F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault z systemem KERS dopiero pod koniec sierpnia?

Francuska ekipa postanowiła odłożyć system odzyskiwania energii kinetycznej na dalszy plan.
Michał Roszczyn, 7 maja 2009, wyświetlenia: 1782<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Renault zdecydował się nie używać systemu odzyskiwania energii kinetycznej przez następne siedem wyścigów – uważa hiszpańska gazeta sportowa Diario AS.

Do tej pory było wiadomo jedynie, iż bolidy francuskiej ekipy nie będą miały na pokładzie zamontowanego kontrowersyjnego KERS w dwóch nadchodzących grand prix, mianowicie w Hiszpanii i Monako.

Jak twierdzi Diario AS, po przeprowadzeniu badań mających na celu sprawdzenie wpływu na osiągi podwyższonego o cztery centymetry środka ciężkości, zespół Renault postanowił odłożyć system odzyskiwania energii kinetycznej na dalszy plan.

Według hiszpańskiej gazety, kierowca ekipy z Enstone – Fernando Alonso uważa, że system KERS mógłby być ponownie wykorzystany na torach, gdzie osiąga się duże prędkości, takich jak Spa-Francorchamps czy Monza. Wyścigi na tych obiektach odbędą się dopiero pod koniec sierpnia i na początku września.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
KERS
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 07.05.2009 12:45[!]
Czy według tej gazety Istanbul Park i Silverstone, to są tory nie nadające się na KERS xD.
Maraz, 07.05.2009 12:52[!]
To może być takie trochę na siłę szukanie powodów rezygnacji z KERS na dłużej, o ile w ogóle jest to prawda, że Renault rezygnuje z tego do sierpnia.
macrocosm, 07.05.2009 14:38[!]
Decyzja szefunia jest zapewne pójściem w zaparte wobec tego co ostatnio wygadywał o KERSie. Jego sprawa. Dobrze wie, że nawet gdyby zamontował w swoim bolidzie i 3 kersy to w normalnych warunkach będzie daleko za czołówką bo to nie KERS czy jego brak wpływa na obecy układ sił.
oligator, 07.05.2009 15:38[!]
zawsze uwazalem ze cos czego sie uzywa tylko 6.6 sekundy na okrazeniu, czyli srednio przez dajmy na to 7,5% czasu jednego okrazenia nie moze dac naprawde wymiarnych wynikow na jednym okrazeniu. Co innego co do wyprzedzania, badz obrony przed wyprzedzaniem.

Dlaczego? Bo dla tych 7,5% lepszych tracisz na pozostalych 92,5% okrazenia! Korzysci (w przeliczenie na sekunde) musialy by byc 12 krotnie wyzsze od strat zeby to wyszlo na zero...

NIe wiem czy napisalem jasno o co mi chodzi, ale naprawde jestem za nieograniczonym uzyciem KERS. I tak w sumie cala energia bedzie pochodzic od paliwa, wiec gdzie ekologia jesli nie mozna odzyskac maksymalnie duzo energi?? Spalanie pewnie by spadlo, a osiagi naprawde by sie poprawily...
marrcus, 07.05.2009 15:52[!]
ale jak se rozpeędzi dzieki kers to reszte prostej tez pojedzie nieco szybciej,
nieograniczony KERS jest zły bopo to miało być używane przez róznych kierowców w róznych miekscach, jedynie to powinna być sporo większa moc dostępna.
oligator, 07.05.2009 16:49[!]
@marrcus
1/ tez tak myslalem ze tak jest : uzyja KERS na poczatku prostej zeby cala prosta jechac szybciej. W praktyce jednak chyba opony by nie byly w stanie przeniesc calej mocy (albo jest inny powod np zuzycie opon) ale fakt jest taki, ze KERSU sie raczej uzywa w polowie albo pod koniec prostej (kiedy juz sama moc silnika by niepozwolila jeszcze przyspieszyc)
2/ jak mowili o tym Symonds i inni eksperci takie "cos" (kazdy uzyje inaczej) moglo tylko wymyslic FIA siedzac za biurkiem. W praktyce torow wszyscy uzywaja tego w tym samym miejscu. Problem wyprzedzen jest glownie aerodynamiczny, a nie zwiazany z brakiem przewagi w mocy...
2/bis/ Jesli mialo by to byc uzywane przez roznych kierowcow roznie w celu uatrakcyjnienia wyscigu, to niech zrobia jak w A1GP i kilku innych seriach limit na caly wyscig (taki push to pass), a nie na poszczegolne okrazenia (np 360 sekund w calym wyscigu, a ile oczywiscie KERS jest naladowany odpowiednio)
kemek, 07.05.2009 18:09[!]
Eee tam. KERS mało pomaga (albo i nie pomaga) tylko dlatego, że mamy identycznych rozmiarów slicki z przodu i z tyłu. Gdyby nie one łatwiej byłoby uzyskać idealny balans i jechać nawet bez strat prędkości w szybkich zakrętach. W tym sezonie zespoły z KERSem mogą bardziej pochylić skrzydła i nie tracić (zyskiwać?) na prostych, ale ze względu na balans jednak tracą (więcej lub mniej) w zakrętach. W przyszłym roku z mniejszymi przednimi oponami nie będą musieli tak "rozpaczliwie" ratować balansu i będzie można zobaczyć większy wpływ tych 80KM, nawet w tak krótkim czasie.

Do tego ciekawi mnie, jak to jest z tymi bateriami. Czy one naraz są w stanie zgromadzić całą mozliwą energię? Na przykład na Monzie może opłacałoby się trochę mniej pojemny - lżejszy system. Użyć go zaraz po wyjściu z Paraboliki przez sekundę, dwie, później jest mocne dohamowanie, więc spokojnie można doładować na wyjście z pierwszej szykany. Później znowu dohamowanie i znów pełne baterie. itd... (tak wiem, że jest tylko 6,6s)
Może nie można by było znacznie ułatwić sobie wyprzedzanie wciskając raz na pełne 6 sekund, ale może by to poprawiało czas na jednym okrążeniu. Zresztą tego pewnie żaden 'cywil' nie wie. (;
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca