F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alguersuari: Nie mogłem uniknąć zderzenia z Hamiltonem

"Pomimo tego, że ja również starałem się jak najmocniej zahamować, było już zbyt późno".
Ap4cz05, 1 czerwca 2011, wyświetlenia: 2126<< | lista | T- | T+ | >>
Jaime Alguersuari podkreśla, że nie mógł nic zrobić, by wybronić się przed zderzeniem z Lewisem Hamiltonem podczas wyścigu o Grand Prix Monako.

To był słaby weekend wyścigowy dla kierowcy zespołu Toro Rosso po tym, jak w kwalifikacjach zajął dopiero 19 miejsce, a podczas wyścigu prezentował słabe tempo. Sześć okrążeń przed końcem Hiszpan znalazł się w grupie kierowców razem z Adrianem Sutilem, Pastorem Maldonado, Witalijem Pietrowem oraz Lewisem Hamiltonem, którzy walczyli o piąte miejsce. Do całej akcji wmieszał się jeszcze właśnie zdublowany Alguersuari.

Gdy Hamilton wyprzedził Pietrowa, Alguersuari podążył za Brytyjczykiem i również minął Rosjanina. Jednakże kiedy kierowca McLarena był zmuszony w jednej chwili zahamować po tym, jak Sutil przebił oponę i pokonał tor w poprzek wolnym tempem, Hiszpan nie był w stanie zatrzymać się na czas. Ostatecznie Alguersuari uderzył w tył bolidu Hamiltona i zatrzymał się na barierach. Za 21-latkiem podążał Pietrow, który nie miał miejsca na wybronienie się przed kolizją, przez co także uderzył w bariery.

„Wyglądało na to, że przez cały czas jadę w tłoku, co jest tutaj normalnym zjawiskiem, więc nie byłem w stanie wydobyć pełnego potencjału z opon. Było bardzo trudno lub prawie niemożliwym wyprzedzać, przez co nie mogłem wiele zrobić po starcie z końca stawki” – powiedział kierowca włoskiej ekipy o swoim wyścigu.

„Jeśli chodzi o wypadek pod koniec wyścigu to uważam, że Sutil miał problem ze swoją tylną oponą, więc Hamilton zahamował bardzo zdecydowanie zaraz przede mną. Pomimo tego, że ja również starałem się jak najmocniej zahamować, było już zbyt późno – nie mogłem się zatrzymać i uderzyłem w jego tył” – wyjaśnił Alguersuari.

Kolega zespołowy Hiszpana – Sebastien Buemi mógł cieszyć się lepszym weekendem, finiszując na dziesiątej pozycji. Był to trzeci wyścig w tym sezonie, gdzie Szwajcar zdobył punkty. „Wystartowałem z 16 miejsca i ukończyłem wyścig na 10 pozycji po bardzo ciężkim grand prix, ponieważ pod koniec rywalizacji, muszę przyznać, że nie byłem pewien, w jakim miejscu się znajdujemy pod względem strategii oraz opon. Sytuacja stała się jeszcze bardziej skomplikowana z powodu samochodu bezpieczeństwa i czerwonej flagi” – powiedział Buemi.

„Sądzę, że możemy być zadowoleni z naszego wyścigowego tempa, ponieważ moje czasy okrążeń były całkiem dobre. Miłym jest zdobyć punkty w najcięższym wyścigu sezonu, szczególnie gdy weźmiesz pod uwagę kwalifikacje, które nie ułożyły się po naszej myśli. Teraz z niecierpliwością oczekuję grand prix w Montrealu, gdzie w zeszłym roku zaliczyłem dobry wyścig, zajmując tam ósme miejsce” – dodał 22-latek.

