F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grupa Lotus nie wyklucza stworzenia własnego silnika F1

Godzi się też z faktem, że komentatorzy będą nadal traktowali zespół z Enstone jako Renault.
Marek Roczniak, 16 grudnia 2010, wyświetlenia: 3155<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor generalny Grupy Lotus – Dany Bahar nie wykluczył możliwości stworzenia przez jego firmę silnika Formuły 1 w niedalekiej przyszłości. Posiadany przez Protona producent samochodów obecnie jest tylko sponsorem tytularnym i udziałowcem Renault F1 Team, ale nie ukrywa, że ma znacznie większe ambicje.

Bahar spotkał się wczoraj z przedstawicielami mediów w Londynie, gdzie powiedział, że Grupa Lotus jest gotowa rozważyć, czy zamierza budować własne silniki do swoich samochodów sportowych oraz bolidów IndyCar na rok 2012.

„Mamy takie możliwości, konstruujemy silniki dla innych producentów, zatem nie ma przeszkód, abyśmy mogli dla siebie budować i projektować silniki” – powiedział. Dodał, że kwestia programu silników F1 jest daleka od skonkretyzowania. „Pierwszym krokiem jest stworzenie w pełni własnego produktu – samochodu sportowego z własnym silnikiem – a reszta będzie logicznym następstwem”.

Głównym tematem środowego spotkania z dziennikarzami był jednak nagłośniony w mediach konflikt z Team Lotus i Bahar ujawnił, że spodziewa się polubownego rozstrzygnięcia, poza salą sądową. Przyznał też, że rozważali w pewnym momencie połączenie sił z Tonym Fernandesem, jednak twierdzi, że Malezyjski milioner przedstawił tak „niedorzeczne i absurdalne” wymagania finansowe, iż związanie się z Renault F1 było bezsprzecznie lepszym wyjściem.

Bahar zdaje sobie sprawę z tego, że tylko bolidy Fernandesa będą w przyszłym roku oficjalnie nosiły nazwę Lotus, ponieważ Renault nie wystąpiło o zmianę nazwy konstruktora swojego podwozia ze względu na komercyjne konsekwencje. Grupa Lotus godzi się więc z faktem, że komentatorzy będą zwykle nadal używali nazwy Renault do określenia zespołu z Enstone, zanim wraz z wprowadzeniem nowego Concorde Agreement w 2013 roku będzie mogła nastąpić zmiana nazwy.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vivon, 16.12.2010 15:07[!]
co do tego ma concorde agreement?
artimek, 16.12.2010 15:20[!]
Nie dostali by kasy za prawa telewizyjne i chyba 5 miejsce w generalce, tak samo jakby się stało podczas zmiany nazwy BMW Sauber przed tym sezonem.
kamarinho1991, 16.12.2010 16:00[!]
Gdyby zmienili nazwę, to zostaliby uznani za nowy zespół, który nie jeździł w poprzednim sezonie w F1.
General, 16.12.2010 16:07[!]
Rzeczywiscie w statystykach oficjalnych bedzie zespol funkcjonowal jako Reanult F1 Team, ale przeciez wiekszosc komentatorow bedzie uzywalo nazwy Lotus-Renault, podobnie moze byc z dziennikarzami na portalach czy w gazetach na calym swiecie. Watpie aby FIA w to ingerowala, chocby na przykladzie BMW Sauber, ktory w prasie etc. wystepowal tylko jako Sauber i nikt sie nie czepial, wiec teraz bedzie tak samo.
mbg, 16.12.2010 16:18[!]
@General
Sauber i Renault to trochę inne sprawy.

Renault
Pełna nazwa zespołu: Lotus Renault GP
Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): Renault
Samochód: Renault R31

Sauber
Pełna nazwa zespołu: BMW Sauber F1 Team
Nazwa TV (Konstruktor/Silnik): BMW Sauber-Ferrari
Samochód: Sauber C29 (spornie BMW Sauber C29)

Sądzę że komentatorzy będą używali częściej formy Renault,bo Nazwa Konstruktor/Silnik Teamu Lotus będzie Lotus-Renault
marb, 16.12.2010 17:35[!]
Większość komentatorów będzie używała nazwy Renault. Bardzo dobrze zostało to wyjasnione w wywiadzie z Baharem na autosport:

Q. Does it concern you that as journalists we are unlikely to use the name Lotus to describe your team next year because you are simply a sponsor - just as we don't use Vodafone to describe McLaren, AT&T to describe Williams or Petronas to describe Mercedes?

DB: Yes, I understand that and we are fully aware of this, and we were aware of this before we did this move. However, when we fully decide to enter into an activity of this size, it is a long-term agreement, a long-term activity for us. It is not about the next year or the next two years, it is something to establish, to give the sustainability to the whole company for the next 10 years.

We are well aware that we cannot change the mechanisms that are in place today by changing the chassis name, because this would have a lot of negative consequences. We are fine being a sponsor at the moment, and we have to respect the fact that commentators will just use the name Renault. That is unfortunately as it is.


Może tylko u nas będzie inaczej. Nigdy nie wiadomo co tam nasi wspaniali komentatorzy sobie wymyślą...
General, 16.12.2010 23:10[!]
@mbq No i w przypadku Saubera rzadko kto uzywal nazwy BMW Sauber czy BMW Sauber Ferrari, jechali tylko Sauber, bo BMW bylo tylko na papierze, a firme ktora dostarcza silniki naprawde rzadko sie wymienia (na pewno czesciej padala nazwa McLaren w przekazach anizeli McLaren Mercedes).

Dodatkowo nie wiadomo czy jednak Fernandes wystartuje jako Team Lotus, wiec wielce prawdopodbne jest, ze beda rzucac w transmisjach, magazynach etc nazwa Lotus-Renault na zasadzie Lotus nazwa teamu, a Renault jako silniki:)
jaszczur, 16.12.2010 23:53[!]
- Lotus zdobyl 8 punktów w tym wycigu!!!
- eeeeee.... który Lotus?

Będzie zamieszanie :P
hagj, 17.12.2010 14:59[!]
@jaszczur
Nie będzie, bo Lotus Fernandesa nie zdobędzie tylu punktów w całym sezonie (chociaż im tego życzę), a co dopiero w jednym wyścigu
NEO86, 03.01.2011 18:07[!]
@hagj

To się jeszcze zobaczy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca