F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2006
GP Bahrajnu
GP Malezji
GP Australii
GP San Marino
GP Europy
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Wielkiej Brytanii
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2006
Klasyfikacje generalne 2006
Statystyki z sezonu 2006

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Magny-Cours.
Grand Prix de France 200616 lipca
Circuit de Nevers Magny-Cours
Długość toru: 4,411 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 308,586 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.38Robert KubicaBMW Sauber F1.061:16,794--31
2.36Anthony DavidsonHonda RA1061:17,1330,3390,33929
3.12Jenson ButtonHonda RA1061:18,1601,3661,0274
4.7Ralf SchumacherToyota TF106B1:18,7521,9580,5926
5.39Adrian SutilMidland M161:18,7771,9830,02532
6.40Neel JaniToro Rosso STR11:18,9622,1680,18521
7.35Alex WurzWilliams FW281:19,0552,2610,09317
8.17Jacques VilleneuveBMW Sauber F1.061:19,0632,2690,0086
9.37Robert DoornbosRed Bull RB21:19,3112,5170,24820
10.10Nico RosbergWilliams FW281:19,4012,6070,0906
11.19Christijan AlbersMidland M161:19,4652,6710,0647
12.8Jarno TrulliToyota TF106B1:19,8063,0120,3417
13.18Tiago MonteiroMidland M161:20,3353,5410,5297
14.23Franck MontagnySuper Aguri SA051:20,7903,9960,45511
15.22Takuma SatoSuper Aguri SA051:21,1604,3660,37010
16.41Sakon YamamotoSuper Aguri SA051:23,8917,0972,73111
17.2Giancarlo FisichellaRenault R26---1
18.1Fernando AlonsoRenault R26---1
19.4Pedro de la RosaMcLaren MP4-21---1
20.21Scott SpeedToro Rosso STR1---1
21.20Vitantonio LiuzziToro Rosso STR1---2
22.14David CoulthardRed Bull RB2---1
23.15Christian KlienRed Bull RB2---1
24.3Kimi RaikkonenMcLaren MP4-21---1
107% najlepszego czasu: 1:22,170

Robert Kubica okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej na torze Magny-Cours. Zespół BMW Sauber zgodnie z zapowiedzią "uzbroił" swoje bolidy F1.06 w nowe elementy aerodynamiczne testowane w zeszłym tygodniu na torze Jerez, czyli w pionowe skrzydełka/stateczniki umocowane na dziobie i przymocowane do pokrywy silnika rogi, z jakich korzysta także McLaren. O ile walory estetyczne bolidu BMW pozostawiają obecnie wiele do życzenia, o tyle należy mieć nadzieję, że nowy pakiet aerodynamiczny umożliwi niemiecko-szwajcarskiej stajni uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów.

W pierwszej z piątkowych sesji Robert Kubica okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy od piątkowego testera Hondy, Anthony'ego Davidsona, za którego plecami na trzeciej pozycji uplasował się jeden z głównych kierowców japońskiej stajni, Jenson Button, mając już blisko półtorej sekundy straty do Polaka. Brytyjczyk zaliczył jednak zaledwie cztery okrążenia w porównaniu do około 30 przejechanych przez Kubicę i Davidsona, co oczywiście jest głównie spowodowane koniecznością oszczędzania silnika. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że rezygnacja z piątkowych testerów począwszy od 2007 roku nie doprowadzi do tego, iż w pierwszej sesji treningowej prawie nic nie będzie działo się na torach F1.

Czwarty czas uzyskał kierowca Toyoty, Ralf Schumacher, a na trzech kolejnych pozycjach uplasowali się piątkowy testerzy zespołów MF1 Racing, Toro Rosso i Williams: Adrian Sutil, Neel Jani i Alex Wurz. Dla Sutila, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund do Kubicy i był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w pierwszej sesji, jest to już drugi występ w piątkowych treningach w weekend Grand Prix Formuły 1. Pozostali piątkowi testerzy – Robert Doornbos (Red Bull) i Sakon Yamamoto (Super Aguri), uplasowali się odpowiednio na 9 i 16 pozycji. Ten ostatni ze względu na problemy techniczne przejechał tylko 11 okrążeń, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła ponad siedem sekund.

