|
|
|
|
|
|
Gran Premio Marlboro de Espana 2004 | 9 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:15,658 | - | - | 8 |
2. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:16,033 | 0,375 | 0,375 | 8 |
3. | 35 | Anthony Davidson | BAR 006 | | 1:16,616 | 0,958 | 0,583 | 26 |
4. | 38 | Ricardo Zonta | Toyota TF104 | | 1:16,639 | 0,981 | 0,023 | 26 |
5. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:17,060 | 1,402 | 0,421 | 6 |
6. | 4 | Ralf Schumacher | Williams FW26 | | 1:17,165 | 1,507 | 0,105 | 12 |
7. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:17,429 | 1,771 | 0,264 | 11 |
8. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:17,481 | 1,823 | 0,052 | 6 |
9. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104 | | 1:17,489 | 1,831 | 0,008 | 6 |
10. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19 | | 1:17,563 | 1,905 | 0,074 | 5 |
11. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:17,635 | 1,977 | 0,072 | 10 |
12. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5 | | 1:17,763 | 2,105 | 0,128 | 11 |
13. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19 | | 1:17,973 | 2,315 | 0,210 | 7 |
14. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:18,341 | 2,683 | 0,368 | 16 |
15. | 16 | Cristiano da Matta | Toyota TF104 | | 1:18,362 | 2,704 | 0,021 | 12 |
16. | 37 | Bjorn Wirdheim | Jaguar R5 | | 1:18,603 | 2,945 | 0,241 | 20 |
17. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:18,615 | 2,957 | 0,012 | 14 |
18. | 39 | Timo Glock | Jordan EJ14 | | 1:18,655 | 2,997 | 0,040 | 23 |
19. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:18,760 | 3,102 | 0,105 | 11 |
20. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:18,886 | 3,228 | 0,126 | 12 |
21. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:19,198 | 3,540 | 0,312 | 16 |
22. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:19,925 | 4,267 | 0,727 | 14 |
23. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:20,858 | 5,200 | 0,933 | 16 |
24. | 40 | Bas Leinders | Minardi PS04B | | 1:21,053 | 5,395 | 0,195 | 21 |
25. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:21,535 | 5,877 | 0,482 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,954 |
|
| Kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello jak zwykle zdominowali pierwsze treningi, ale ich przewaga nad kierowcą testowym zespołu B.A.R wyniosła mniej niż sekundę. Anthony Davidson przejechał jednak znacznie więcej okrążeń i to od obydwu kierowców z włoskiej stajni razem wziętych, tak więc z pewnością nie daje to jeszcze pełnego obrazu rozkładu sił na hiszpańskim torze Catalunya. Oprócz Davidsona bardzo dobrze spisał się również kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, który nie tylko zaliczył taką samą liczbę okrążeń (26), ale jeszcze uzyskał zbliżony czas przejazdu jednego okrążenia. Tuż za Brazylijczykiem na piątej pozycji uplasował się jeden z głównych kierowców zespołu B.A.R – Jenson Button, mając już blisko półtorej sekundy straty do Michaela Schumachera. Brytyjczyk przejechał zaledwie sześć okrążeń i to dopiero pod koniec sesji, pozostawiając całą brudną robotę związaną ze sprawdzeniem dostępnych opon Davidsonowi. W pierwszej dziesiątce znalazł się również partner Buttona – Takuma Sato (ósma pozycja), który także zaliczył tylko sześć kółek. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R znaleźli się Ralf Schumacher (Williams) i bożyszcze miejscowej publiczności – Fernando Alonso (Renault), który zeszłoroczny wyścig o Grand Prix Hiszpanii ukończył na drugiej pozycji.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli Olivier Panis (Toyota) i Kimi Raikkonen (McLaren). Fin podobnie jak przed dwoma tygodniami w obawie o wytrzymałość swojego silnika zaliczył najmniej okrążeń podczas pierwszej sesji treningowej. Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera, był drugi reprezentant zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Na dalszych pozycjach do 17 miejsca włącznie znaleźli się pozostali kierowcy jeżdżący na oponach Michelin, natomiast na samym końcu stawki znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan, Sauber i Minardi, korzystających z konkurencyjnych opon Bridgestone. Na uwagę zasługuje dosyć dobra postawa kierowcy testowego zespołu Jordan – Timo Glocka (18 pozycja). Niemiec zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari, a jego przewaga nad jednym z głównych reprezentantów Jordana – Nickiem Heidfeldem wyniosła ponad pół sekundy.
Pierwsza sesja upłynęła pod znakiem słonecznej pogody. Temperatura powietrza wahała się pomiędzy 15-17 stopni Celsjusza, natomiast najwyższa temperatura nawierzchni toru wyniosła 32 stopnie Celsjusza. Przebieg sesji był bardzo spokojny, gdyż żaden kierowca nie wypadł z toru. Jedynie Jarno Trulli (Renault) popełnił większy błąd na jednym z zakrętów, ale ograniczył się do skorzystania z asfaltowego pobocza i po chwili znalazł się ponownie na torze.
Źródło: Formula1.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|