F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

LRGP szykuje zmiany w zarządzaniu zespołem na torze

Boullier: "Powiedziałbym, że brakuje nam efektywnego zarządzania na torze wyścigowym".
Marek Roczniak, 2 czerwca 2011, wyświetlenia: 4874<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Lotus Renault GP – Eric Boullier udzielił wywiadu francuskiej gazecie L'Equipe, w którym zasygnalizował potrzebę wprowadzenia zmian w zarządzaniu zespołem po tym, jak nieobecność Roberta Kubicy uwypukliła pewne braki.

„Brakuje nam Roberta” – powiedział 37-letni Boullier dodając, że zespołowi brakuje dobrego zarządzania wyścigowego i wskazując na zdolności przywódcze Kubicy jako coś, czego brak jest obecnie dotkliwie odczuwalny.

„Robert stawia się w roli przywódczej” – podkreślił. „Jest wymagającym kierowcą, który wie, na jakie stać go wyniki i wie, czego chce od zespołu. Kiedy widzi, że rzeczy nie układają się jak trzeba, potrafi uderzyć zdecydowanie pięścią w stół. Jednakże z nim czy bez niego, nie mamy wystarczająco dobrej ekipy wyścigowej”.

W dalszej części wywiadu Boullier sugeruje, że ma wkrótce dojść do zmian w sposobie działania zespołu na poziomie zarządzania. „Pora przewrócić kartę w naszej restrukturyzacji zespołu. W 2010 roku my (Genii) nie wnikaliśmy w aktywność na torze, nie chcieliśmy destabilizować zespołu. Skupiliśmy się na uporządkowaniu fabryki i uczynieniem jej bardziej wydajną. Teraz przyszła pora na kolejne zadanie: powiedziałbym, że brakuje nam efektywnego zarządzania na torze wyścigowym”.

Szef zespołu z Enstone wypowiedział się także na temat niedostatków Witalija Pietrowa i tego, jakie posunięcia były konieczne, aby stał się on lepszym kierowcą. Swego czasu mówiło się, że Rosjanin musi przeprowadzić się do Wielkiej Brytanii, aby lepiej przyzwyczaić się do tutejszych metod pracy i obyczajów. Boullier twierdzi jednak, że rosyjska mentalność po prostu nie pasuje do „arogancji Anglików” i dodał, że odsunięcie go od angielskich inżynierów i trenerów w tym roku przyniosło wyraźną poprawę. Pietrow ma obecnie hiszpańskiego trenera, a jego inżynierami są Japończyk i Francuz.

Ponadto – zdaniem Boulliera – Pietrow nie radzi sobie najlepiej z dbaniem o własne sprawy, dlatego trzeba mu było przydzielić odpowiednią osobę: „Potrzebował kogoś, kto nim pokieruje, będzie mu mówił co ma robić, jak zachowywać się na torze, o jakiej godzinie wstawać, jeść śniadanie, jak układać sobie dzień, przychodzić punktualnie na spotkania i tak dalej”.

Źródło: jamesallenonf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Boullier E.
Renault
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 02.06.2011 20:38[!]
Jak się sika też mu trzeba pokazać?
Alakhai, 02.06.2011 20:40[!]
to pokazuje czym kieruje się dzisiaj przy wyborze zawodnika - sponsorzy, co do opieki nad Rosjaninem może nasza sławna Niania, będzie miał wychowanie bezstresowe :D:D:D, teraz widać jakim profesjonalistą pełną gębą jest nasz rodak w F1, albo inaczej teraz widać jakim smarkaczem jest Pietrow
phildoon, 02.06.2011 20:45[!]
To ja już teraz wiem po co zatrudnili Heidfelda... Kto jak kto, ale ON wie jak należy zmieniać pieluchy :D
k2., 02.06.2011 21:04[!]
Mam nadzieje, że to o Pietrowie to jakieś przekłamanie wynikające z tłumaczenia albo czegoś innego...
akkim, 02.06.2011 21:05[!]
No cóż, zatem zasadnicza lekcja stąd wynika,
trzeba jak ślepcowi - dać psa przewodnika,
może ostro ale niestety takie moje zdanie,
Jemu pies, Lewisowi natomiast kaganiec.
spiggy, 02.06.2011 21:48[!]
Nadzieja umiera ostatnia
Cytat :
Perhaps the most surprising comment is that Boullier has seen the need to put in place a fix-it man for Petrov, having identified that he’s not very good at basic self-care, “He needed someone to guide him, to get him about, to tell him how to behave at the track, what time to wake up, have breakfast, how to manage his day, be on time for meetings and so on,” he said.

tlumaczenie oddaje dokladnie co powiedzial Boullier
PIE zwyczaje potrzebuje kogos, kto bedzie trzymal go za raczka
Nirnroot, 02.06.2011 22:19[!]
Czyli co, Pietrow to nieogarnięty Rosjanin? Aż dziw, że takiego wywiadu udzielił Boullier, choć może to ostatnia instancja pospieszania Witalija - jak sie nie poprawisz, to cie wyśmieją.
jpslotus72, 02.06.2011 22:33[!]
Ogólnie - kolejny symptom tego, że w LRGP nie jest zbyt różowo. Nie chcę być posądzany o niedocenianie Roberta - zgadzam się z tym, co mówi o nim Boullier - ale Eric używa tego być może w pewnym stopniu jako alibi. Przecież jego (Boulliera) też nikt nie powinien prowadzić za rączkę i to on ma kierować zespołem - wszystkie problemy można zrzucić na to, że brak jest Roberta. Np.
Cytat :
Kiedy widzi, że rzeczy nie układają się jak trzeba, potrafi uderzyć zdecydowanie pięścią w stół.
To znaczy, że sam Boullier tego nie potrafi? Czyżby do tej pory Robert i za niego odwalał "przywódczą robotę"?

Co do Pietrowa - czasem wydaje się, że i na torze w czasie wyścigu przydałby mu się jakiś "przewodnik"...
Huckleberry, 02.06.2011 23:33[!]
Wielu zdolnych ludzi było życiowo kompletnie niezorganizowanych, z tego co pamiętam na przykład Einstein.
A co do zarządzania zespołem faktycznie potrzebna jest osobowość przywódcza i Bouliier chyba taki nie jest. Zresztą tak samo jak Domenicali.
SirKamil, 03.06.2011 01:13[!]
Zarządzanie zespołem to nie zarządzanie zespołem torowym tym bardziej, że mowa o aspektach inżynieryjno taktycznych.
BlindWolf, 03.06.2011 01:41[!]
Zupełnie się rozkleił udzielając tego wywiadu - trzeba go wziąć za rączkę i do baru ...
noofaq, 03.06.2011 09:06[!]
chyba opcja zorganizowania osoby dla pietrowa mu pomogła sądząc po postępach w tym roku :)
Damos, 03.06.2011 09:16[!]
Cóż, w zespole na Petrova mówią w skrócie: "Pet". Jest to taka maskotka zespołu. O zwierzątko trzeba dbać ;)
rentonB, 03.06.2011 09:31[!]
Akurat w strategiach powiedzialbym ze nie jest tak zle, zazwyczaj nadrabiaja. W kwalifikacjach trzeba sie poprawic i na poczatku wyscigu gdzie traca, potem odrabiaja
jpslotus72, 03.06.2011 10:52[!]
Wszystkim chyba znana jest "motywacyjna metoda 'kija i marchewki' ". O ile Helmut Marko dla przykładu przegina w stronę "kija", o tyle być może Boullier serwuje w LRGP za dużo "marchewki" - tymczasem do sprawnego działania tej "metody" potrzebne jest połączenie obu tych elementów (za pomocą sznurka - wtedy można włączyć turbo każdemu "osłowi"). Może Boullier jest dobrym przywódcą w normalnych czasach, kiedy nic nie zakłóca planowego rozwoju zespołu - nie do końca natomiast sprawdza się w sytuacjach kryzysowych (a taka nastała w Renault po wypadku Roberta). Nick chwalił tę "familijną" atmosferę w teamie, ale może właśnie na taki moment bardziej odpowiednie byłoby większe zdyscyplinowanie ekipy, która jakby zaczęła się trochę rozklejać w tej "sielance". Czyżby Ericowi bardziej odpowiadała rola "dobrego taty" niż "wymagającego ojca"?...
SirKamil, 03.06.2011 12:03[!]
Skąd możesz wiedzieć gdzie się sprawdza a gdzie nie Boullier.
benethor, 03.06.2011 13:06[!]
No cóz, faktycznie w ty roku widać poprawę u Pietrowa, więc chyba Witia ma faktycznie jakiś problem z angielskimi inzynierami:) A ta "niańka" to pewnie tylko po to, żeby utrzymać PR na odpowiednim poziomie...

@Alakhai ta, a za każdym dzwonem 20 minut na jeżyku:D
jpslotus72, 03.06.2011 15:52[!]
@SirKamil
Zauważ, że używam w swoim komentarzu przede wszystkim zwrotów "może" i "czyżby" - po prostu się zastanawiam. Z wypowiedzi Boulliera wynika, że praca w zespole sypie się bez Roberta - a przecież, pisząc w uproszczeniu, kierowca odpowiada za kierowanie bolidem, a kierowanie zespołem to działka jego szefa. Zatem skoro team nie działa tak jak trzeba - sam Eric stwierdza: "zespołowi brakuje dobrego zarządzania wyścigowego" - no to do kogo szef ma pretensje? W tym kontekście zacząłem się zastanawiać nad zdolnościami Boulliera do prowadzenia zespołu w trudnej sytuacji... Nie podaję gotowych tez czy "wyroków" w tym temacie - raczej pytam...
Huckleberry, 04.06.2011 10:59[!]
@jpslotus72 - nie do końca się zgodzę. Są wg mnie dwa modele pracy, które się sprawdzają. 1. tam gdzie zarządza szef zespołu (Brawn, RBR) 2. takie gdzie jednak ostatnia decyzja należy do kierowcy i kierowca jest niepisanym przywódcą (Ferrari za Schumachera, Renault za Alonso i ostatnio chyba Renault z Kubicą zmierzali w podobnym kierunku).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca