|
|
|
|
|
|
Grand Prix de France 2006 | 16 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,377 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:15,377 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,035 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 17 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber F1.06 | | 1:17,005 | - | - | 13 |
2. | 16 | Nick Heidfeld | BMW Sauber F1.06 | | 1:17,049 | 0,044 | 0,044 | 16 |
3. | 8 | Jarno Trulli | Toyota TF106B | | 1:17,056 | 0,051 | 0,007 | 18 |
4. | 10 | Nico Rosberg | Williams FW28 | | 1:17,188 | 0,183 | 0,132 | 16 |
5. | 9 | Mark Webber | Williams FW28 | | 1:17,358 | 0,353 | 0,170 | 12 |
6. | 12 | Jenson Button | Honda RA106 | | 1:17,476 | 0,471 | 0,118 | 19 |
7. | 3 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-21 | | 1:17,556 | 0,551 | 0,080 | 12 |
8. | 4 | Pedro de la Rosa | McLaren MP4-21 | | 1:17,653 | 0,648 | 0,097 | 16 |
9. | 7 | Ralf Schumacher | Toyota TF106B | | 1:17,666 | 0,661 | 0,013 | 18 |
10. | 14 | David Coulthard | Red Bull RB2 | | 1:17,859 | 0,854 | 0,193 | 19 |
11. | 2 | Giancarlo Fisichella | Renault R26 | | 1:17,995 | 0,990 | 0,136 | 17 |
12. | 19 | Christijan Albers | Midland M16 | | 1:18,059 | 1,054 | 0,064 | 24 |
13. | 20 | Vitantonio Liuzzi | Toro Rosso STR1 | | 1:18,199 | 1,194 | 0,140 | 20 |
14. | 5 | Michael Schumacher | Ferrari 248 F1 | | 1:18,214 | 1,209 | 0,015 | 5 |
15. | 6 | Felipe Massa | Ferrari 248 F1 | | 1:18,396 | 1,391 | 0,182 | 8 |
16. | 1 | Fernando Alonso | Renault R26 | | 1:18,447 | 1,442 | 0,051 | 16 |
17. | 18 | Tiago Monteiro | Midland M16 | | 1:18,487 | 1,482 | 0,040 | 23 |
18. | 21 | Scott Speed | Toro Rosso STR1 | | 1:18,545 | 1,540 | 0,058 | 20 |
19. | 15 | Christian Klien | Red Bull RB2 | | 1:18,631 | 1,626 | 0,086 | 17 |
20. | 11 | Rubens Barrichello | Honda RA106 | | 1:18,961 | 1,956 | 0,330 | 20 |
21. | 23 | Franck Montagny | Super Aguri SA05 | | 1:19,497 | 2,492 | 0,536 | 18 |
22. | 22 | Takuma Sato | Super Aguri SA05 | | 1:21,497 | 4,492 | 2,000 | 10 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:22,395 |
|
| Zespół BMW Sauber kontynuuje dobrą passę na torze Magny-Cours. Po bardzo udanym występie Roberta Kubicy w obydwu piątkowych sesji treningowych, dzisiejsze treningi bezpośrednio poprzedzające kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Francji padły łupem Jacquesa Villeneuve'a i Nicka Heidfelda. Obaj kierowcy na czele klasyfikacji znaleźli się dopiero pod koniec godzinnej sesji, a nieznacznie wolniejszy od nich okazał się będący ostatnio także w bardzo dobrej formie Jarno Trulli (Toyota). Włoch był najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone, które jak dotąd na francuskim torze spisują się całkiem nieźle. Świadczy o tym chociażby czwarta i piąta pozycja kierowców Williamsa, Nico Rosberga i Marka Webbera, a także 11 pozycja Christijana Albersa z zespołu MF1 (+1.0s). Niestety Rosberga czeka obniżenie pozycji startowej o 10 miejsc za wymianę silnika.
Szósty czas uzyskał Jenson Button, a tymczasem drugi kierowca Hondy, Rubens Barrichello, który zaliczył wczoraj bliskie spotkanie z bandą, sobotnie treningi ukończył dopiero na 20 pozycji ze stratą blisko dwóch sekund do Villeneuve'a. Brazylijczyk nie był jednak jedynym kierowcą mającym trudności z uzyskaniem dobrego czasu, bowiem na odległej 16 pozycji sklasyfikowany został Fernando Alonso (+1.4s). Kierowca Renault miał w końcówce szansę na zdecydowaną poprawę miejsca, ale popełnił dwa błędy i nie zdołał załapać się do pierwszej dziesiątki, podobnie zresztą jak i jego partner, Giancarlo Fisichella (P11, +0.9s). Należy się jednak spodziewać, że podczas kwalifikacji będziemy już mieli do czynienia z lepiej odwzorowującą obecny rozkład sił kolejnością kierowców.
Dzisiejszych treningów do zbyt udanych nie zaliczą także kierowcy z zespołu Ferrari, Michael Schumacher i Felipe Massa, którzy sklasyfikowani zostali kolejno na 14 i 15 pozycji. Schumacher ze względu na pożar bolidu w boksach przejechał zaledwie pięć okrążeń i na razie nie wiadomo, czy będzie go czekała wymiana silnika, co byłoby równoznaczne z obniżeniem pozycji startowej o 10 miejsc. Po tym incydencie z dalszej jazdy w treningach zrezygnował także Massa, a więc całkowity dorobek włoskiej stajni, która raczej nie ma co liczyć na podobny sukces jak w Stanach Zjednoczonych, wyniósł zaledwie 13 okrążeń. W pierwszej dziesiątce znaleźli się tymczasem obydwaj kierowcy McLarena, Kimi Raikkonen i Pedro de la Rosa, a także Ralf Schumacher (Toyota) i David Coulthard (Red Bull).
Problemy techniczne dopadły dzisiaj Takumę Sato i kierowca zespołu Super Aguri stracił szansę na uzyskanie dobrego czasu w końcówce sesji. Problemów nie miał jednak lokalny bohater Franck Montagny, który choć uplasował się na przedostatniej pozycji, to jednak jego strata do Villeneuve'a wyniosła niespełna dwie i pół sekundy. Z uwagi na fakt, że pierwszą jedenastkę dzieliła na koniec sesji zaledwie sekunda różnicy, dzisiejsze kwalifikacje zapowiadają się bardzo interesująco.
Pogoda
Temperatura powietrza: 31°C
Temperatura toru: 46°C
Prędkość wiatru: 1,0 mps
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|