Czy według tej gazety Istanbul Park i Silverstone, to są tory nie nadające się na KERS xD.
To może być takie trochę na siłę szukanie powodów rezygnacji z KERS na dłużej, o ile w ogóle jest to prawda, że Renault rezygnuje z tego do sierpnia.
Decyzja szefunia jest zapewne pójściem w zaparte wobec tego co ostatnio wygadywał o KERSie. Jego sprawa. Dobrze wie, że nawet gdyby zamontował w swoim bolidzie i 3 kersy to w normalnych warunkach będzie daleko za czołówką bo to nie KERS czy jego brak wpływa na obecy układ sił.
zawsze uwazalem ze cos czego sie uzywa tylko 6.6 sekundy na okrazeniu, czyli srednio przez dajmy na to 7,5% czasu jednego okrazenia nie moze dac naprawde wymiarnych wynikow na jednym okrazeniu. Co innego co do wyprzedzania, badz obrony przed wyprzedzaniem.
Dlaczego? Bo dla tych 7,5% lepszych tracisz na pozostalych 92,5% okrazenia! Korzysci (w przeliczenie na sekunde) musialy by byc 12 krotnie wyzsze od strat zeby to wyszlo na zero...
NIe wiem czy napisalem jasno o co mi chodzi, ale naprawde jestem za nieograniczonym uzyciem KERS. I tak w sumie cala energia bedzie pochodzic od paliwa, wiec gdzie ekologia jesli nie mozna odzyskac maksymalnie duzo energi?? Spalanie pewnie by spadlo, a osiagi naprawde by sie poprawily...
ale jak se rozpeędzi dzieki kers to reszte prostej tez pojedzie nieco szybciej,
nieograniczony KERS jest zły bopo to miało być używane przez róznych kierowców w róznych miekscach, jedynie to powinna być sporo większa moc dostępna.
@marrcus
1/ tez tak myslalem ze tak jest : uzyja KERS na poczatku prostej zeby cala prosta jechac szybciej. W praktyce jednak chyba opony by nie byly w stanie przeniesc calej mocy (albo jest inny powod np zuzycie opon) ale fakt jest taki, ze KERSU sie raczej uzywa w polowie albo pod koniec prostej (kiedy juz sama moc silnika by niepozwolila jeszcze przyspieszyc)
2/ jak mowili o tym Symonds i inni eksperci takie "cos" (kazdy uzyje inaczej) moglo tylko wymyslic FIA siedzac za biurkiem. W praktyce torow wszyscy uzywaja tego w tym samym miejscu. Problem wyprzedzen jest glownie aerodynamiczny, a nie zwiazany z brakiem przewagi w mocy...
2/bis/ Jesli mialo by to byc uzywane przez roznych kierowcow roznie w celu uatrakcyjnienia wyscigu, to niech zrobia jak w A1GP i kilku innych seriach limit na caly wyscig (taki push to pass), a nie na poszczegolne okrazenia (np 360 sekund w calym wyscigu, a ile oczywiscie KERS jest naladowany odpowiednio)
Eee tam. KERS mało pomaga (albo i nie pomaga) tylko dlatego, że mamy identycznych rozmiarów slicki z przodu i z tyłu. Gdyby nie one łatwiej byłoby uzyskać idealny balans i jechać nawet bez strat prędkości w szybkich zakrętach. W tym sezonie zespoły z KERSem mogą bardziej pochylić skrzydła i nie tracić (zyskiwać?) na prostych, ale ze względu na balans jednak tracą (więcej lub mniej) w zakrętach. W przyszłym roku z mniejszymi przednimi oponami nie będą musieli tak "rozpaczliwie" ratować balansu i będzie można zobaczyć większy wpływ tych 80KM, nawet w tak krótkim czasie.
Do tego ciekawi mnie, jak to jest z tymi bateriami. Czy one naraz są w stanie zgromadzić całą mozliwą energię? Na przykład na Monzie może opłacałoby się trochę mniej pojemny - lżejszy system. Użyć go zaraz po wyjściu z Paraboliki przez sekundę, dwie, później jest mocne dohamowanie, więc spokojnie można doładować na wyjście z pierwszej szykany. Później znowu dohamowanie i znów pełne baterie. itd... (tak wiem, że jest tylko 6,6s)
Może nie można by było znacznie ułatwić sobie wyprzedzanie wciskając raz na pełne 6 sekund, ale może by to poprawiało czas na jednym okrążeniu. Zresztą tego pewnie żaden 'cywil' nie wie. (;
|