Ósmy czas uzyskał jeden z głównych kierowców zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve, natomiast pierwszą dziesiątkę zamknął Nico Rosberg (Williams). Ponadto po minimum jednym okrążeniu pomiarowym przejechali główni kierowcy z zespołów Midland i Super Aguri, a także Jarno Trulli (Toyota). Tymczasem w pierwszej sesji w ogólne na torze nie pojawili się pomiędzy innymi obydwaj kierowcy Ferrari (garaże włoskiej stajni świeciły wręcz pustkami, pomijając oczywiście bolidy), a także Mark Webber (Williams), Rubens Barrichello (Honda) i Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Pogoda
Temperatura powietrza: 31°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 0,9 mps
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McLuke, 14.07.2006 12:09[!]
nieźle Robert znowu szaleje na torze!! zobaczymy co bedzie na drugiej sesji...
Maraz, 14.07.2006 12:10[!]
Od razu wyjaśniam, że na razie nie wiem którzy kierowcy otrzymali nowe silniki po kraksach na Indianapolis i dlatego w kilku przypadkach w ostatniej kolumnie wpisany jest znak zapytanie.
rafaello85, 14.07.2006 12:21[!]
A gdzie się podziali kierowcy Ferrari? Czyżby w ogóle nie wyjechali na tor w pierwszej sesji treningowej??
SPIDER, 14.07.2006 12:23[!]
Ferrari nie wyjechało wcale na tor. Zrobili sobie wolne.
magda, 14.07.2006 12:31[!]
nie prawda ferrari owoli zaczyna swoje gierki od poczatku sezonu nie wyjezdzalo Renault takze nikt nie chce narazie pokazac w jakiej jest formie. HEHE uwielbiam takie taktyczne zagrywki to tylko nakreca cala ta magiczna spirale. Po drugim treningu kolejnosc bedzie poprzewracana dogory nogami. Ciekwi mnie bardzo formna McLarena co zrobi Pedro? A wieczaczynamy kolejne zmagania w tegorocznym sezonie na torze pozdrawaim fanow Renault
sadektom, 14.07.2006 12:31[!]
zwiedzaja pewnie te malownicze okolice ;)
deeze, 14.07.2006 12:32[!]
Ładnie trzeba przyznać wyglądają te bolidy BMW na torze, nie ma co. A w jaki sposób Kubica wchodzi w szybki prawy zakręt nr 2...Następny mistrz nadchodzi! magda: (o_O) Renault wyjechało... a Fisico pokazywał nowy kask.
magda, 14.07.2006 12:35[!]
chodzi mi o to ze nie przejezdzaja okrazenia na czasowk. Nikt nie chce szybko odkryc kart

Mowilam zeby robert sie zajal swoja praca a areodynamike zstawil inzynierom chyba mnie posluchaj nasz polak pokazuje z tym sezonie ze jestes gigantem testowym chyba zaden tester nie mial tak udanego debiutu
axel83, 14.07.2006 12:54[!]
czy BMW jezdziło z tymi werdykalnymi skrzydelkami?
deZZember, 14.07.2006 14:02[!]
Jeździło. Podobno ochrzcili te skrzydła... "dwie wieże" ;) Jest podany link do zdjęć, więc można zobaczyć. McLarenowskie "rogi wikinga" też zastosowali.
woyteck, 14.07.2006 14:12 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
deZZember ->> Ja wierzę że ochrzcili je "dwie wieże" ;)
__________
<i>Dzięki, błąd poprawiony! Gdy się człowiek śpieszy, to... ;)
//deZZ</i>
jakub871, 14.07.2006 15:44[!]
Brawo Brawo Brawo Robert tak dalej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca