|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2004 | 4 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:32,158 | - | - | 13 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:32,651 | 0,493 | 0,493 | 13 |
3. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:32,958 | 0,800 | 0,307 | 19 |
4. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:33,027 | 0,869 | 0,069 | 14 |
5. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:33,898 | 1,740 | 0,871 | 13 |
6. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:34,023 | 1,865 | 0,125 | 10 |
7. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:34,289 | 2,131 | 0,266 | 21 |
8. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:34,488 | 2,330 | 0,199 | 12 |
9. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:34,603 | 2,445 | 0,115 | 10 |
10. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:34,610 | 2,452 | 0,007 | 12 |
11. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:34,619 | 2,461 | 0,009 | 13 |
12. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:34,796 | 2,638 | 0,177 | 6 |
13. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:34,810 | 2,652 | 0,014 | 10 |
14. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:34,872 | 2,714 | 0,062 | 11 |
15. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:34,967 | 2,809 | 0,095 | 17 |
16. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:35,388 | 3,230 | 0,421 | 8 |
17. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:35,760 | 3,602 | 0,372 | 16 |
18. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:35,905 | 3,747 | 0,145 | 11 |
19. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:35,981 | 3,823 | 0,076 | 14 |
20. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:36,359 | 4,201 | 0,378 | 16 |
21. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:36,645 | 4,487 | 0,286 | 12 |
22. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:37,049 | 4,891 | 0,404 | 12 |
23. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:37,347 | 5,189 | 0,298 | 12 |
24. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:37,443 | 5,285 | 0,096 | 12 |
25. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:37,792 | 5,634 | 0,349 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,609 |
|
| Podczas pierwszej wizyty na Bahrain International Circuit najlepiej wypadli kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Obaj przejechali po 13 okrążeń i na koniec dzieliła ich blisko półsekundowa różnica. Trzeci czas dosyć niespodziewanie uzyskał kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson, mieszcząc się poniżej sekundy straty do starszego z braci Schumacherów. Dosyć wysoko (szósta pozycja) znalazł się również jeden z głównych reprezentantów stajni z Brackley – Jenson Button, przy czym miał on już blisko sekundę straty do Davidsona. W dodatku Takuma Sato także zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki i może to być zapowiedzieć kolejnego udanego wyścigu dla zespołu B.A.R.
Dopiero na czwartej pozycji uplasował się najszybszy kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Stajnia ta teoretycznie miała dysponować przewagą w Bahrajnie z racji zapoznania się z tym obiektem już dwa tygodnie temu. Tak w każdym razie twierdzili szefowie innych stajni, ale jak widać przynajmniej w stosunku do Ferrari raczej się to nie sprawdziło. Tymczasem partner Kolumbijczyka – Ralf Schumacher nawet nie załapał się do pierwszej dziesiątki, zaliczając poślizg już na początku pierwszej sesji treningowej.
Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera, był David Coulthard (szósta pozycja). Drugi kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen miał już blisko dwie i pół sekundy straty, do czego przyczyniły się problemy techniczne, które zmusiły go do pozostawienia bolidu MP4-19 na torze na krótko przed końcem sesji. Tym niemniej Fin zdołał zaliczyć tyle samo okrążeń co Coulthard i uplasował się na dziewiątej pozycji.
W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, który przejechał najwięcej okrążeń oraz jeden z głównych reprezentantów zespołu Sauber – Felipe Massa. Bardzo słabo wypadli tymczasem główni kierowcy Toyoty – Olivier Panis i Cristiano da Matta. Obydwu kierowcom z japońskiej stajni jazda po nowym torze w Bahrajnie sprawiała wyraźne trudności i dlatego uplasowali się oni dopiero pod koniec drugiej dziesiątki, mając około cztery sekundy straty do Michaela Schumachera. Z kolei partner Massy – Giancarlo Fisichella zaliczył tylko osiem okrążeń, ponieważ nabawił się gorączki i nie czuł się zbyt dobrze za kierownicą bolidu. Efektem tego była zaledwie 16 pozycja.
Sporą niespodzianką był słaby występ kierowców Renault. Jarno Trulli przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników porannych treningów i uplasował się na 12 pozycji. Tuż za Włochem znalazł się jego partner – Fernando Alonso, którego podobnie jak Raikkonena dosięgły problemy techniczne podczas pierwszych treningów. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na stosunkowo dobrą postawę Giorgio Pantano, który był tym razem najszybszym debiutantem. Włoch był tylko nieznacznie wolniejszy od swojego partnera z zespołu Jordan – Nicka Heidfelda i znalazł się tuż za nim na 15 pozycji. Jak widać na torze, którego nie znali dotąd także i pozostali kierowcy, Pantano okazał się znacznie bardziej konkurencyjnym kierowcą.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|