Źródło: planet-f1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.01.2021  Alonso wiąże duże nadzieje z przepisami na sezon 2022
26.03.2020  Alguersuari: Sainz zasłużył sobie na wyższą reputację
18.04.2015  Alguersuari: Red Bull zachowuje się nie w porządku wobec swoich kierowców
08.11.2013  Calado i Alguersuari walczą o posadę w DTM?
04.09.2013  Alguersuari wystartuje w kartingowych Mistrzostwach Świata
Tagi:
Alguersuari J.
Hamilton L.
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Rubiq, 01.06.2011 13:23[!]
Długo w F1 Jaime nie zabawi. Może czas skupić się tylko na F1 i odpuścić didżejkę, ciągnięcie 2 srok za ogon za dobrze mu nie wychodzi.
THC-303, 01.06.2011 13:37[!]
Może i zahamować szans nie miał, ale dlaczego wyprzedzał Pietrowa, choć miał do niego kółko straty???
GotchX, 01.06.2011 14:03[!]
Analizując 3 sezony (połowa 2009, 2010 i początek 2011) Jaime spisuje się najsłabiej ze wszystkich, jeśli nie liczyć outsiderów, tj. Lotus, Virgin i HRT. Jak ten sezon zakończy bez zdobyczy punktowej, to w 2012 za sterami usiądzie już ktoś inny... W Monaco przysłużył się zarówno Hamiltonowi, jak Pietrowowi, choć przyznać trzeba, że sytuacja była wyjątkowo trudna, chaotyczna. Liczymy na poprawę w Kanadzie!
rno2, 01.06.2011 14:08[!]
Sutil zachował się jakby grał w need for speed, a nie jechał w wyścigu f1. Powinien zostać ukarany, bo to nie pierwszy jego taki głupi incydent w ciągu kilku lat.
THC-303, 01.06.2011 14:19[!]
@rno2
Bez opony ciężko jest prowadzić bolid taką linią jak się chce. Sutil zapewne wyjechał an tor niechcący (zanim zorientował się że coś z oponą nie halo) a wracał na pałę żeby nie uderzyć w bandę, zresztą prawie Hamiltona nie przyblokowal, tylko minimalnie, Hamilton raczej hamował bo nie wiedział jak się Sutil (czy też jego bezoponowy bolid) po powrocie na tor zachowa (spójrz na powtórkę). Choć pewności co do tego nie mam.
@GotchX
Chaos chaosem, ale czego szukał tam Jaime, którego przecież Sutil i spółka dublowali, a Alonso Button i Vettel dublowali już po raz drugi? Nie wiem czemu wyprzedzał Pietrowa.
jpslotus72, 01.06.2011 14:32[!]
Jednym słowem, zrobiła się tam nagle "zadyma" ("ręka, noga, mózg - a raczej Pietrow - na ścianie") i każdy coś tam od siebie dołożył... W takich przypadkach (wypadkach) trzeba zegarmistrzowskiej precyzji, żeby sprawiedliwie ocenić stopień winy czy niewinności uczestników "zajścia".
sneer, 01.06.2011 14:35[!]
Pytanie brzmi dlaczego mistrze kierownicy, wróć urżniętych butelek Adriano rozwalił oponę. Reszta to już tylko konsekwencja jego "talentu".
archibaldi, 01.06.2011 14:54[!]
@up
Normalnie. Tulipan mu wypadł z kokpitu i po oponie..
sneer, 01.06.2011 15:17[!]
@up
Wypił zawartość i go zarzuciło to walnął w bandę ;)
corey_taylor, 01.06.2011 15:37[!]
THC-303

mógł puścic Hamiltona i reszte jeszcze zanim dojechali do szykany, a on na beszczela zajechał drogę Hamiltonowi tworząc jeszcze większy korek.
mlechowicz, 01.06.2011 15:57[!]
i tak dobrze ze tylko sie tak skonczylo, tam byla taka zadyma a jeszcze z masakryczna predkoscia nadjezdzali dublujac caly ten pociag liderzy wyscigu, ze rownie dobrze wszyscy mogli skonczyc na bandzie:D
Aeromis, 01.06.2011 16:31[!]
Czyli czas na zakaz wyprzedzania, w momencie gdy jest się dublowanym.
andy, 01.06.2011 16:35[!]
Ale kary nie dostał za wjechanie w inny bolid. Nawet sędziowie się tym przypadkiem nie zajęli by go ocenić. To jak to jest w końcu z tym karaniem za taranowanie innych? Nawet nie przeprosił Hamiltona za tego kopniaka w tył choć od innych za coś takiego oczekuje się teraz takiego właśnie zachowania.
topor999, 01.06.2011 17:31[!]
Cytat Jamie Alquersuari :
Nie mogłem uniknąć zderzenia z Hamiltonem

Tak, nie mógł, chęć przypodobania się kierownictwu RBR i utrzymania za wszelką cenę w F1 doprowadziło go do tego, jeden już taki był w F1 co po trupach do celu.
SirKamil, 01.06.2011 21:15[!]
Cytat :
"Bez opony ciężko jest prowadzić bolid taką linią jak się chce."


Owszem, tym bardziej jak się akurat bezmyślnie depcze gaz w opór!
MairJ23, 02.06.2011 00:53[!]
przeciez tam byl niezly kosmos - co innego mial biedak zrobic ? - musial w cos przydzwonic... zreszta kilka tam bylo bogu ducha winnych ofiar tego zajscia.

Co do Sutila - to nie wiem czy spadek formy spowodowany jest problemami z prawem czy ogolnym spadkiem formy Force India ?
THC-303, 02.06.2011 10:26[!]
W szykanie za tunelem z pewnością "depcze się gaz w opór"
Q_be_2, 02.06.2011 11:17[!]
Pod warunkiem, że ma się jeszcze opony na felgach a jego były już w takim stanie, że się nadawały tylko do jazdy prosto więc koncertowo pocałował bandę. Co więcej zamiast starac się bezpiecznie zatrzymac kontynuował swój drifting na trzech kołach na torze szerokości mojego podwórka ( co mu się generalnie opłaciło, nie to co Jaime i Vitalijowi).
Jaime po części chyba się przypodobał kierownictwu RBR, bynajmniej jego crasch będzie im się miło kojarzył z uratowanym wyścigiem dla Vettela.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca