|
|
|
|
|
|
Sutil: Przejście F1 na opony Pirelli będzie trudne |
Zdanie Niemca podziela Hirohide Hamashima z Bridgestone. |
|
•Michał Roszczyn, 5 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 2444 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Adrian Sutil spodziewa się „trudnego roku” dla Formuły 1 w sezonie 2011 wskutek przystosowywania się firmy oponiarskiej Pirelli do wymogów mistrzostw świata.
Włoska marka, która nie uczestniczyła w Formule 1 od wczesnych lat 90., a od przyszłego roku zastąpi firmę Bridgestone w roli dostawcy ogumienia dla zespołów grand prix, rozpoczęła już program prac rozwojowych na torze, zaliczając dotychczas dwie sesje testowe.
„Oczekuję trudnego roku” – powiedział Sutil. „Zrozumiałym jest, że jako nowy producent potrzebujesz nabierać doświadczenia. Minie rok czy dwa lata, zanim Pirelli zacznie dostarczać idealne opony” – przewiduje Niemiec, który jednak z zadowoleniem oczekuje tego wyzwania. „Sytuacja będzie taka sama dla wszystkich, zatem wszyscy będą musieli sobie z tym poradzić. To czyni tę sprawę ekscytującą”.
Dotychczasowy dostawca ogumienia dla Formuły 1 – marka Bridgestone dołączyła do mistrzostw świata w 1997 roku. „Byliśmy w lepszym położeniu, ponieważ mogliśmy wchodzić do tego sportu krok po kroku, jako że Goodyear nadal był obecny w F1. Na początku zaopatrywaliśmy w opony jeden czołowy zespół, później dwa i tak dalej” – stwierdził Hirohide Hamashima, szef działu ds. rozwoju opon w firmie Bridgestone Motorsport. „Jeżeli chodzi o Pirelli, to ich sytuacja przedstawia się inaczej, gdyż oni od razu będą musieli zaopatrywać w swoje produkty całą stawkę, co będzie niezwykle ciężkim wyzwaniem”.
Hamashima przyznał, że jak dotychczas Pirelli nie poprosiło o żadne wskazówki czy współpracę przy programie rozwojowym. „Do tej pory Pirelli nie zwróciło się o radę, ponieważ inżynierowie cenią własną godność, zwłaszcza, gdy chodzi o konkurencję. Jeżeli Pirelli zechce skorzystać z pomocy naszych pracowników, to cała przyjemność po naszej stronie. Zbudowaliśmy bardzo dobre relacje z ekipami i nie chciałbym, by zapanowało wielkie zamieszanie. Przejście z Bridgestone na Pirelli powinno przebiec możliwe najpłynniej”.
Źródło: Motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|