F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Jamesem Allisonem przed GP Europy

"Nowe górne skrzydło ułatwi wyprzedzanie w trakcie wyścigu".
Inf. prasowa, 20 czerwca 2011, wyświetlenia: 1708<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Lotus Renault GP – James Allison opowiada o powrocie do Europy, gdzie po raz pierwszy podczas wyścigu zostanie wypróbowana średnio-miękka mieszanka opon Pirelli.

Jakie są główne wyzwania GP w Walencji?
„Tor w Walencji jest zdominowany przez stosunkowo wolne zakręty. Nawet jeśli są też zakręty pokonywane na pełnej prędkości to wyzwaniem jest takie ustawienie samochodu, żeby dobrze się sprawował na wolnych zakrętach. Ponieważ będzie to pierwsze GP, w którym pojedziemy na oponach z nową średnio-miękką mieszanką gumy, to dodatkowo będzie niezmiernie ważne, aby szybko się na nie przestawić i uzyskać dobre ustawienia do wyścigu”.

W poprzednich wyścigach w Walencji nie było dużo okazji do wyprzedzania – czy w tym roku będzie inaczej?
„Tak, chciałbym, żeby w tym roku było inaczej. Prosta jest wystarczająco długa, żeby zadziałał DRS i najprawdopodobniej będzie inny poziom osiągów wynikający z zastosowania dwóch różnych mieszanek gumy. To powinno pozwolić na częste wyprzedzanie podczas wyścigu”.

Jakie ulepszenia i modyfikacje bolidu planujecie?
„Jak zwykle będą to głównie ulepszenia aerodynamiczne. Najważniejszym z nich będzie nowe tylne górne skrzydło poprawiające skuteczność systemu DRS. Zapewni zdecydowanie lepsze czasy w trakcie kwalifikacji, a podczas wyścigu da lepszy potencjał przy wyprzedzaniu”.

Jak oceniasz osiągi R31 podczas GP Kanady na mokrej nawierzchni i przy zmiennych warunkach pogodowych?
„Nie byliśmy zadowoleni z osiągów zarówno na oponach deszczowych, jak i pośrednich, ale jak tylko pod koniec wyścigu przeszliśmy na opony do jazdy po suchej nawierzchni znowu podjęliśmy walkę z wszystkimi bolidami za wyjątkiem pierwszej dwójki”.

W Montrealu Nick i Witalij wyglądali na bardzo zdeterminowanych – czy trudno jest ustalać strategię w warunkach, jakie tam panowały?
„Na suchych oponach wszystko było OK, ale jak tylko je zmieniliśmy na deszczowe nasz udział w wyścigu stał się pochodną właściwych analiz z radaru deszczowego oraz poprawnej strategii zjazdów do boksów. W tak zmiennych warunkach, jakie tam mieliśmy jest niezmiernie trudno podejmować cały czas dobre decyzje, ponieważ jest to również kwestia szczęścia. Wszystko, co mogli zrobić Alan Permane (główny inżynier) i Matthieu Dubois (strateg) to wyciągnąć z tego dobrą średnią. Całe szczęście w tych sprawach są raczej dobrzy i już w poprzednim wyścigu przyjęli inną sekwencję zjazdów utrzymującą nas na dobrej pozycji, która przyda się w bardzo ciężkich chwilach”.

Na następne sześć wyścigów wracamy do Europy – jaki będzie to miało wpływ na program rozwoju bolidu?
„W dzisiejszych czasach wyścigi w Europie, czy też poza nią nie mają wpływu na program rozwoju. Od pierwszego aż do ostatniego wyścigu pracujemy najciężej, jak tylko możemy i staramy się przynieść nowe ulepszenia na każde GP. W Walencji będziemy mieli lepsze tylne skrzydło i dążymy do wykonania jak najlepszych korekt przy koniecznych zmianach mapowania silników w odniesieniu do dmuchanej podłogi”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Wywiady
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carlo's, 20.06.2011 21:50[!]
Może nowy górny płat tylnego skrzydła by brzmiał lepiej?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca