F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wurz wyjawia trzy kierunki rozwoju Brawna

Honda zainwestowała masę pieniędzy zaraz przed odejściem z F1.
Piotr Bogucki, 29 czerwca 2009, wyświetlenia: 3505<< | lista | T- | T+ | >>
Po tym, jak ich samochód wygrał trzy-czwarte ze wszystkich dotychczas rozegranych wyścigów sezonu 2009 odbywającego się pod nowymi zasadami, Alex Wurz wyjawił sekret, jaki stoi za sukcesem BGP001 zespołu Brawn.

W kilku momentach w ubiegłym roku, Honda – która wcześniej posiadała zespół z Brackley – miała do swojej dyspozycji pięć tuneli aerodynamicznych, a także budżet wielkości pół miliarda euro – twierdzi niemiecki Auto Motor und Sport. „Samochód był rozwijany w trzech różnych kierunkach w tunelu aerodynamicznym” – wyjawił kierowca testowy Alex Wurz. „Dwa z tych kierunków okazały się błędne, więc zespół mógł po prostu skupić się na innym projekcie”.

W następstwie wstrząsu wywołanego przez globalny kryzys finansowy, Honda wycofała się z F1 i zespół z Brackley został uratowany dzięki wykupieniu przedsiębiorstwa przez zarząd, któremu przewodził Ross Brawn. „Samochód Brawna jest najprawdopodobniej najdroższym w całej stawce przy jednocześnie najniższym w historii budżecie operacyjnym” – przyznał Austriak.

Wurz tymczasem daje Sebastianowi Vettelowi 'dziesięć na dziesięć' za zdominowanie ostatniego wyścigu na torze Silverstone, jednak wątpi, aby zespół Red Bulla miał przed sobą same łatwe wyścigi w drugiej części sezonu. „Powiedziałbym, że Brawn i Red Bull są na identycznym poziomie, a o zwycięstwie będą od teraz decydować tory”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2022  Wurz popiera zakaz noszenia biżuterii przez kierowców
24.04.2022  Binotto: Sainz musi zacząć radzić sobie z presją
30.06.2021  Wurz: Świetnie jest móc oglądać Mercedesa pod presją
27.05.2020  Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności
10.05.2018  Wurz spokojny o przyszłość Williamsa
Tagi:
Brawn
Red Bull
Wurz A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
CamilloS, 29.06.2009 15:26[!]
Czyli w następnym sezonie może nie być tak wesoło z BGP002? Czy może to zazdrość Wurza, że nie jest już kierowca testowym tej ekipy? :P
SirKamil, 29.06.2009 15:58[!]
Czy to ostateczne pogrzebanie majaczenia o cudownej "kreatywności" górującej nad pieniędzmi w obliczu zmiany przepisów?
Dale65, 29.06.2009 16:04[!]
Czyli z BGP002 może już nie być wcale tak kolorowo...
IceMan2991, 29.06.2009 16:17[!]
Przyszly sezon moze byc ciekawy. Brawn i RBR beda raczej mocni ale dojdzie z pewnoscia Ferrari i McLaren nie wiadomo jak z BMW i Renault. Ale jak zasady beda fair to takie zespoly jak Mclaren i Ferrari wroca na swoje miejsce ale tam beda juz dwa inne teamy ktore beda mialy najprawdopodobniej pozostalosci po tym sezonie czylo bardzo dobre konstrukcje. Bedzie sie dzialo. 4-5 zespolow walczacych o grono najlepszych? Czadowo. Ludzie to moze byc to. Pozdro

PS. Troche tak napisalem niezrozumiale ale mam nadzieje ze dojdziecie o co mi chodzi
Fan1, 29.06.2009 16:18[!]
BGP002 będzie tam gdzie jego miejsce, w tyle stawki walczące z nowymi zespołami o przetrwanie, będzie tak jak teraz z McLarenem, Hamilton przeżywa gorycz porażki będąc dublowanym za każdym razem w wyścigu przez Brawny, ale w sezonie 2010 karta się odwróci i będziemy mieli znowu angielskiego MŚ ciągnącego się ogonie.
Pieczar, 29.06.2009 16:22[!]
SirKamil - o jakim majaczeniu mówisz? RBR stworzyło projekt dorównujący Brawnom właśnie dzięki "kreatywności" a nie "górze pieniędzy". Poza tym same pieniądze na nic by się zdały, gdyby wszystkie 3 projekty były liche.
Fan1 - możesz chociaż podać 1 sensowny argument dlaczego miałoby tak być?
Fan1, 29.06.2009 16:24[!]
Jeden - może 10% budżetu będzie miał Brawn tego co miał dzięki Hondzie. Już teraz zobaczymy, czy stać ich jakoś na odpowiedz na rozwój RudBullów, moim zdaniem nie stać i walka o mistrzostwo jeszcze nieskończona.
SirKamil, 29.06.2009 16:43[!]
#Dale65
Niekoniecznie. Brawn na dziś już dysponuje tym, co inni (z wyłączeniem właściwie tylko RBR) za swoje "pół miliarda" euro muszą dopiero osiągnąć; to genialna, trafiona, doskonale umocowana w obecnych przepisach koncepcja aerodynamiczna, podwoziowa, przewyższająca konkurencje o dwie klasy. BGP jest w dość komfortowej sytuacji. Per analogiam-BGP001 może powtórzyć ścieżkę McLarena MP4-20, genialnego Neweyowskiego bolidu, na bazie którego team jeszcze długo po odejściu Neweya budował najszybsze samochody i mimo całej swojej mocy podupadł gdy trzeba było się z nią rozstać.

Poza tym... nie jest przesądzone to, że Brawn będzie biedny jak mysz kościelna, zmuszony do dziadowania na pracach konstrukcyjnych.
IceMan2991, 29.06.2009 16:48[!]
Fan1 mozesz miec w tym momencie racje. tez mowie ze RBR ich dogoni pod koniec sezonu tak tez zaglosowalem w sondzie. Ale do przyszlego roku nic nie widaomo moze akurat zdobeda sponsorow i tez mi sie nie wydaje zeby byli na szarym koncu. Wystarczy ze do tego cos dorobia bo fundament ze tak powiem jest bardzo dobry ale rozumowanie jest dobre z tym 10% bo tak na pewno nie ujada. Musza szukac sponsorow bo nawet taki Brawn za wszy bolidu nie zrobi wiec powodzenia bo chce zobaczyc w przyszlym sezonie walke min 4 zespolow. Pozdro
Wojtek, 29.06.2009 18:07[!]
Pieczar, jeżeli wiesz ile RBR wpakował kasy to się podziel bo jak na razie to wiemy, jaki budżet miała honda na swój bolid i twoje zapewnienia o kreatywności. Ale ja rozumiem, że o ile RBR nie wydał przynajmniej tyle samo nie może być mowy o żadnej górze pieniędzy. Ba powiem więcej przecież RBR nie ma 5 tuneli aero wiec już samo to świadczy o kreatywności.
adamo342, 29.06.2009 18:41[!]
ja czuje że w następnym sezonie wróci stary porządek ferrari mclaren i bmw sauber na czele a brawn i red bull będą walczyć w środku stawki i to kimi felipe lewis i robert będą dublować brawny i red bulle
Dżejson, 29.06.2009 20:00[!]
@adamo342 - gdyby KERS był obowiązkowy w przyszłym roku to tak, bo BGP i RBR są w zupie z tym systemem :) Ale nieeee, producenci sami wyrzucili swoją potencjalnie główną broń w walce z prywaciarzami...
Kamikadze2000, 29.06.2009 20:03[!]
Nie zmienia to jednak faktu, że "ojcem" sukcesu tego zespołu jest Ross Brawn, który znakomicie poprowadził pracę nad samochodem. Jak już wielokrotnie pokazywała Toyota i Honda (przed przyjściem Brawna), nawet z ogromnym budżetem trudno jest stworzyc konkurencyjny bolid.
Pieczar, 29.06.2009 20:50[!]
Wojtek - my tu mówimy o pieniądzach rzędu 0.5mld euro. RBR nie dysponuje takim budżetem (przynajmniej wg tego co pulikowane jest co rok przez różne źródła). A co do kreatywności to wystarczy podać jedno nazwisko - Newey. Jak tylko trzeba zrobić bolid od nowa, albo pod nowe przepisy to zawsze jego bolidy są najszybsze, tak jest i tym razem. I nie ważne czy to jest Williams, Mclaren czy teraz RBR.

Co do Brawna - tak jak SirKamil napisał, ten bolid jest doskonałą bazą na przyszłość. Zanim reszta osiągnie ten poziom minie sporo czasu (w tym sezonie poza RBR pewnie nikomu się to nie uda). Od strony aero niewiele się zmienia w przyszłym roku, większą niewiadomą jest sprawa tankowania (a w zasadzie jego zakazu). Tak czy inaczej, Brawn ma już zbyt duże doświadczenie, żeby zaprzepaścić to co w tym roku osiągnęli i osiągną (pewnie oba tytuły). O kasę też bym się nie martwił - ten zespół to jest teraz "gorący towar". Skoro do tej pory nie podpisali żadnych umów, to pewnie dlatego, że chcą jeszcze poczekać aż wartość teamu skoczy do góry i wtedy podpisać jak najbardziej korzystną umowę.
Wojtek, 29.06.2009 22:08[!]
Pieczar, ale z tego co się orientuje to o tych 500 milionach euro nie było mowy w budżecie hondy, tak naprawdę nie wiemy jaką kasę pochłonoł obecny projekt RBR możne się okazać, że porównywalną z tą o której wspomina Alex.
Wiem, że Newey potrafi konstruować najlepsze bolidy, ale i jego pomysły muszą być sprawdzane i symulowane, i na pewno kila z nich jest nietrafionych, a to pochłania kasę. Uważam tylko, że "geniusz Neweya" pozwala na zaoszczędzenie pewnych sum, ale i tak reszta wydana na skonstruowanie bolidu jest "góra kasy".

Chyba należy rozgraniczyć budżety zespołów od nakładów na nowe projekty. Jak się domyślam to te pół miliarda jest rozłożone na kilka sezonów.
Aquos, 30.06.2009 08:54[!]
Jeśli chodzi o przyszły sezon, to za wcześnie by dzielić skórę na niedźwiedziu. Jeżeli wejdzie zakaz tankowania, to stawka ponownie okaże się dużą niewiadomą, bo tak znacząca zmiana obciążenia może ją wywrócić do góry kołami.
rafaello85, 30.06.2009 09:48[!]
„Samochód Brawna jest najprawdopodobniej najdroższym w całej stawce przy jednocześnie najniższym w historii budżecie operacyjnym”.
O tym wszyscy wiemy już od bardzo dawna - Honda mnóstwo swoich zasobów przeznaczyła na projekt 2009. Po raz kolejny widzimy, że bez ogromnej kasy niewiele można zrobić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca