F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20049 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,627 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Jenson ButtonBAR 0061:15,935--19
2.35Anthony DavidsonBAR 0061:16,1880,2530,25334
3.38Ricardo ZontaToyota TF1041:16,3600,4250,17237
4.4Ralf SchumacherWilliams FW261:16,4330,4980,07325
5.8Fernando AlonsoRenault R241:16,5340,5990,10120
6.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:16,6980,7630,16428
7.1Michael SchumacherFerrari F20041:16,7290,7940,03125
8.7Jarno TrulliRenault R241:16,7340,7990,00520
9.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:16,7980,8630,06417
10.16Cristiano da MattaToyota TF1041:16,8330,8980,03524
11.17Olivier PanisToyota TF1041:16,9250,9900,09223
12.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:17,0671,1320,14227
13.5David CoulthardMcLaren MP4-191:17,0691,1340,00216
14.14Mark WebberJaguar R51:17,1781,2430,10931
15.39Timo GlockJordan EJ141:17,6081,6730,43031
16.37Bjorn WirdheimJaguar R51:17,6761,7410,06821
17.12Felipe MassaSauber C231:17,9061,9710,23022
18.10Takuma SatoBAR 0061:17,9702,0350,0643
19.11Giancarlo FisichellaSauber C231:18,0012,0660,03124
20.18Nick HeidfeldJordan EJ141:18,1172,1820,11623
21.19Giorgio PantanoJordan EJ141:18,7262,7910,60921
22.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:19,1493,2140,42317
23.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:20,3134,3781,16415
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:22,1896,2541,87631
25.15Christian KlienJaguar R5---2
107% najlepszego czasu: 1:21,250

Przebieg dzisiejszych treningów poprzedzających wyścig o Grand Prix Hiszpanii przypominał bardzo piątkowe treningi na torze Imola sprzed dwóch tygodni. Wówczas także w pierwszej sesji najlepsze czasy uzyskali kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello, jednak podczas drugiej sesji najszybszym kierowcą był już Jenson Button. Jakby tego było mało, kierowca z zespołu B.A.R także i tym razem nie zdołał poprawić czasu uzyskanego w pierwszej sesji przez sześciokrotnego mistrza świata i musiał zadowolić się drugim czasem dnia. W tej sytuacji zanosi się na to, że w dalszej części weekendu także możemy spodziewać się podobnych rezultatów jak na torze im. Enzo i Dino Ferrarich.

Na potwierdzenie dobrej formy zespołu B.A.R drugi czas uzyskał kierowca testowy Anthony Davidson, którego bolid 006 miał dzisiaj nieco inny wygląd niż zwykle. Można powiedzieć, że jest to połączenie wyglądu używanego podczas przedsezonowych testów przejściowego bolidu '04 concept car z typowym wystrojem aut tej stajni, jaki obowiązuje od zeszłego roku. Poza dużą ilością czarnego koloru na bokach pojawiły się także oznaczenia, jakie są np. malowane w miejscu oddzielającym tor od wjazdu/wyjazdu z boksów. Ogólnie rzecz biorąc prowadzony przez Davidsona bolid wyglądał dosyć efektownie. Tymczasem drugi główny kierowca stajni z Brackley – Takuma Sato, prowadzący podobnie jak Button bolid 006 w standardowym wystroju, ze względu na problemy z układem przeniesienia napędu w drugiej sesji zaliczył zaledwie trzy okrążenia i ze stratą ponad dwóch sekund do swojego partnera uplasował się dopiero na 18 pozycji. Tym niemniej biorąc pod uwagę znaczną liczbę okrążeń przejechanych przez Davidona zespół B.A.R dysponuje wystarczającą ilością danych, aby dokonać optymalnego wyboru typu opon na dalszą część weekendu, a to jest właśnie główny cel piątkowych treningów.

Na trzeciej pozycji uplasował się kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Buttona. Brazylijczyk ponownie był wyraźnie szybszy od głównych reprezentantów japońskiej stajni – Cristiano da Matty i Oliviera Panisa, którzy znaleźli się kolejno na 10 i 11 pozycji. Tym niemniej obaj kierowcy mieli mniej niż sekundę straty do Buttona i byli między innymi szybsi od Juana Pablo Montoi (Williams) i Davida Coultharda (McLaren). Być może Toyocie uda się w ten weekend przełamać złą passę, która towarzyszy tej stajni od początku sezonu. Czwarty czas uzyskał partner Montoi – Ralf Schumacher, a tuż za Niemcem znalazł się Fernando Alonso, mając już ponad pół sekundy starty do najszybszego kierowcy z zespołu B.A.R. Drugi kierowca Renault – Jarno Trulli był wolniejszy od Hiszpana o równo 0.2 sekundy i uplasował się na ósmej pozycji. Pomiędzy kierowcami z francuskiej stajni znaleźli się reprezentanci Ferrari – Rubens Barrichello i Michael Schumacher. Jak zwykle nieco wyższa temperatura po południu bardziej sprzyjała kierowcom korzystającym z opon Michelin. Schumacher nie był tym jednak zbyt zmartwiony i stwierdził, że jest zadowolony z przebiegu dzisiejszych treningów.

Kimi Raikkonen uzyskał dziewiąty czas i był w miarę zadowolony z zachowania bolidu MP4-19, chociaż nie zdołał uniknąć problemów technicznych pod koniec drugiej sesji. Kiedy tylko inżynierowie z zespołu McLaren zorientowali się, że coś jest nie tak z autem, a konkretnie z jego elektryką, natychmiast kazali Finowi zatrzymać się na poboczu i wyłączyć wszystko, aby zminimalizować ewentualne dalsze uszkodzenia. Cel został osiągnięty, ale nie zmienia to faktu, że MP4-19 nadal jest dosyć zawodną maszyną. Z pozostałych kierowców warto odnotować jeszcze lepszy występ niż w pierwszej sesji treningowej kierowcy testowego z zespołu Jordan – Timo Glocka, który tym razem uplasował się pomiędzy reprezentantami Jaguara – Markiem Webberem i Bjornem Wirdheimem na 15 pozycji, a jego strata do Buttona wyniosła niewiele ponad półtorej sekundy. Na dalszych pozycjach znaleźli się kierowcy z zespołów Sauber, Jordan i Minardi.

Słoneczna pogoda towarzysząca kierowcom podczas pierwszej sesji z biegiem dnia zaczęła ulegać stopniowemu pogorszeniu i pod koniec drugiej sesji pojawiły się nawet krople deszczu, co spowodowało obniżenie temperatury toru z 35 do 27 stopni Celsjusza. Zmiana warunków uniemożliwiła kilku kierowcom poprawę czasu w końcówce drugiej godziny, ale obyło się raczej bez większych dramatów. Przebieg drugiej sesji także był dosyć spokojny, chociaż już na samym początku Christian Klien (Jaguar) popełnił błąd na piątym zakręcie i wyleciał z toru, kończąc udział w popołudniowych treningach zanim zdążył zaliczyć chociażby jedno okrążenie pomiarowe. Był to jednak jedyny tego typu incydent podczas dzisiejszych treningów.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca