F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 200429 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,973 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,812 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:43,726 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,176 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,133 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:57,085--6
2. 1Michael SchumacherFerrari F20041:57,9060,8210,8216
3. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:57,9750,0690,8906
4. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:58,1380,1631,0534
5. 5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:58,4340,2961,3496
6. 12Felipe MassaSauber C231:58,8640,4301,7795
7. 9Jenson ButtonBAR 0061:59,1820,3182,0976
8. 7Jarno TrulliRenault R241:59,5190,3372,4346
9. 10Takuma SatoBAR 0062:00,0880,5693,0036
10. 8Fernando AlonsoRenault R242:01,4751,3874,3905
11. 16Ricardo ZontaToyota TF104B2:02,1750,7005,0906
12. 15Christian KlienJaguar R52:02,4110,2365,3266
13. 14Mark WebberJaguar R52:02,5010,0905,4166
14. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW262:02,5590,0585,4745
15. 17Olivier PanisToyota TF104B2:02,5920,0335,5076
16. 18Nick HeidfeldJordan EJ142:03,5560,9646,4715
17. 19Giorgio PantanoJordan EJ142:04,1310,5757,0466
18. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B2:05,4851,3548,4004
19. 4Antonio PizzoniaWilliams FW262:07,3371,85210,2524
20. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B2:09,4282,09112,3434
107% czasu najszybszego okrążenia: 2:05,281

Sobotnie treningi w Belgii odbywały się pod dyktando trudnych warunków pogodowych, w postaci obfitych opadów deszczu i gęstej mgły, uniemożliwiającej start helikoptera ratunkowego w przypadku groźnego wypadku. Z tego powodu pierwsza z dzisiejszych 45-minutowych sesji, która zgodnie z planem miała się rozpocząć o godzinie 9:00, została odwołana, natomiast druga rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem, czyli o godzinie 10:45 i miała trwać zaledwie 15 minut, ale ze względu na kraksę kierowcy Minardi zakończyła się po 13 minutach. W trudnych warunkach prym wiedli kierowcy Ferrari, przy czym tuż przed wstrzymaniem sesji to Rubens Barrichello ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia i z wiadomych względów nikt nie zdołał go już pokonać. Strata Michela Schumachera wyniosła już blisko sekundę, a zaraz za Niemcem na trzeciej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen. W czołówce znalazł się również drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, plasując się na szóstej pozycji ze stratą grubo ponad sekundy do Barrichello.

Tymczasem na czwartej i szóstej pozycji znaleźli się kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichella i Felipe Massa. Dobra postawa tych kierowców na mokrym torze Spa-Francorchamps nie jest specjalnym zaskoczeniem, gdyż deszczowe opony Bridgestone nadal spisują się znacznie lepiej od konkurencyjnych opon Michelin w takich właśnie warunkach. Może to oznaczać szansę na wywalczenie wysokich pozycji startowych podczas dzisiejszych kwalifikacji, które także odbędą się najprawdopodobniej na mokrym torze. Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się kierowcy z zespołów rywalizujących o drugą pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów – B.A.R i Renault.

Zespół Williams z pewnością nie zaliczy dzisiejszych treningów do zbyt udanych. Juan Pablo Montoya zaliczył tylko jedno pełne okrążenie pomiarowe na początku sesji i powrócił do boksów w celu dokonania zmian w ustawieniach bolidu. Gdy w końcu powrócił na tor i był na kolejnym okrążeniu pomiarowym, sesja została wstrzymana ze względu na wypadek Gianmarii Bruniego i na tym zakończyły się dzisiejsze przygotowania do kwalifikacji. Kierowca Minardi wpadł w poślizg na wyjściu z zakrętu Eau Rouge i uderzył w bandę po lewej stronie toru. Wypadek wydarzył się przy dosyć dużej prędkości, ale wszystko skończyło się dosyć szczęśliwie, gdyż zderzenie z bandą nie było zbyt mocne, a potem bolid ocierając się o bandę wytracił niemal cała prędkość. Tuż przed wypadkiem Bruniego kłopoty z utrzymaniem bolidu na torze miał również partner Montoi – Antonio Pizzonia. Brazylijczyk popełnił błąd na dosyć wolnym zakręcie Rivage i lekko uderzył w barierę z opon. Tym samym kierowcy z zespołu Williams sobotnie treningi ukończyli odpowiednio na 14 i 19 pozycji.

Ze względu na całkowitą zmianę pogody w stosunku do wczorajszych treningów i zaledwie 13 minut na przygotowanie bolidów do jazdy po mokrym torze dzisiejsze kwalifikacje mogą przynieść wiele niespodzianek. Sam wyścig także może być wielką niewiadomą, gdyż prognoza pogody na niedzielę przewiduje poprawę warunków atmosferycznych. W tej sytuacji zespoły będą miały nie lada problem, jeśli chodzi o dobór ustawień auta na dzisiejsze kwalifikacje, a co za tym idzie i na wyścig, gdyż pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem nie wolno dokonywać zmian w ustawieniach bolidów. Tak czy inaczej dalsze zmagania na torze Spa-Francorchamps zapowiadają się niezwykle ciekawie.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca