pierwsza sesja treningowa na torze Magny-Cours stała pod znakiem zmiennych warunków pogodowych, co zaowocowało dosyć niecodzienną kolejnością kierowców. Co prawda na czele jak zwykle znaleźli kierowcy Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher, ale obaj reprezentanci włoskiej stajni w zasadzie jako jedyni zdążyli zaliczyć po okrążeniu pomiarowym, zanim rozpadało się na dobre. Potem nie pojawili się już więcej na torze. Trzeci czas uzyskał zastępujący podczas tego weekendu Ralfa Schumachera testowy i zarazem rezerwowy kierowca zespołu Williams – Marc Gene. Hiszpan już w zeszłym roku zastąpił raz młodszego z braci Schumacherów, ale wówczas miał bardzo mało czasu na przygotowanie, gdyż ominął go udział w piątkowych treningach na torze Monza. Tym razem przygotowania do ewentualnego zastępstwa kierowca ten rozpoczął już podczas testów w zeszłym tygodniu, ale biorąc pod uwagę nieco słabszą dyspozycję stajni z Grove w tym sezonie może mieć trudności z powtórzeniem rezultatu uzyskanego w Grand Prix Włoch (piąte miejsce). Tym niemniej jest to kolejna okazja dla Gene do zaprezentowania swoich umiejętności w walce i kto wie, czy dzięki temu nie wzrosną jego szanse na trwałe zastępstwo leczącego kontuzję po wypadku na torze Indianapolis Ralfa Schumachera. Póki co strata Gene do Barrichello wyniosła blisko cztery sekundy, ale za to Hiszpan przejechał o 10 okrążeń więcej od kierowcy Ferrari, przygotowując się do dalszej jazdy po mokrym torze, gdyż prognoza pogody opady deszczu przewiduje także na sobotę i niedzielę.

Oprócz kierowców Ferrari i Gene, po jednym okrążeniu pomiarowym na suchym torze zaliczyli tylko kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, plasując się kolejno na pozycjach od czwartej do ósmej. Wyjątek stanowił tylko zdobywca ostatniego punktu w Stanach Zjednoczonych – Zsolt Baumgartner, którego najlepsze okrążenie na mokrym torze było wolniejsze o ponad 14 sekund od czasu uzyskanego przez Barrichello. Tymczasem najszybszy na mokrym torze był kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson. Brytyjczyk padł pierwszą ofiarą deszczu, który bardzo gładką nawierzchnię toru Magny-Cours w mgnieniu oka zamienił w istne lodowisko. Skończyło się jednak tylko na poślizgu, a w dalszej części sesji Davidson na wysychającym powoli torze stratę do najszybszego kierowcy Ferrari zdołał zredukować do niewiele ponad 11 sekund. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca Toyoty – Cristiano da Matta, przy czym Brazylijczyk przejechał zaledwie pięć okrążeń. Kolejni dwaj kierowcy – Olivier Panis (Toyota) i Jenson Button (B.A.R) także nie zaliczyli zbyt wielu okrążeń, a tuż za nimi znalazł się najbardziej aktywny uczestnik pierwszej sesji treningowej we Francji – Ricardo Zonta. Kierowca testowy japońskiej stajni przejechał 18 okrążeń, tracąc do Barrichello ponad 13 i pół sekundy.

Z pozostałych kierowców minimum po jednym okrążeniu pomiarowym zaliczyli Christian Klien (Jaguar), Takuma Sato (B.A.R), Bjorn Wirdheim (Jaguar) i Jarno Trulli (Renault), natomiast zarówno kierowcy z zespołów Sauber i McLaren, jak i Fernando Alonso (Renault), Juan Pablo Montoya (Williams) oraz Mark Webber (Jaguar) bez przejechanego pełnego okrążenia znaleźli się na ostatnich pozycjach. Montoya zaliczył spektakularną kraksę, tracąc kontrolę nad swoim bolid podczas hamowania na mokrym torze. Prowadzony przez Kolumbijczyka Williams FW26 wykonał serię szybkich obrotów, podskakując przy okazji dosyć wysoko na poboczu, po czym uderzył w barierę z opon. Kierowcy na szczęście nic się nie stało, ale auto zostało uszkodzone z przodu i z tyłu.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca