F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z dyrektorem technicznym LRGP - Jamesem Allisonem

"Mamy nadzieję, że już w Kanadzie pokażemy lepszą formę".
Inf. prasowa, 8 czerwca 2011, wyświetlenia: 2375<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Lotus Renault GP – James Allison jest już myślami na torze im. Gillesa Villeneuve'a, gdzie układ hamulcowy R31 czeka trudny test.

Po Monako mamy Grand Prix w Montrealu – to kolejny tor uliczny, ale o bardzo odmiennej charakterystyce...
„Tor im. Gillesa Villeneuve'a to zupełnie inny obiekt niż tor w Monako. Przewagę daje kierowcom duży zapas mocy, a na trasie wyścigu jest niewiele zakrętów. Większość z nich to wolne wiraże, na których bolidy rozwijają prędkość ponad 200 km na godzinę. Z drugiej strony, są to najtrudniejsze zakręty ze wszystkich wiraży, jakie przejeżdżamy podczas kolejnych imprez F1”.

Jakie zmiany wprowadziliście w bolidzie?
„Z myślą o Montrealu ustawiliśmy siłę docisku na średnim poziomie – jest to zresztą pierwszy obiekt w tym roku, który wymaga takich parametrów. Oznacza to, że zamontujemy w samochodach nowe tylne skrzydła oraz nowy system DRS, który po aktywacji jeszcze bardziej zredukuje opór aerodynamiczny.

Poza tym R31 zostanie wyposażony w nowe przednie skrzydło, które zapewni analogiczny docisk jak to zamontowane z tyłu. Wprowadzimy też do bolidu inne udoskonalenia – najważniejsze z nich są związane z przepływem powietrza, które wspomaga chłodzenie układu hamulcowego”
.

Jak ważny jest układ hamulcowy w Kanadzie i jak pochodzicie do tego zagadnienia?
„Na trasie znajduje się kilka bardzo szybkich prostych odcinków, które prowadzą do wolnych zakrętów, co w praktyce przekłada się na bardzo intensywną eksploatację układu hamulcowego podczas każdego okrążenia. Chyba żaden inny tor nie obciąża go tak bardzo, jak obiekt w Montrealu. Wysoka temperatura to kolejny czynnik odpowiedzialny za zużycie układu hamulcowego. Czeka nas więc dużo pracy, w której będziemy wykorzystywać takie narzędzia, jak CFD, tunel aerodynamiczny i hamownia, aby zapewnić odpowiedni poziom chłodzenia tarcz i okładzin hamulcowych przez strumień powietrza.

Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że każdy z naszych kierowców ma inne preferencje jeśli chodzi o hamulce – to oznacza dla nas dodatkową pracę, bo musimy przetestować każde rozwiązanie, by mieć pewność, że hamulce obu bolidów zapewniają naszej ekipie pełne bezpieczeństwo podczas Grand Prix”
.

Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że Grand Prix Monako nie potoczyło się zgodnie z waszym planem?
„Nawet przed wypadkiem Witalija – przy okazji, odetchnęliśmy z ulgą, że wyszedł z niego bez szwanku – był dla nas to weekend, o którym najchętniej chcielibyśmy zapomnieć. Nie radziliśmy sobie dobrze na wolnych zakrętach w Monako, co było dla nas niemiłą niespodzianką. Obecnie analizujemy dane, by zrozumieć, co stanęło nam na przeszkodzie, by osiągnąć lepszy wynik.

Wbrew naszym oczekiwaniom, podczas kwalifikacji nie osiągnęliśmy spodziewanych wyników na supermiękkich oponach. Testowaliśmy je podczas jazd próbnych, które co chwilę przerywały czerwone flagi. Kiedy rozpoczęły się kwalifikacje nie wiedzieliśmy wszystkiego o nowym ogumieniu. Nasi kierowcy byli zmuszeni testować je podczas kluczowych dla wyników sesji Q1 i Q2. Moim zdaniem, z powodu nowej supermiękkiej mieszanki straciliśmy około 0,4-0,5 sekundy. Pomimo to, zamierzaliśmy walczyć o miejsce w czołówce”
.

Czy w Montrealu odwróci się wasza zła passa?
„Mam nadzieję, że będziemy mogli spokojnie przygotować się do kwalifikacji do GP Kanady. Wprowadzane co chwilę przerwy w jazdach w były dla nas sporym utrudnieniem, a i bez tego bardzo trudno jest zaplanować czyste okrążenie w Monako. Montreal jest pod tym względem dużo łatwiejszym obiektem. Jesteśmy przekonani, że udało się nam już rozwiązać większość problemów, z którymi borykaliśmy się na wolnych zakrętach w Monako”.

Jak oceniasz dotychczasowy przebieg sezonu?
„Myślę, że dobrze rozpoczęliśmy kolejny sezon Formuły 1. Podczas pierwszych wyścigów udało się nam osiągnąć bardzo dobre wyniki. Nadal trzymamy wysoki poziom, ale nie podoba mi się trend, który ostatnio obserwujemy. Chcemy, aby podczas kolejnych wyścigów nasz bolid wykręcał znacznie lepszy czas – porównywalny do naszych osiągów z początku roku. Fabryka w Enstone przygotowała już kilka rozwiązań, by urzeczywistnić ten cel. Moim zdaniem możemy spodziewać się lepszej formy już w Kanadzie”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Wywiady
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 08.06.2011 20:05[!]
Do puki nie ma Roberta to możecie zrobić bolid lepszy od RBR a i tak nie wygracie z tymi kierowcami w składzie
kurcjusz, 08.06.2011 20:22[!]
Zauważyliście jak oni szybko pracuja i analizuja ?:) w 3 od konca opowiedzi jeszcze analizowali czemu w Monako byli wolni w zakretach, ale juz w przedostatniej odpowiedzi udalo im sie wiekszosc tych problemow rozwiazac :D
Maly-boy, 08.06.2011 20:25[!]
Lepiej gdyby nic nie mówili a wzięli się do roboty
SirKamil, 08.06.2011 21:00[!]
elementem f1 jest mówienie czy się chce czy nie. Cały czas są w trakcie roboty, za nic się nie muszą brać.
jpslotus72, 08.06.2011 22:39[!]
Cytat :
Podczas pierwszych wyścigów udało się nam osiągnąć bardzo dobre wyniki. Nadal trzymamy wysoki poziom, ale nie podoba mi się trend, który ostatnio obserwujemy.
Z tego zdania wyciąłbym część środkową ("Nadal trzymamy wysoki poziom") i zostałoby najlepsze streszczenie sytuacji LRGP w tym sezonie. Reszta to tylko komentarze uzupełniające i próby wyjaśnienia przyczyn tego stanu rzeczy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca